Hoe ver laten jullie je batterij leeglopen? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds een week nu mijn iPad in bezit. Omdat ik em regelmatig gebruik moet ik em ongeveer eens in de twee dagen opladen. Ik laat ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Hoe ver laten jullie je batterij leeglopen?
Sinds een week nu mijn iPad in bezit.
Omdat ik em regelmatig gebruik moet ik em ongeveer eens in de twee dagen opladen. Ik laat dan de batterij zover mogelijk leeglopen om een "luie" accu te voorkomen. En met zover mogelijk bedoel ik tot 10% of totdat ie helemaal uitvalt. Hoever laten jullie je batterij leeglopen voordat je weer gaat opladen? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Hi Bokkie
In principe totdat ik de melding van 10% procent capaciteit over krijg. Ik heb begrepen dat je batterij te ver leeg laten lopen ook niet goed is. Groet.
|
||||
|
||||
Ik laat hem als het kan helemaal leeg lopen tot hij uitvalt. Werkt bij mij het best.
|
|
||||
|
||||
Op sommige dagen heb ik niet zoveel keus, dan staat ie al op 3% als ik pas een lader in zicht heb
|
|||
|
|||
Depends, meestal hou ik hem een paar dagen aan en dan laat ik hem eens helemaal leeg gaan om de batterij eens leeg te hebben en de energie te vervangen
|
|||
|
|||
Ik heb hem tot nu toe nog iedere nacht opgeladen. Meestal staat hij zo op 20% als ik naar bed ga en dat is te weinig voor de volgende dag. Nou speel ik er erg veel mee deze dagen dus dat zal nog wel veranderen. 7% is het laagste wat ik gehad heb.
Ik heb soms wel het probleem dat de oplaadkabel (stroom) te kort is dus soms moet ik halverwege de avond hem al wegleggen. Hoe doen jullie dat of hebben jullie daar geen last van? |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Dat doe ik pas als de iPad 0% aangeeft en dus zelf uitgaat
|
|
||||
|
||||
Altijd volledig leeg
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Ik doe het ook als hij helemaal leeg is, niet dat hij vanzelf uitgaat, maar tegen de 1 a 2 procent
|
|
|||
|
|||
@SwooZy: Dat kan met elke USB verlengkabel..
Ik laad mijn iPad pas op als hij onder de 15% zit. |
|
|||
|
|||
Mijn iPhone laad ik elke nacht op. Regelmatig zelfs 2x per dag. Ik heb het idee dat het eind eraan zit te komen. Ik heb vaak >2% om 7 uur savonds. Maar ik zou mijzelf wel als heavy user bestempelen.
|
|
|||
|
|||
Mijn iPhone laat ik gewoon elke avond op en laat ik tenminste 1x per maand helemaal leeg lopen en laad ik vervolgens weer helemaal op.
Mijn iPad laat ik altijd zonder uitzondering helemaal leeg lopen. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik laat mijn ipad 1x in de twee of drie dagen op. Gebruik de ipad redelijk vaak maar niet de gehele dag. |
|
||||
|
||||
Ik laat het ook volledig leeglopen. Apple adviseert op zijn site dat je minstens 1 keer in de maand een full charge cycle moet doen. Dus 100% opladen en dan gebruiken tot hij helemaal leeg is en dus uitvalt. Zo hou je de accu gezond.
De vraag is of ik dat wel om de 2 dagen moet doen, zoals nu. Wellicht beter hem na 10% weer opladen en dan 2 keer per maand zo'n cyclus uitvoeren. Heeft iemand meer info wat wel of niet goed is? |
|
|||
|
|||
Bij mij is hij nog nooit onder de 65% geweest, ik zal hem eens laten leeglopen voor de gein.
|
|
|||
|
|||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Iphone 3GS oplader kan leeglopen batterij nouwelijks bijhouden | Wilster | iPhone algemeen | 7 | 13-07-10 11:05 |
Hoe lang gaat jullie batterij mee? | maloutje191 | Archief | 3 | 25-03-10 22:31 |
Batterij laten vervangen? | Melle123 | iPhone algemeen | 4 | 18-02-10 12:01 |
|
|