iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Hoe ver laten jullie je batterij leeglopen? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/66341-ver-laten-jullie-batterij-leeglopen.html)

bokkie1978 01-08-10 00:58

Hoe ver laten jullie je batterij leeglopen?
 
Sinds een week nu mijn iPad in bezit.

Omdat ik em regelmatig gebruik moet ik em ongeveer eens in de twee dagen opladen. Ik laat dan de batterij zover mogelijk leeglopen om een "luie" accu te voorkomen.
En met zover mogelijk bedoel ik tot 10% of totdat ie helemaal uitvalt.

Hoever laten jullie je batterij leeglopen voordat je weer gaat opladen?

LioApplefan 01-08-10 01:37

Hi Bokkie

In principe totdat ik de melding van 10% procent capaciteit over krijg. Ik heb begrepen dat je batterij te ver leeg laten lopen ook niet goed is.

Groet.

Dragon 01-08-10 01:44

Ik laat hem als het kan helemaal leeg lopen tot hij uitvalt. Werkt bij mij het best.

Michel15 01-08-10 01:47

Op sommige dagen heb ik niet zoveel keus, dan staat ie al op 3% als ik pas een lader in zicht heb ;)

ghaghamashibaba 01-08-10 03:36

Depends, meestal hou ik hem een paar dagen aan en dan laat ik hem eens helemaal leeg gaan om de batterij eens leeg te hebben en de energie te vervangen

Ashcat 01-08-10 08:49

Ik heb hem tot nu toe nog iedere nacht opgeladen. Meestal staat hij zo op 20% als ik naar bed ga en dat is te weinig voor de volgende dag. :) Nou speel ik er erg veel mee deze dagen dus dat zal nog wel veranderen. 7% is het laagste wat ik gehad heb.
Ik heb soms wel het probleem dat de oplaadkabel (stroom) te kort is dus soms moet ik halverwege de avond hem al wegleggen. Hoe doen jullie dat of hebben jullie daar geen last van?

El Bautista 01-08-10 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ashcat (Bericht 508908)
Ik heb hem tot nu toe nog iedere nacht opgeladen. Meestal staat hij zo op 20% als ik naar bed ga en dat is te weinig voor de volgende dag. :) Nou speel ik er erg veel mee deze dagen dus dat zal nog wel veranderen. 7% is het laagste wat ik gehad heb.
Ik heb soms wel het probleem dat de oplaadkabel (stroom) te kort is dus soms moet ik halverwege de avond hem al wegleggen. Hoe doen jullie dat of hebben jullie daar geen last van?

Gewoon een USB-verlengkabeltje gebruiken.

Michel15 01-08-10 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ghaghamashibaba (Bericht 508869)
Depends, meestal hou ik hem een paar dagen aan en dan laat ik hem eens helemaal leeg gaan om de batterij eens leeg te hebben en de energie te vervangen


Meestal een paar dagen ?

Gebruik je de iPhone wel waar ie voor bedoeld is ? ;)

Mikkey4 01-08-10 10:08

Dat doe ik pas als de iPad 0% aangeeft en dus zelf uitgaat

Matthipad 01-08-10 10:13

Altijd volledig leeg :)

Bomans 01-08-10 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 508928)
Meestal een paar dagen ?

Gebruik je de iPhone wel waar ie voor bedoeld is ? ;)

Het gaat hier over een iPad (zie forumgedeelte) ;)

SwooZy 01-08-10 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door El Bautista (Bericht 508926)
Gewoon een USB-verlengkabeltje gebruiken.

Kan dit met elke usb verleng kabel of zijn hier ook weer speciale kabeltjes voor?

webgangster 01-08-10 12:04

Ik doe het ook als hij helemaal leeg is, niet dat hij vanzelf uitgaat, maar tegen de 1 a 2 procent ;)

Bibi2205 01-08-10 12:04

@SwooZy: Dat kan met elke USB verlengkabel.. :)

Ik laad mijn iPad pas op als hij onder de 15% zit.

McNessie 01-08-10 12:20

Mijn iPhone laad ik elke nacht op. Regelmatig zelfs 2x per dag. Ik heb het idee dat het eind eraan zit te komen. Ik heb vaak >2% om 7 uur savonds. Maar ik zou mijzelf wel als heavy user bestempelen.

xynta 01-08-10 12:22

Mijn iPhone laat ik gewoon elke avond op en laat ik tenminste 1x per maand helemaal leeg lopen en laad ik vervolgens weer helemaal op.

Mijn iPad laat ik altijd zonder uitzondering helemaal leeg lopen.

SwooZy 01-08-10 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bibi2205 (Bericht 509075)
@SwooZy: Dat kan met elke USB verlengkabel.. :)

Ik laad mijn iPad pas op als hij onder de 15% zit.

Thanx. Heb daar zelf nooit aan gedacht, haha..inderdaad een oplossing.

Ik laat mijn ipad 1x in de twee of drie dagen op. Gebruik de ipad redelijk vaak maar niet de gehele dag.

Chytin 01-08-10 16:08

Ik laat het ook volledig leeglopen. Apple adviseert op zijn site dat je minstens 1 keer in de maand een full charge cycle moet doen. Dus 100% opladen en dan gebruiken tot hij helemaal leeg is en dus uitvalt. Zo hou je de accu gezond.

De vraag is of ik dat wel om de 2 dagen moet doen, zoals nu. Wellicht beter hem na 10% weer opladen en dan 2 keer per maand zo'n cyclus uitvoeren.

Heeft iemand meer info wat wel of niet goed is?

tnz 01-08-10 17:18

Bij mij is hij nog nooit onder de 65% geweest, ik zal hem eens laten leeglopen voor de gein.

bokkie1978 01-08-10 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tnz (Bericht 509542)
Bij mij is hij nog nooit onder de 65% geweest, ik zal hem eens laten leeglopen voor de gein.

Is volgens mij niet helemaal goed als. Dan is de batterij volgens mij wel eerder op. En zul je eerder aan vervanging toe zijn.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:27.