iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Hoe ver laten jullie je batterij leeglopen? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/66341-ver-laten-jullie-batterij-leeglopen.html)

chicago 02-08-10 08:56

Mijn ipad gaat ongeveer 4 dgn mee met een volle accu, tot nu toe heb ik hem rond de 10% resterende batterij een nachtje aan de lader gelegd. Maar bij het lezen van deze topic bedacht ik : moet je met de ipad uberhaupt nog erg rekening houden met het luier worden vd batterij?

Is het bijv. schadelijk als je hem niet 100% oplaad? soms moet je nou eenmaal eerder de deur uit.

PB2010 02-08-10 10:29

Dit is wat Apple er zelf over zegt:

Citaat:

Use Your iPad Regularly
For proper reporting of the battery’s state of charge, be sure to go through at least one charge cycle per month (charging the battery to 100% and then completely running it down).
Apple - Batteries - iPad

LanWolf 02-08-10 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chicago (Bericht 510476)
Mijn ipad gaat ongeveer 4 dgn mee met een volle accu, tot nu toe heb ik hem rond de 10% resterende batterij een nachtje aan de lader gelegd. Maar bij het lezen van deze topic bedacht ik : moet je met de ipad uberhaupt nog erg rekening houden met het luier worden vd batterij?

Is het bijv. schadelijk als je hem niet 100% oplaad? soms moet je nou eenmaal eerder de deur uit.

Nope dat is zelfs goed, lithium-ion accus moeten juist "in beweging" blijven om zo goed mogelijk te presteren, dus kan je altijd opladen als je gebruikt hebt, en of dat nu bij 1%, 32% of 85% is is geen probleem.
Ook dus tussentijds van de lader af halen is dus ook prima.
Wel is het goed om regelmatig (minimaal 1x per maand) een full cycle, dus gebruiken tot hij uitgaat , en dan weer tot helemaal vol, +2 uur te doen. Want in de die laatse 2 uur laad hij schijnbaar toch nog een paar % bij.
(Heb ergens gelezen ooit dat dus bij 98% wordt gestopt met snelladen, maar dat de laatste % er in druppel lading bij gaan, maar dat dat niet wordt aangegeven door je laad icoontje)

webgangster 02-08-10 10:45

Snelladen gaat inderdaad tot 98 procent. Moet je maar is je iPad eruit halen als hij op 100 procent staat, dan springd hij terug naar 98 procent. Als hij echt vol is dus 100 procent +2 uur zal hij gewoon 100 procent aangeven.

chicago 02-08-10 10:48

dank voor de tips. De full cycle staat inmiddels met een maandelijks alarmpje in mn ipad agenda.

Monnieman 02-08-10 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LanWolf (Bericht 510621)
Nope dat is zelfs goed, lithium-ion accus moeten juist "in beweging" blijven om zo goed mogelijk te presteren, dus kan je altijd opladen als je gebruikt hebt, en of dat nu bij 1%, 32% of 85% is is geen probleem.
Ook dus tussentijds van de lader af halen is dus ook prima.
Wel is het goed om regelmatig (minimaal 1x per maand) een full cycle, dus gebruiken tot hij uitgaat , en dan weer tot helemaal vol, +2 uur te doen. Want in de die laatse 2 uur laad hij schijnbaar toch nog een paar % bij.
(Heb ergens gelezen ooit dat dus bij 98% wordt gestopt met snelladen, maar dat de laatste % er in druppel lading bij gaan, maar dat dat niet wordt aangegeven door je laad icoontje)

Eindelijk iemand die iets zinvols over batterijen te melden heeft! (wilden dit al een paar dagen geleden opschrijven maar de zin er nog niet voor kunnen vinden) Bedankt!

Michel15 03-08-10 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 508989)
Het gaat hier over een iPad (zie forumgedeelte) ;)

Oeps ;)

Ik kan nog niet wennen aan de iPad topics :d

Kinsum 04-08-10 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Monnieman (Bericht 511723)
Eindelijk iemand die iets zinvols over batterijen te melden heeft! (wilden dit al een paar dagen geleden opschrijven maar de zin er nog niet voor kunnen vinden) Bedankt!

Indd dank je voor de goede info! :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:49.