//

iPad voor studenten

iPad voor studenten discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, ik ben heel erg aan het twijfelen of ik een iPad zal gaan kopen... Wat ik vooral wil weten is of het handig ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-07-10, 11:29
mister x mister x is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 107
Standaard iPad voor studenten

Hoi allemaal,
ik ben heel erg aan het twijfelen of ik een iPad zal gaan kopen... Wat ik vooral wil weten is of het handig is om bijvoorbeeld te gebruiken tijdens colleges om aantekeningen te maken? Is er toevallig iemand op het forum die hem als student in gebruik heeft? Wil heel graag een iPad kopen maar de functionaliteit voor een student houd me een beetje tegen...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-07-10, 11:38
westbroek westbroek is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 14
Standaard

Ik gebruik mijn iPad voornamelijk voor school. Vooral pages, numbers en keynote werken echt uitstekend op de iPad.
  #3  
Oud 07-07-10, 18:01
appleiphone appleiphone is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 29
Standaard

Typen op de Ipad is erg makkelijk vooral in landscape en makkelijk tijdens college's ik ga em ook daarvoor gebruiken! Alleen ik zal wel nog een draadloos toetsenbordje aanschaffen want dat typt toch net iets sneller en makkelijker.
  #4  
Oud 07-07-10, 19:21
John23 John23 is offline
Banned
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Overijssel
Berichten: 106
Standaard

Ik heb een vraagje... Word jouw Ipad dan niet gejat? En kan je PDF's maken via de ipad [of iets wat erop lijkt] en die dan over zetten op je computer? En is het echt de moeite waard, om het op je ipad te doen i.p.v op je computer/schrift?
  #5  
Oud 08-07-10, 17:17
jordip jordip is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 3
Standaard

de iPad gebruiken voor colleges is echt een zeer goed idee.
Ikzelf gebruik hem tijdens de colleges en mail de pages bestanden door als mensen erom vragen.
Als ik thuis kom exporteer ik ze en zet ik ze keurig in mijn speciaal aangemaakte dropbox mapje, die ik ook weer kan bekijken op mijn iPad en wat overzichterlijker is dan de Pages app.

PDF bestanden kunnen sinds de update van iBooks daar gewoon ingeplaatst worden en bekeken worden op je iPad. Zelf werk ik niet zo vaak met PDF maar het is mogelijk om ze te gebruiken op je iPad.

Ten slotte, met een iPad in colleges zitten is een totaal andere beleving dan met een laptop. De iPad is kleiner, minder zwaar en typt bijna hetzelfde als een toetsenbord. Nu nog wachten op iOS 4 in de herfst voor multitasking.
  #6  
Oud 09-07-10, 14:29
ctgras ctgras is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 3
Standaard

Mister x,

ik heb een iPad icm met een bluetooth toetsenbord van Apple. Dit tikt heerlijk op welk van de tekstverwerkers dan ook, dat komt dus wel goed in de collegezaal. Tevens heb ik een paar studieboeken laten inscannen op mijn werk en staan deze nu ook als PDF's op mijn iPad. Dat scheelt een alvast een stuk in meesjouwen!

(Je kan zo'n enkel boek waarschijnlijk voor 3-5 euro al laten inscannen bij een scanbedrijf, dan krijg je je boek ook weer netjes terug in een ringbandmapje. Ook ga ik volgend schooljaar proberen op deze manier een paar digitale boeken door te verkopen naar medestudenten, volgens mij is daar wel animo voor!)
  #7  
Oud 09-07-10, 17:03
t-kroon t-kroon is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 63
Standaard

Aanrader voor colleges! Zonder fysiek toetsenbord is het gemakkelijk om kleine stukjes tekst en met name tekeningetjes te maken. Grotere lappen tekst gaat nog altijd sneller dan schrijven, maar praktisch is het niet echt meer.. Wel is het formaat ideaal, powerpointpresentaties zijn super om er mee af te spelen/bewerken en pages werkt ook meer dan prima! En om zijn accuduur hoef je het helemaal niet te laten haha
  #8  
Oud 09-07-10, 17:04
Rene3g Rene3g is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 262
Standaard

Ik heb het al vaker van studenten gehoord, schijnt super te werken!
  #9  
Oud 09-07-10, 17:15
mister x mister x is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 107
Standaard

En wat zou dan het handigste zijn om te nemen een iPad met of zonder 3g, want ik twijfel tussen de 32gb met 3g en met alleen Wi-Fi. Ik heb op school en thuis gewon Wi-Fi dus daar is het geen probleem en als er geen Wi-Fi is dan kan ik op mijn telefoon op internet! Dus ik vraag me een beetje af of ik die 3g wel nodig heb...
  #10  
Oud 09-07-10, 17:33
t-kroon t-kroon is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 63
Standaard

Ik heb de Wi-Fi, heb al een iphone met internet en ook overal Wi-Fi! Op school wil Wi-Fi er nog wel eens uit liggen, maar ja. Scheelt ruim 100 euro! Andere optie is MyWi op je iphone installeren, nadeel daarvan is dat je iphone echt heel snel leeg is, zelfs met mywi uit! 10 minuten doodle jump was -20% accu..
  #11  
Oud 09-07-10, 17:38
Bejito Bejito is offline
 
