//

iPhone 3G + iPad 3G

iPhone 3G + iPad 3G discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Mede-Apple-fans!, Ik heb een vraag! Momenteel heb ik een iPhone 3G met een iPhone abo van T-mobile. Nu wil ik een iPad kopen, ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-08-10, 15:21
Torsten787 Torsten787 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 3
Standaard iPhone 3G + iPad 3G

Hallo Mede-Apple-fans!,

Ik heb een vraag!
Momenteel heb ik een iPhone 3G met een iPhone abo van T-mobile. Nu wil ik een iPad kopen, ik zit nog te twijfelen over de 3G versie. Het hangt er van af of ik een duo microsimkaart kan kopen bij t-mobile voor de iPad en een normale simkaart voor mijn iPhone

Ik ben al in de Apple store geweest en die zeiden dat het niet mag, maar hij liet wel doorschijnen dat het kon. Maar ik lees op internet wel veel verschillende verhalen, dat er mensen zijn die problemen hebben.

Dus samengevat
iPhone 3G met internet en telefoon met normale simkaart
iPad 3G met internet met microsimkaart
Allebei zelfde nummer en allebei tegelijk online.

Alvast bedankt,

Torsten
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-08-10, 15:32
Ipoelie Ipoelie is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 56
Standaard

Als je even verder zoekt hier, dan kan je het gewoon vinden.
__________________
iPhone5 16Gb Black white. iPad3 32gb White, AppletTV2
  #3  
Oud 01-08-10, 16:11
aevries aevries is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torsten787 Bekijk bericht
Hallo Mede-Apple-fans!,

Ik heb een vraag!
Momenteel heb ik een iPhone 3G met een iPhone abo van T-mobile. Nu wil ik een iPad kopen, ik zit nog te twijfelen over de 3G versie. Het hangt er van af of ik een duo microsimkaart kan kopen bij t-mobile voor de iPad en een normale simkaart voor mijn iPhone

Ik ben al in de Apple store geweest en die zeiden dat het niet mag, maar hij liet wel doorschijnen dat het kon. Maar ik lees op internet wel veel verschillende verhalen, dat er mensen zijn die problemen hebben.

Dus samengevat
iPhone 3G met internet en telefoon met normale simkaart
iPad 3G met internet met microsimkaart
Allebei zelfde nummer en allebei tegelijk online.

Alvast bedankt,

Torsten
Vraag een duo sim aan bij de t-mobile shop, kost 17 euro en je krijgt dan een micro Sim en een gewone Sim. T-mobile zal zeggen dat het niet kan, maar het werkt wel. Ik heb deze combinatie op het moment en heb geen problemen.
  #4  
Oud 01-08-10, 16:20
Torsten787 Torsten787 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 3
Standaard

Dat klinkt top! Je hebt er geen last van dat je af en toe onbereikbaar bent? Of dat je hem eerst in vliegtuigmodes moet zetten?
Thnx btw
  #5  
Oud 01-08-10, 16:58
aevries aevries is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 144
Standaard

ik heb nergens last van, tot nu toe. Je weet het nooit met t-mobile
  #6  
Oud 02-08-10, 18:25
andre janssen andre janssen is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 30
Standaard

Inderdaad, gewoon naar de T-Mobile shop en een duokaart halen. Tip : Vertel dat je een Iphone 4 heb gekocht, dan krijg je de duo simm kaart gewoon gratis. De man in de shop vertelde aan mij, dat als je met de datavebruik netjes binnen de zogenaamde fair-use-policy blijft je niet hoeft te vrezen voor hoge rekeningen. Ze waarschuwen je er wel voor omdat een Ipad nu eenmaal neigt naar veel meer internetten via 3G.

Ik zet heel bewust 3G uit en zet het pas aan als ik het echt nodig heb. (bv in de auto)
  #7  
Oud 02-08-10, 20:43
aaifone aaifone is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 160
Standaard

Let op, het ligt niet zo gemakkelijk als er hier op het forum wel geroepen wordt.

Zodra je één van de verbindingen actief gebruikt kan je de andere niet gebruiken.

Meestal betekent dat dat je je telefoon standaard aan hebt staan. Vervolgens ga je 3G op je iPad gebruiken. Deze neemt dan de verbinding automatisch over van je telefoon. Er kan immers maar één simkaart tegelijk actief zijn per telefoonnummer.

Je bent dan niet bereikbaar op je telefoon, hoewel die best nog kan aangeven dat je wel bereikbaar bent dmv het providernaampje in beeld + antennesignaal. Maar probeer maar eens naar het nummer te bellen: je krijgt een in gesprekstoon of een "niet bereikbaar" melding.

