iPad 'dode pixel'? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Sinds donderdag ben ik een trotse iPad bezitter. Ben er ontzettend blij mee en heb absoluut geen spijt van mijn aankoop. Ik heb ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
iPad 'dode pixel'?
Hallo allemaal,
Sinds donderdag ben ik een trotse iPad bezitter. Ben er ontzettend blij mee en heb absoluut geen spijt van mijn aankoop. Ik heb donderdag de iPad gekocht bij een Apple Reseller en heb de middag erop alles uitgeprobeerd. Zo ook youtube en wat me toen opeens opviel was een raar vierkantje/rondje ik kon het niet goed zien dat niet de goede kleurwaarde had dan alle andere pixels. Oke, 1 pixel dat valt wel mee dacht ik, maar het irriteerde me wel. Ik heb hem vanaf dat hij uit de verpakking kwam in een case gedaan en het zit zeker niet in het glas dat heb ik een aantal keer bekeken en gevoeld, maar het zit echt in het scherm. De volgende dag keek ik en leek het alsog de pixel groter was geworden en nog meer kleur was verloren. Ik probeerde wat testjes om een slapende pixel weer te activeren, maar dit lukte niet. Nu zaterdag kwam ik erachter dat de pixel nu een stuk groter is geworden en helemaal wit is geworden. Klik je op instellingen dan word hij door het lsd donkerder, waardoor hij erg opvalt. Ik heb het apple reseller bedrijf gebeld en zij vertelde mij dat ik het beste langs kon komen met de iPad. Ik vertelde dat het eerst een kleine pixel was, maar erna groter is geworden en misschien dat ik dan erg precies ben in mijn oog is het irriterend. Ik denk dat de meeste apple gebruikers erg zijn gesteld op het uiterlijk van de producten die zij kopen en dat het allemaal netjes blijft en ik dus ook. Nu vroeg ik mij af of iemand mij kan vertellen hoeveel pixels een iPad mag hebben voor deze word gerepareerd (De Reseller vertelde dat bij hun niet telt dat het om aantal pixels gaat en dat één dode pixel er al één teveel is) Kortom: Hoe groot zou de kans zijn dat mijn iPad gerepareerd kan worden en zo niet, hoe duur is dit als ik dit wel door Apple laat doen? Ik vind €600,- eruo voor iemand van 14 veel geld en als het dan binnen niet eens 2 dagen gebeurt vind ik het wel zo rechtvaardig dat hier wat aan gedaan kan worden. Meningen? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
||||
|
||||
Als je hem echt bij de Apple Reseller gekocht hebt is er niets aan de hand.
Of je krijgt een nieuwe of hij wordt zeer snel binnen de garantie gerepareerd. |
#3
|
|||
|
|||
Is dat waar? Zo ja, maakt het dan erg uit qua de aantal pixels. Zelfs kan ik niet echt zien of het echt een pixel is, want het ziet er rond vormig uit, maar zit wel in het scherm en is het groter geworden, dus het zit niet erop (op het scherm, maar erachter). Ik kan het dus niet gedaan hebben, dus denk een foutje van apple.
|
#4
|
||||
|
||||
In dit forum staat een ander topic over dode pixels, kijk daar maar naar ervaringen enzo...
__________________
iMac 27" [2011] / iPhone 4s [16GB, White] / iPad 1 [32GB, Wi-Fi]
|
#5
|
|||
|
|||
Ik heb dat al een beetje door gespit, maar ik weet niet zeker of mijne echt een pixel is. Een pixel is vaak, rood, blauw of groen en dat is mijne niet. Ook ziet het er een beetje rond uit, maar het lijkt me groter dan een normale pixel. Het is er maar één, maar het is erg opvallend en irritant.
|
#6
|
||||
|
||||
Heb jee een foto?
Probeer dit anders eens: iPad Dead Pixel Test: How To | The iPad Guide |
#7
|
|||
|
|||
Bedankt voor de site. Even gekeken nog en ja hoor, eigenlijk bij alle zie ik dat de pixel echt 'dood' is, maar door het velle achtergrondlicht zie je toch nog een soort gekleurd licht vierkantje. Wat me wel verbaasde was dat bij zwart hij wit word? Ook las ik even de reacties onder het bericht en vele vertelde dat zij met één pixel toch een vervanging kregen. Ik zie mijn kansen dus hoog in en ook vooral, omdat mijn iPad nog geen twee dagen oud is. De Reseller zij zelf ook al één dode pixel is er al één teveel. Zou het wat opleveren als ik zulke berichten als voorbeeld geef dat mensen die ook maar met één pixel hadden een vervanging kregen, lijkt me wel zo rechtvaardig. Bij de Reseller waar ik hem heb gehaald zijn de mensen erg klantvriendelijk nooit problemen gehad. Dus ga het morgen (koopzondag) even proberen te regelen en zal meteen posten wat er mee is gebeurt. Ook zo handig voor alle andere die een zelfde soort probleem hebben.
|
#8
|
|||
|
|||
Dit is wel heel toevallig. Ik heb mijn iPad 3G 16gb afgelopen vrijdag aangeschaft en jammer genoeg heb ik ook 1 dode pixel. Het zit precies in het midden van mijn scherm. Baal hier enorm van want het irriteert. Ik heb mijn iPad bij de icentre gehaald in Leiden. Hoop dat ze niet lastig gaan doen maar ik keur het niet goed als ze het ter reparatie willen versturen ik wil gewoon per direct een nieuwe iPad. Jullie horen morgen van me hoe het is afgelopen.
