Ipad en mail van Ziggo
Net een gloednieuwe iPad vanuit de USA. Vrijwel alles werkt....behalve m'n mailaccount bij Ziggo. M'n andere zakelijke mailaccount (via Microsoft Exchange) werkt goed!). Als je het menu bekijkt bij toevoegen acount moet ik daar " anders" kiezen. vervolgens vul ik alle velden in (kan ik checken op m'n iPhone en iMac dus ik weet zeker dat er geen fouten inzitten. Ik krijg desondanks geen verbinding met de server van Ziggo, dus geen binnenkomende en uitgaande mail. Wat ik raar vind: bij m'n iPhone en iMac is dit een Pop-account en die naam kom ik op m'n iPad niet tegen.
Mijn stelling: de iPad kan niks met Pop-accounts |
Je stelling klopt niet, Hotmail doet het ook gewoon :)
Het is dus sowieso een van je instellingen. |
De keuze IMAP of POP staat is er wel bij mij maar ik krijg het ook niet werkend.
Hier meer info: https://forum.iculture.nl/f18/i...gen-ziggo.html Maar dit heeft bij mij niet geholpen. |
Ipad-Ziggo
Citaat:
Op mn iPhone werkt het perfect maar niet op m'n iPad dus, daar kun je geen keuze maken voor POP , wordt gewoon niet aangegeven. Is er iemand met een iPad die Ziggo aan de praat heeft gekregen? |
Ja mijn ziggo mail draait op de ipad.
Heb de instelling laten synchroniseren met itunes en werkt perfect. |
Citaat:
|
Ik kan gewoon een account aanmaken, gebruikersnaam, wachtwoord etc. In het eerste scherm invullen. Daarna zoekt de iPad zelf de gegevens er bij, althans hij doet een poging. Dit lukt niet en vervolgens geeft hij mij eenscherm waarin ik IMAP of POP kan kiezen waarna ik vervolgens weer verder alles handmatig in kan stellen. Als laatste maakt de iPad verbinding via SSL, wat eveneens niet lukt, en steld me dan de vraag of hij het zonder SSL mag proberen. Daarna is het klaar.
Groet, Bert |
Merk alleen net dat ik niet kan verzend, iemand daar een oplossing voor?
Groet, Bert |
Citaat:
Gebruik je bijvoorbeeld een iPad 3G of alleen Wi-Fi? Het zou kunnen dat je een andere server moet selecteren voor de uitgaande mail. Vanuit huis heb je misschien een andere provider dan als je mobiel bent. Voor de iPad moet je dan wellicht de server van je provider voor mobiel verkeer nemen. Ik raad je aan je provider te bellen, die kan je wellicht helpen. Bepaalde providers blokkeren het gebruik van hun mailserver vanuit mobiele datanetwerken. |
Citaat:
|
Ik zou dan ff op google zoeken met 'Iphone email' dan krijg je voorbeelden welke instellingen je moet gebruiken. Voor hotmail moet je namelijk andere server instellingen invoeren dan Ziggo.
|
Ja klopt helemaal.
onderstaande uitgaande mailserver werkt wel. Wel vreemd ! als uitgaande mailserver: mail.home.nl |
Heb ook een Ipad en alle mail werkt prima bij mij.
Exchange van mijn werk en ook Ziggo. Wat zijn je problemen precies???? Citaat:
|
Hier maar even mijn vraag: ik krijg het niet voor elkaar om mijn live account aan de email van mijn iPad te koppelen. Doe alles zoals het hoort alleen hij haalt mijn mail niet op.
Iemand ideeën? |
Ik heb Ziggo, en hotmail beide probleemloos draaien. Zowel via Wi-Fi (netwerk van Ziggo) en 3G.
|
Welke stappen heb je ondernomen? Welke gegevens vul je in bij de pop3 en de smtp?
Citaat:
|
Citaat:
l.de****@live.nl ********** ********** Incoming pop3.live.com l.de****@live.nl ********** Uitgaand SMTP.live.com (In geavanceerd) SSL ON 995 Volgens verschillende websites zou dit juist moeten zijn? |
Ook ik heb problemen met de mail van Ziggo. Mail binnenhalen is geen probleem, maar ik krijg niets verstuurd.
Kan iemand die het werkend heeft svp precies opschrijven wat hij/zij overal in de velden in heeft gevuld? P.S. Ik heb een mailadres dat eindigt op @home.nl (Geen idee of dat relevant is) |
Voor mij geld het zelfde probleem. ik heb ziggo en krijg mijn mail niet weg.
gebruik geen exchange maar een eigen mail account. Krijg mail binnen maar krijg het absoluut niet weg.... |
Citaat:
Het zit hem in de SSL en de poort. Hierbij mijn instellingen: Uitgaande server: smtp.ziggo.nl SSL uit (dus niet blauw) Serverpoort: 25 Toen ik dat ingesteld ging het verzenden zonder probleem. |
Perfect!!! Verzenden gaat nu goed. Om de een of andere reden krijg ik nu weer niets binnen. Dat is toch pop.ziggo.nl, SSL uit, en poort 110?
|
Citaat:
|
Ik heb het account verwijderd en toen opnieuw ingesteld. Inkomende poort 110, uitgaande poort 25. SSL bij beiden uit.
