//

Dual sim iPad

Dual sim iPad discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil een dual sim kaart aanvragen bij vodafone en wel een tweede micro sim omdat ik ook een iphone4 heb. Zo optimaal gebruik maken ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-04-11, 22:06
sonnyh's schermafbeelding
sonnyh sonnyh is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 85
Standaard Dual sim iPad

Ik wil een dual sim kaart aanvragen bij vodafone en wel een tweede micro sim omdat ik ook een iphone4 heb. Zo optimaal gebruik maken van de 1 gig data bij mijn telefoon abonnement

Wie heeft dit ook en graag je ervaringen aub
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-04-11, 00:48
remmh01 remmh01 is offline
• iOS 1.0.0
• 10.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 27
Standaard

Hey Snooyh,
Ik kan je vertellen dat het werkt. Nadeel was destijds dat Vodafone geen mini-sims had zodat ik de chip heb moeten knippen. Ach, is niet zo moeilijk en er zijn zat voorbeelden te vinden op het internet. En wie weet, hebben ze die mini-sims tegenwoordig wél.
Overigens kun je niet 3G gelijktijdig gebruiken op zowel de iPad als op de iPhone. Ik schakel de 3G op de iPhone dus uit voordat ik 'm aanzet op de iPad. Je blijft overigens wél telefonisch bereikbaar en je kunt ook zelf iemand opbellen.
  #3  
Oud 13-04-11, 01:26
juwlez juwlez is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Almere
Berichten: 55
Standaard

lees altijd wel maar reageer nooit, doe het nu toch maar is als medewerker afdeling data van VF. Zal het kort maar krachtig houden en verwijs je door naar de algemene voorwaarden van elke provider. je mag je mobiel internet abonnement net gebruiken als modem/dongel. Op een gegeven moment zal je internet op je abonnement stop gezet worden en betaal je de resterende duur van je contract er wel voor zonder er gebruikt van te kunnen maken.
  #4  
Oud 13-04-11, 03:30
cubesten cubesten is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 188
Standaard

net = niet? Typfout maakt wel een klein verschil in betekenis....

Overigens is het natuurlijk geen modem of dongel. Dat je je internet scheidt van je telefonische activiteiten is mijns inziens geen oneigenlijk gebruik. Je sim puur in de ipad gebruiken mag toch ook?
  #5  
Oud 13-04-11, 10:48
kubo kubo is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Tytsjerk
Berichten: 59
Standaard

Bij kpn geen enkel probleem.
Het maakt hun niet uit of je data via je telefoon of ipad gebruikt.
Zelfs zakelijk wordt dat zo gadaan.
De wederverkopers proberen je te doen geloven dat het niet mag.
Dus gewoon doen.
  #6  
Oud 13-04-11, 11:10
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Uit de Vodafone Dienstvoorwaarden:

"Bij Overeenkomsten waarbij mobiel internet standaard
inbegrepen is, is het onder meer niet toegestaan de SIM kaart
waarop deze is geactiveerd te gebruiken in combinatie met
PC, tablet en/of laptop e.d., waaronder begrepen maar niet
beperkt tot het gebruik van je mobiele telefoon als modem,
of voor peer-to-peer gebruik, VoIP en SMSoIP diensten."

Er staat duidelijk beschreven dat het niet is toegestaan. Dus als je er voor kiest het toch te doen kan dat gevolgen hebben.

En voor wat betreft de voorwaarden van KPN:

1) Internetbundels zijn niet bedoeld voor VOIP (Voice over IP) of SMSoIP (SMS over IP) diensten. KPN behoudt zich het recht voor om maatregelen te nemen omtrent het gebruik van VOIP en SMSoIP diensten met gebruikmaking van Internetbundels.

2) Niet toegestaan is:

a. gebruik van de Internetbundels anders dan met een mobiele telefoon;
b. gebruik van de Internetbundels waarbij de mobiele telefoon als modem, router of door andere randapparatuur wordt gebruikt
c. het doorverkopen van Internetbundels, doorverkoop van data uit Internetbundels of delen van (data uit) Internetbundels met derden.