Je kan dus niet gebeld worden, geen sms berichten ontvangen, en je kunt geen data gebruiken. Smsjes die je gestuurd worden verdwijnen in het niets, want ze komen op je iPad terecht en die heeft geen actieve SMS applicatie (helaas ook nog niet verkrijgbaar). Misschien wordt dit in de toekomst wel mogelijk op een gejailbraikte iPad, maar dat terzijde.

Sommigen op dit forum beweren dat 3G en/of data op je telefoon uitzetten helpt zodat je tegelijkertijd gebeld kunt worden op je telefoon én internetten op je iPad. Ik heb proefondervindelijk vastgesteld dat dit niet klopt. Het is het één of het ander.

Als je klaar bent met het gebruik van je iPad zul je je telefoonverbinding weer opnieuw moeten initialiseren (herstart telefoon of aan&uitzetten vliegtuigmodus) om weer gebeld te kunnen worden. Je iPad dataverbinding uitzetten is helaas niet genoeg om je telefoon vanzelf weer bereikbaar te maken.

Een beetje gedoe dus, maar het kan wel. Als je het tenminste niet erg vindt om mogelijk een smsje te missen en niet direct bereikbaar te zijn tijdens het iPadden.
  #8  
Oud 02-08-10, 20:56
midego's schermafbeelding
midego midego is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 185
Standaard

iPad jailbreak werkt
  #9  
Oud 02-08-10, 21:26
aevries aevries is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aaifone Bekijk bericht
Let op, het ligt niet zo gemakkelijk als er hier op het forum wel geroepen wordt.

Zodra je één van de verbindingen actief gebruikt kan je de andere niet gebruiken.

Meestal betekent dat dat je je telefoon standaard aan hebt staan. Vervolgens ga je 3G op je iPad gebruiken. Deze neemt dan de verbinding automatisch over van je telefoon. Er kan immers maar één simkaart tegelijk actief zijn per telefoonnummer.

Je bent dan niet bereikbaar op je telefoon,
Sorry, maar dat klopt dit. Als ik op 3g zit op mijn ipad, kan ik gewoon bellen. Heb het laatst nog gedaan.
  #10  
Oud 02-08-10, 21:37
alexdol alexdol is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 13
Standaard

Ik heb Vodafone op dezelfde manier, en kan ook gewoon bellen en gebeld worden tijdens internetten op de iPad...
  #11  
Oud 02-08-10, 21:48
lood1406 lood1406 is offline
• iOS 7.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 26
Standaard

Ga voor de ipad Wi-Fi en koop voor een paar dollar mywi, moet je wel een jailbreak op je iphone hebben. Dan ben je sowieso bereikbaar en kan je ipadden
  #12  
Oud 02-08-10, 21:50
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lood1406 Bekijk bericht
koop voor een paar dollar mywi
Paar is ondertussen 19.95
Maar het werkt wel super!!!!
  #13  
Oud 02-08-10, 21:53
lood1406 lood1406 is offline
• iOS 7.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 26
Standaard

Hij is inderdaad iets duurder geworden, alleen je bespaart ook weer €100 op de aankoop van een ipad
  #14  
Oud 03-08-10, 00:08
aaifone aaifone is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aevries Bekijk bericht
Sorry, maar dat klopt dit. Als ik op 3g zit op mijn ipad, kan ik gewoon bellen. Heb het laatst nog gedaan.
Verrassend, dat is mij nooit gelukt met mijn Vodafone duo sim. Ook al eens geprobeerd naar je telefoon te bellen terwijl je data aan het downloaden bent? En een smsje sturen naar je telefoon op datzelfde moment? Wi-Fi natuurlijk uit, dat spreekt voor zich.

Hoe moet Het netwerk weten op welke device hij het gesprek laat overgaan of de sms aflevert? Er zijn immers 2 identieke adressen actief. Lijkt me een intrigrerende kwestie. Het mobiele netwerk is niet gemaakt op 2 identieke adressen in het netwerk en ik heb met mijn telefoons ook nooit tegelijk kunnen bellen/sms'en op beide.

Oh nog een vraagje, wat voor telefoontoestel gebruik je?

Edit: nogmaals geprobeerd volgens het recept: iPhone 3GS aan en actief, vervolgens de iPad uit vliegtuigmodus halen zodat 3G actief wordt. Het is me bij veel pogingen inderdaad 1 keer gelukt om te bellen sms'en naar mijn telefoon terwijl de iPad ook actief het internet gebruikte via het 3G netwerk.

