//

Filebrowser... Alternatief voor Air Sharing e.a.

Filebrowser... Alternatief voor Air Sharing e.a. discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Meesten onder jullie zullen allicht al gehoord hebben van Air Sharing en Air Video om draadloos files en films over te zetten (en om te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-08-10, 12:12
Bejito Bejito is offline
 
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 52
Standaard Filebrowser... Alternatief voor Air Sharing e.a.

Meesten onder jullie zullen allicht al gehoord hebben van Air Sharing en Air Video om draadloos files en films over te zetten (en om te zetten naar de Ipad).

De app zal vast en zeker goed zijn, maar in mijn ogen nogal aan de dure kant voor de "Ipad versie" (wat bij de meeste apps zo is, van zodra er HD achter komt te staan, maar goed).

Ben dus gisteren op zoek gegaan naar een goedkoper altneratief om mijn macbook en NAS mee te benaderen en ben via een tip terechtgekomen bij Filebrowser (staat voor 2,39 euro in de App store).

Van zodra de app geïnstalleerd is kun je via eenvoudig scherm naar "add machine" gaan. Je geeft het Ip adres in van je NAS en drukt dan op logo om verbinding te leggen. NAS was bij meteen gevonden en na ingeven username en wachtwoord, zat ik meteen al mijn files op de NAS te bekijken. Je kan zelfs films streamen van de NAS (mits juiste formaat). Overzetten, folders aanmaken, hernoemen, etc. gaat ook allemaal eenvoudig. Een film die bijv. in MKV - formaat stond, heb ik op de Ipad aangeklikt en gevraagd om te openen in OPlayerHD. De film wordt dan eerst gekopieerd en daarna netjes afgespeeld vanuit OPlayerHD.

Kortom een zeer goed en goedkoper alternatief voor Air Sharing en Air Video.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-08-10, 12:27
dahar dahar is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 33
Standaard

air video kost ook 2,39 (voor ipad en iphone tegelijk) dus zo duur istie niet. er is ook een gratis versie om te proberen. en elke cent dubbel en dwars waard.
  #3  
Oud 23-08-10, 12:47
Bejito Bejito is offline
 
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 52
Standaard

Met dat verschil dat je als je andere files wil bekijken en/of bewerken je wel naar Air Sharing moet gaan kijken. Air Video geeft aan dat het enkel films betreft. Weet trouwens niet of Air Video toelaat om vanaf je NAS te streamen.
  #4  
Oud 23-08-10, 13:23
PB2010 PB2010 is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 35
Standaard

Ik heb filebrowser al een tijdje geinstalleerd, het connecten met mn nas gaat prima over het lan, maar over internet krijg ik geen connectie. Om de 1 of andere reden krijg ik poort 445 niet open. Filebrowser gebruikt poort 445 om te connecten...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Air sharing pro apotheosis iPhone Apps 0 07-07-10 23:51
Help me aub AIR SHARING Dani1 iPhone Apps 3 15-02-09 08:50
Air Sharing: Airshare - iPhone als wireless usb stick netto iPhone Apps 36 26-09-08 09:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:58.