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 52
Standaard

Heeft er iemand van de aanwezige studenten ook al ervaring met het gebruiken van de Ipad als voice-recorder tijdens hoorcolleges? Kun je dat simultaan gebruiken (multitasking) met bijv. Pages?
  #12  
Oud 09-07-10, 17:54
mister x mister x is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 107
Standaard

Haha ja dat zou ook een optie zijn, behalve dat ik geen iPhone heb..
Ik heb een HTC Desire en daar komt over een tijdje een update voor dat je hem als een wireless hotspot kunt gebruiken, maarja dan denk ik dat ik aan de 32gb met alleen Wi-Fi genoegen neem!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t-kroon Bekijk bericht
Ik heb de Wi-Fi, heb al een iphone met internet en ook overal Wi-Fi! Op school wil Wi-Fi er nog wel eens uit liggen, maar ja. Scheelt ruim 100 euro! Andere optie is MyWi op je iphone installeren, nadeel daarvan is dat je iphone echt heel snel leeg is, zelfs met mywi uit! 10 minuten doodle jump was -20% accu..
  #13  
Oud 11-07-10, 10:30
Widitk Widitk is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 4
Standaard

Ik denk dat als een notebook gedoogd word in college, je gewoon een laptop kunt meenemen, dat typt zeker veel sneller dan op ipad. Maar wat ook een optie is natuurlijk een netbook, goedkoper, grotere HD en fullsize toetsenbord. Echter geen touchscreen.

Tevens daarom zou ik zeggen als je een iPad neemt, je 3G beter kunt doen. Heel veel van de apps voor ipad zijn toch internet gerelateerd. Bedenk wel dat je naast de hogere aanschafkosten ook toename van maandelijkse abbo kosten hebt en data-only abbo zijn niet goedkoop.

PS: kwam wel een leuke app tegen voor college: http://www.coursenotesapp.com/

Laatst gewijzigd door Widitk; 11-07-10 om 11:16.
  #14  
Oud 12-06-11, 15:29
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Unhappy iPad is hier niet geschikt voor.

Eerlijk gezegd vind ik de iPad helemaal niet geschikt hiervoor. Notities maken is gewoon niet handig als je je aandacht bij een college of een vergadering moet houden - al is het maar omdat je vaak naar het toetsenbord moet kijken tijdens het typen.

Handschriftherkenningsapps zijn er wel maar zijn simpelweg niet goed genoeg - en het scherm is er ook niet erg geschikt voor aangezien je altijd een dikke stylus moet gebruiken. Als er iets van Graffiti zou bestaan zou dat al een hoop oplossen maar helaas.

Als je schetsjes e.d. gaat maken moet je om voldoende detail kwijt te kunnen al snel gaan zoomen - ook niet bevorderlijk voor het volgen van het college. Probeer het maar, je bent veel tijd kwijt om iets nuttigs te tekenen. Bovendien zijn er altijd issues met het aanraken van het scherm met je knokkels of je pols.

Ik heb echt tientallen apps geprobeerd, maar een klein fortuin later heb ik nog niets gevonden dat werkt. Mijn iPad is in korte tijd verreweg mijn meest gebruikte device geworden voor bijna alles - maar dit is nu juist een toepassing waar het ding zwak is.

Kijk maar eens om je heen in de collegezaal - de mensen die een iPad gebruiken voor aantekeningen zitten
1) te typen waarbij ze voortdurend naar het scherm turen, autocorrectie wegdrukken, etc, of
2) handgeschreven notities te maken met als resultaat een bitmap van hun gekrabbel (Gebruik dan gewoon een stuk papier, hier heb je echt niets aan), of
3) Angry Birds te spelen.

Het is simpelweg niet de juiste tool hiervoor. Hoe waardeloos Windows op tablets ook werkt, het maken van aantekeningen (incl. handschrift naar doorzoekbare tekst) zit wel goed in elkaar! Ik ben niet iemand die vindt dat je op de iPad geen content kunt produceren - muziek, video, grafisch etc. werkt allemaal best - maar snel tekst invoeren is geen sterkte. Het Apple BT toetsenbord werkt op zich prima maar je moet wel op het scherm prikken om autocorrect af te schieten en de app te bedienen, en je kunt geen schetsjes maken.

Anyway, mocht je niet overtuigd zijn van mijn verhaal: er zijn wel apps die een microfoonopname linken aan je aantekeningen. Notes Plus, Audionote, Notability, All Notes, etc. Dan kun je tenminste in korte steekwoorden aantekeningen maken en thuis terugluisteren wat je gemist / niet opgeschreven hebt. Maar mijn advies zou zijn gewoon een stuk papier te pakken. Sorry

Toevoeging: je iPad gebruiken voor de handouts of reader werkt natuurlijk wel erg goed, en als je iets als Goodreader of iAnnotate gebruikt kun je daar af en toe een uitroepteken of een paar woorden bij krabbelen. Maar meer dan dat is te ambitieus.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Goedkoop Data Abbo voor studenten Maxman iPad algemeen 4 18-08-10 06:19
Studenten? en studies? thomas89 Chat en geruchten 44 18-10-08 01:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:18.