Maar bij de overige 10 pogingen doet óf de telefoon het niet, óf de iPad. Sms'jes verdwijnen in het niets, bellen geeft een niet bereikbaar melding. Welke vd twee het niet doet kun prima voorspellen als je sbsettings actief hebt, je ziet daar namelijk dat het data ip adres op de meest onvoorspelbare momenten verschijnen en weer verdwijnen als je het een beetje geduldig observeert. De twee Sims zijn met elkaar in gevecht. Het gsm netwerk is niet gemaakt voor 2 identieke Sims, gevolg: onvoorspelbaar gedrag.

Op een onbetrouwbare verbinding en verdwijnende smsjes zit ik niet te wachten natuurlijk. Maar als jij een betrouwbare goed geteste methodiek weet om beide tegelijk te laten werken en dat ook zo te houden hoor ik die natuurlijk erg graag!

Laatst gewijzigd door aaifone; 03-08-10 om 00:36.
  #15  
Oud 03-08-10, 23:48
Torsten787 Torsten787 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 3
Standaard

Thnx voor de input, ik had al het vermoede dat het niet zo makkelijk kon zijn. Dan ga ik toch maar voor de Wi-Fi versie en dan eventueel de jailbreak, zodat ik mywi kan gebruiken.
Spaar ik ook wel 100 eurotjes uit!
  #16  
Oud 07-08-10, 17:50
profighter78 profighter78 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 15
Standaard

Inderdaad je kan wel bellen als je op je iPad zit maar niet gebeld worden en je krijgt je sms'jes niet binnen... Ik ga maar kijken voor zo'n laptop Abbo dan heb ik voor 10 euro Bin tmobile een apart simkaartje voor m'n iPad zonder dat ik problemen heb met m'n iPhone....wel jammer van die duo sim die ik heb aangeschaft maar t werkt gewoon niet zoals het hoort en ik wil altijd bereikbaar zijn.
  #17  
Oud 09-09-10, 14:54
Daan. Daan. is offline
• iOS 5.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 52
Standaard

Ik bump dit topic even omdat ik met een dilemma zit.

Ik sta op het punt om een iPad te kopen, en aangezien ik graag overal wil internetten wordt het een iPad 3G.

Aangezien ik al 50 euro per maand overmaak naar KPN vind ik dat ik best met hetzelfde abbonement ook op mijn iPad mag internetten.
Een Duo-card dus, zoals hun dat noemen.
Echter, voor 2 kleine stukjes plastic moet ik bij KPN €40,46 betalen. Belachelijk, al helemaal als je ziet dat andere providers dat gratis weggeven of op z'n minst de helft wat KPN ervoor vraagd.

Ik zit dus nu te twijfelen of ik wel een iPad 3G moet nemen, of mijn iPhone 3G moet jailbreaken en dan kan gaan tetheren.
Ik vraag me alleen af of dit niet dodelijk is voor de accu van m'n iPhone, en of de snelheid wel even snel is, met tetheren via bluetooth of wi-fi.

Een ander nadeel van een duocard is dat je niet bereikbaar bent op het moment dat je 3G op je iPad gebruikt.

Een extra abbo'tje bij KPN afsluiten vindt ik echt te duur voor internet buiten de deur.

Graag hoor ik van andere mensen wat hun hebben gedaan, Tetheren of toch een duosim?
  #18  
Oud 09-09-10, 16:38
prammert prammert is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 3
Standaard

Gewoon bluetooth tetheren op je iphone & ipad jailbreaken en itether aanschaffen. Bluetooth heeft minder stroomverbruik en dat is hard nodig op mn iphone 3g.
  #19  
Oud 09-09-10, 21:13
stuf stuf is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 5
Standaard

Als ik de microsim uit de iPhone 4 haal en in de iPad plaats, moet ik dit dan 3G op de iPad hebben?
Als ik dit probeer, dan krijg ik de melding: "mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk".

Laatst gewijzigd door stuf; 09-09-10 om 21:25.
  #20  
Oud 10-09-10, 02:48
Daan. Daan. is offline
• iOS 5.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 52
Standaard

Okee, ik ga even onderzoeken hoe dat itether allemaal werkt.
Wel vervelend dat je je telefoon bij je moet hebben om te internetten...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad op HDmonitor - roteren monitor (niet ipad) Tim_Spr iPad algemeen 0 30-03-11 17:38
ipad > iphone > ipad apps winock iPad Apps 2 02-01-11 21:32
iPad 3g 64 gig terug gebracht ivm reboots en iPad 2 gen e gserban iPad algemeen 10 14-09-10 08:41
Inhoud Ipad overzetten naar een nieuwe iPad forum.bericht iTunes 3 03-08-10 15:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:43.