|
#9
|
|||
|
|||
Mballari, ik denk dat ik echt bijna precies hetzelfde probleem heb als jou. Ik ben met al mijn Apple producten erg voorzichtig en heb er dan opeens een dode pixel op zitten wat mij meteen stoort en waar ik natuurlijk niet voor betaald heb, om mij te storen aan een apparaat dat normaal deugdelijk moet werken. Ik ga vandaag ook langs het iCentre in Almere om ervoor te zorgen dat er in iedergeval iets aan gedaan gaat worden. Ik hoop zelf ook op een gloednieuwe iPad, omdat mijn plan was om deze te gebruiken om mee te werken, als presentaties. En om dan nog te moeten wachten tot ik een gerepareerde heb zal alleen maar negatief uitpakken. Ik schat de kansen voor jou ook wel groot in, omdat je al snel achter het feit bent gewoon dat die 'dode pixel'die opje iPad zit er niet hoorde en je je er erg aan stoort. Ik zal ook laten weten wat er met mijn iPad is gebeurt. Lijkt me wel zo eerlijk dat alle iCentre's hetzelfde voor al hun klanten betekenen.
|
#10
|
|||
|
|||
Sorry ik zei het verkeerd het is de ifactor. Ben net dus snel langs geweest en baal ervan dat zij geen technische dienst hebben. Dat wist ik dus niet anders had ik het daar niet eens gekocht. Zij mogen zulke beslissingen niet nemen zonder technische dienst. Hij vertelde me het verhaal over het opsturen. Daar ging ik niet mee akkoord want ik wil mijn aankoop niet kwijt. Hij vertelde me een andere oplossing. Er is een ifactor in Zoetermeer wat niet al te ver is voor mij. Daar hebben ze wel een technische dienst. En daar zullen ze het volgens de verkoper, hoogstwaarschijnlijk wel voor elkaar kunnen krijgen. Hoe is het bij jou afgelopen?
|
#11
|
|||
|
|||
Zijn ze helemaal gek geworden? Daar heb je toch geen technische dienst voor nodig om te zien dat het een dode pixel is? Als de klant om vervanging vraagt door een fout, moet dit gewoon bij elke winkel mogelijk zijn.
|
#12
|
|||
|
|||
Ja dat dacht ik ook Patrick. Maar ja het is hun woord tegen de mijne. Ik weet niet wat de Consumentenbond over zulkenzaken zegt... Baal er ook van, nu moet ik morgen naar Zoetermeer rijden om het te regelen. Als de daar lastig gaan doen dan ga ik daar gewoon niet weg totdat ik een nieuwe heb.
Laatst gewijzigd door Mballari; 29-08-10 om 17:45. |
#13
|
|||
|
|||
Je hebt standaard 2 jaar garantie. Je hoeft dus niks te betalen.
|
#14
|
|||
|
|||
Nog steeds, dit zouden ze ter plekke moeten kunnen oplossen. Achterlijke winkels ook altijd
|
#15
|
|||
|
|||
Haha betalen is niet eens in mijn gedachten gekomen, want als ze dat zeggen sleur ik ze echt over de balie
|
#16
|
||||
|
||||
Een apparaat met een dode pixel hoeft niet persee vervangen/gerepareerd te worden.
Er geld een maximum aantal dode pixels, valt het daarboven dan moet apparaat/scherm gerepareerd of vervangen worden. Ik weet niet 100% zeker maar ik dacht dat het dan boven de 4 of 5 pixels moet gaan. |
#17
|
|||
|
|||
Ben dus vanmiddag naar iCentre geweest. Netjes het probleem uitgelegd het was dun geen dode pixel, maar het bleek om iets van stof te gaan dat onder het scherm zat. Hij had het zelf nooit eerder gezien en heeft het gemaild naar de technishe dienst van iCentre. Krijg morgen bericht wat ze er aan kunnen doen. Hij wist zelf niet echt wat de garanties daarvoor waren, ook omdat het niet erg groot was, maar hij vertelde mij dat als ik na mijn garantie tijd nog last heb en er komen er meer bij ze hem zullen repareren zoiezo, en heeft dit ook op mijn factuur gezet. Ik zal iedereen morgen of de loop van de week inlichten wat er mee is gebeurt.
|
#18
|
|||
|
|||
midego, waar het mij om gaat is dat veel mensen bij 1 of meerdere dode pixels een nieuwe krijgen, en sommige ook weer niet. Dat vind ik scheef aan het verhaal. Er moet gewoon 1 regel zijn voor iedereen.
|
#19
|
|||
|
|||
Je hebt gelijk. Het is raar dar de een wel een nieuwe iPad krijgt of dat de iPad word vervangen en andere door de APR word gezegd dat zij niets kunnen doen. Apple heeft dan wel de regel dat één pixel niet genoeg is voor reparatie, maar het product is niet gekocht bij Apple dus heb ik te maken met de APR (die dan wel als Reseller werkt, maar toch ook weer andere regels heeft en het niet vermeld bij het product). Zij brengen hun producten naar hun technische dienst en de een krijgt wel een vervanging met een dode pixel en de andere niet en dat is een beetje vreemd.
|
#20
|
|||
|
|||
Citaat:
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Dode pixel iPad 3G 32 GB, garantie MediaMarkt | S¡mon | iPad algemeen | 12 | 09-10-10 21:12 |
Ipad dode pixel topic | bstruik | iPad algemeen | 17 | 21-08-10 16:38 |
Dode Pixel | B-ruil | iPad algemeen | 4 | 04-08-10 19:34 |
Dode pixel | RamonPouw | iPhone algemeen | 35 | 25-04-10 16:50 |
Dode pixel?? | S¡mon | iPhone algemeen | 2 | 21-04-10 22:55 |
|
|