Ook bij KPN is het dus niet toegestaan. En ik weet dat het ook bij T-Mobile niet anders is.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 13-04-11 om 21:46.
  #7  
Oud 13-04-11, 18:07
xdiaantjj xdiaantjj is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2
Standaard

Dan vind ik het erg vreemd, dat een t-mobile medewerker mij zelf aanraad om een Internetbundel toe te voegen aan mijn abbonoment, zodat ik het internet op mijn Ipad kan gebruiken.
  #8  
Oud 13-04-11, 18:24
kubo kubo is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Tytsjerk
Berichten: 59
Standaard

Bij mij het zelfde,de KPN klantenservice adviseerde dual sim voor af en toe data gebruik met de Ipad.
Kreeg keurig de twee micro sim kaarten met een verloop om de micro sim in mijn telefoon te kunnen gebruiken.(mijn oude kaart kon ik weggooien)
De enige opmerking die ik kreeg was dat de snelheid lager is dan met een data abonement.Gebruik deze kaart al meer dan een half jaar zonder problemen.
  #9  
Oud 13-04-11, 19:21
sonnyh's schermafbeelding
sonnyh sonnyh is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 85
Standaard

oke, thanks vor al deze spontane ervaringen en adviezen. qua gebruik gaat het nergens over ik heb een abonnement met 1gb data als ik daar overheen ga moet ik gewoon bij betalen. Al zou ik die simkaart in een stoppen transistor radio, maak echt niets uit 1 gb is betaald en mag ik toch gewoon gebruiken. ik ga hem gewoon nu aanvragen, durf de discussie wel aan te gaan als het ooit zo ver komt.
  #10  
Oud 13-04-11, 19:23
joost1234 joost1234 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 255
Standaard

Natuurlijk willen providers dat je een 1 abo neemt voor je iphone én 1 voor je ipad. Als je een abo neemt zit daar een bepaald aantal MB's/GB bij en of ik die gebruik en in welk apparaat dat bepaal ik zelf.

Ooit wel eens aardappelen bij de groenteboer gekocht en dat hij zei je mag ze alleen koken en niet bakken?
  #11  
Oud 13-04-11, 19:59
sonnyh's schermafbeelding
sonnyh sonnyh is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 85
Standaard

Net gebeld met 1201 van VF. Ik ben nog nooit zo onbeschoft behandelt. Meteen de melding dat er geen tweede micro sim wordt geleverd, dat hij niet in een ipad mag (gek want op hun site staat dat een microsim voor in en iphone of ipad is) voelde aangesproken alsof ik een crimineel ben inplaats van ene trouwe klant die gewoon braaf iedere maand zijn rekening betaald. Ze weigerde haar achternaam te vertellen aan het einde van het gesprek, terwijl ze dit in het begin wel deed, echter het zuidelijke accent en de snelheid belemmerde mij het goed te verstaan. Oke nu stuurt ze blijkbaar toch een tweede simkaart maar een gewone. Dit moest ik maar knippen op eigen risico zij de dame. Heb wel een klacht net verzonden, zal wel geen reactie krijgen, zo veel arrogantie hebben de telecom providers namelijk.......

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joost1234 Bekijk bericht
Natuurlijk willen providers dat je een 1 abo neemt voor je iphone én 1 voor je ipad. Als je een abo neemt zit daar een bepaald aantal MB's/GB bij en of ik die gebruik en in welk apparaat dat bepaal ik zelf.

Ooit wel eens aardappelen bij de groenteboer gekocht en dat hij zei je mag ze alleen koken en niet bakken?
leuk voor de opta of kassa.......

Laatst gewijzigd door iScorpio; 13-04-11 om 21:46.
  #12  
Oud 13-04-11, 20:10
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joost1234 Bekijk bericht
Natuurlijk willen providers dat je een 1 abo neemt voor je iphone én 1 voor je ipad. Als je een abo neemt zit daar een bepaald aantal MB's/GB bij en of ik die gebruik en in welk apparaat dat bepaal ik zelf.

Ooit wel eens aardappelen bij de groenteboer gekocht en dat hij zei je mag ze alleen koken en niet bakken?
Je moet de vergelijking anders maken denk ik; je huurt een auto en in de voorwaarden staat dat je er alleen in NL mee mag rijden en geen aanhanger mag trekken ermee. Dat lijkt belachelijk; want het kan toch?

Die voorwaarden mag de verkoper / verhuurder echter eisen, jij hoeft niet akkoord te gaan....

Ik weet alleen niet of een databundel ook niet een soort 'huur' is ipv koop.
  #13  
Oud 13-04-11, 21:09
sonnyh's schermafbeelding
sonnyh sonnyh is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Je moet de vergelijking anders maken denk ik; je huurt een auto en in de voorwaarden staat dat je er alleen in NL mee mag rijden en geen aanhanger mag trekken ermee. Dat lijkt belachelijk; want het kan toch?

Die voorwaarden mag de verkoper / verhuurder echter eisen, jij hoeft niet akkoord te gaan....