Gebruikersnaam alleen het gedeelte voor @home.nl. Alles werkt nu, eindelijk!!! |
Ik heb ook ziggo maar wat ik ook doe, het werkt niet :( het programma is maar op zoek naar mail. Ik zie overigens alleen inkomend map staan, en geen uitgaand en/of verzonden map staan
|
Hello,
Nou ik heb ook een Ipad 16Gb 3G. Nog geen abo erbij, ben nu eerst thuis aan het klooien ermee. Alles gaat en hotmail werkt, maar Ziggo krijg ik niet aan de gang. Heb het nu als volgt; Hostnaam: pop.ziggo.nl gebruikersnaam: email adres wachtwoord: spreekt voor zich smtp.ziggo.nl gebruikersnaam en ww niet ingevuld. SSl uit id controle: wachtwoord Serverpoort 25 Op de een of andere manier wil hij het toch niet doen!? Ik krijg de melding, kan geen verbinding maken met pop.ziggo.nl |
Ik heb het met onderstaande gegevens mijn Casema account aan de praat gekregen...
POP accountgegevens: naam: vrij te kiezen Adres: xxx@casema.nl Beschrijving: xxx@casema.nl Server inkomende post: Hostnaam: pop.casema.nl Gebruikersnaam: xxx@casema.nl Wachtwoord: xxxxxxx Server uitgaande post: Smtp.casema.nl Geavanceerd: SSL: uit Serverpoort: 110 Vervang Casema door Ziggo en doe een schietgebedje..... |
Ik heb alles ingevuld zoals hier boven staat vermeld maar wel vervangen door ziggo, het programma blijft maar zoeken naar mail. Verder gebeurt er namelijk niks,is dat normaal en zo niet wat moet er dan gebeuren??
|
heb je soms je mail op je computer aanstaan ? bij mij werkte het pas toen ik deze uit schakelde.
Ook wordt de oude mail niet opgehaald terwijl dat bij gmail wel gebeurd. |
Niks helpt vindt het erg jammer
|
Ik heb wel de mail op de pc ook staan
Maar dat moet toch geen probleem zijn, wel? |
alleen als je hem open hebt staan zodat hij je mail controleerd.
|
Met gmail het zelfde als met ziggo, ik dacht dat het simpel was maar dat blijkt dus niet zo te zijn
|
Citaat:
bij mij werkte de mail binnen vijf twee minuten en ik heb ook ziggo. |
Citaat:
|
Mijn Gmail instellingen:
naam: vrij te kiezen Adres: xxx@gmail.com Wachtwoord: xxxxx Beschrijving: xxx@gmail.com Server uitgaande post: Smtp.gmail.com Geavanceerd: SSL: aan Serverpoort: 993 Werkt feilloos..... |
pffffff na ruim een half jaar NIET kunnen verzenden vanaf mijn Iphone ( ik begreep er helemaal niks van!!) heb ik nu EINDELIJK voor elkaar gekregen dankzij jullie posten hier dat het werkt! Ik zit bij xs4all en hoefde alleen maar smtp.xs4all.nl EN mijn login en wachtwoord van xs4all in the vullen en voila! Ik heb OOK ziggo, maar dat laat ik sowieso automatisch doorsturen naar xs4all want Ziggo werkt niet eens op mijn VASTE pc! DRAMA
|
Guys,
Heb hier zelf ook tijden mee zitten klooien. Heb geen ervaring met de iPad maar is het niet gewoon een kwestie van connecten aan iTunes en dan in het tabje 'Info' een vinkje zetten bij synchroniseer Mail-accounts? Alle settings worden dan overgenomen... |
Het ontvangen gaat nu wel maar e-mail versturen gaat nog steeds niet. Ik heb ingesteld...
Hostnaam: mail.home.nl ) smtp.ziggo.nl werkt ook niet Gebruikersnaam: Leeg gelaten Wachtwoord: Leeg gelaten Gebruik SSL: staat uit Serverpoort: 25 Ideniteitscontrole: Wachtwoord (ingesteld), als ik op Gereed klik en ga daarna terug dan staat ie op MD5 Challenge-Response update: zowel het ontvangen als het versturen van e-mail werkt nu, eindelijk. |
Mijn instellingen voor een adres van Ziggo met @home.nl op het einde:
POP accountgegevens: naam: vrij te kiezen Adres: xxx@home.nl Beschrijving: Ziggo Server inkomende post: Hostnaam: pop.ziggo.nl Gebruikersnaam: gebruikersnaam (Dus ZONDER @home.nl) Wachtwoord: xxxxxxx Geavanceerd: SSL: uit Serverpoort: 110 Server uitgaande post: smtp.ziggo.nl SSL: Uit Serverpoort: 25 Ik heb een 32 Gb Wi-Fi iPad en hier werkt het nu perfect. Hoop dat iemand er iets aan heeft!!! |
wat me opvalt is dat er verschil zit bij de verschillende accounts, bij de ene gebruik ik mail.home.nl en bij de ander moet ik juist smtp.ziggo.nl gebruiken voor uitgaand mail.
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:30. |