Ik weet alleen niet of een databundel ook niet een soort 'huur' is ipv koop.
Dit is echt een hele slechte vergelijking. Bij een huurauto kan het verzekeringstechnisch anders zitten waardoor voor de huurprijs geen buitenlanddekking aanwezig is of bij een aanhanger de kans op schade of slijtage vele malen groter is.

Natuurlijk is het een keuze om niet bij VF af te nemen. Gaat om het feit dat ik iets koop, gewoon een aantal x en ik niet zelf mag behalen hoe ik die hoeveelheid x gebruik, immers als ik niet alles op maak gaat het ook niet mee over naar de volgende maand. Het zou anders zijn als je onbeperkt internet hebt, dan is het redelijk te stellen dat je gebruik maakt van een device. Verder biedt VF zelf tegen betaling een tweede sim aan..........

sorry je praat als een medewerker van een provider.
  #14  
Oud 13-04-11, 21:24
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonnyh Bekijk bericht
Dit is echt een hele slechte vergelijking.
...
sorry je praat als een medewerker van een provider.
Is die sorry voor de verdenking, of voor jouw kritiek op mijn manke vergelijking? In het eerste geval: nee ik heb geen binding met eender welke provider - sterker nog: ik heb mijn iPhone gehackt middels TetherMe om te kunnen tetheren. In het 2e geval; no spang
Ik vind het gewoon reëel om deze zaak 'eerlijk' te bekijken. Ik vind enerzijds ook dat ik moet weten wat ik met mijn data doe / hoe ik die besteed, zeker wanneer sprake is van data limiet. De data limiet is echter nog jong en lang niet iedereen heeft dat. De meesten onder ons hebben nog FUP of echt onbeperkt.
Verder vind ik het ook scheef dat alle andere niet-iPhone smartphones gewoon out of the box kunnen tetheren.
Toch kan ik me er wel in vinden dat een provider 'internet op je mobiel' verkoopt en dan eist dat je dit 'produkt' niet gebruikt voor andere doeleinden. Ik ben het er niet mee eens, dat zeg ik niet. Ik snap het argument alleen wel. En ik zou ook graag willen dat het anders is; die eeuwige impasse (zoals verwoord door t-mobile die elke anderhalf jaar twittert "we onderzoeken de mogelijkheden hoe en of we dit in de toekomst aan gaan bieden") is zo mogelijk nog erger.
Zeg dan niks.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 13-04-11 om 21:29.
  #15  
Oud 13-04-11, 21:32
sonnyh's schermafbeelding
sonnyh sonnyh is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Is die sorry voor de verdenking, of voor jouw kritiek op mijn manke vergelijking? In het eerste geval: nee ik heb geen binding met eender welke provider - sterker nog: ik heb mijn iPhone gehackt middels TetherMe om te kunnen tetheren. In het 2e geval; no spang
Ik vind het gewoon reëel om deze zaak 'eerlijk' te bekijken. Ik vind enerzijds ook dat ik moet weten wat ik met mijn data doe / hoe ik die besteed, zeker wanneer sprake is van data limiet. De data limiet is echter nog jong en lang niet iedereen heeft dat. De meesten onder ons hebben nog FUP of echt onbeperkt.
Verder vind ik het ook scheef dat alle andere niet-iPhone smartphones gewoon out of the box kunnen tetheren.
Toch kan ik me er wel in vinden dat een provider 'internet op je mobiel' verkoopt en dan eist dat je dit 'produkt' niet gebruikt voor andere doeleinden. Ik ben het er niet mee eens, dat zeg ik niet. Ik snap het argument alleen wel. En ik zou ook graag willen dat het anders is; die eeuwige impasse (goed verwoordt door t-mobile die elke anderhalf jaar twittert "we onderzoeken de mogelijkheden hoe en of we dit in de toekomst aan gaan bieden".
Zeg dan niks.

Niet tegen ageren levert sowieso geen verandering op. De gevolgde policy is, iedereen tegen lage kosten kennis laten maken met internet via de (smart)phone en als er dan genoeg klanten zijn de prijs opvoeren, danwel limiteren van gebruik.......... Moet je als bakker proberen je brood 10 cent te verhogen. De vergelijking is niet goed, alleen dan bestaat er wel regelgeving.
  #16  
Oud 14-04-11, 13:37
kubo kubo is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Tytsjerk
Berichten: 59
Standaard

Bij Kpn keurig de vraag welke uitvoering van dual sim ik wenste.
Meegedeeld dat in de HTC een gewone sim zit, hierop kreeg ik het advies om twee micro sims te nemen.
Dan kan 1 sim direkt in de Ipad en de ander met het bijgeleverde raampje in de HTC.
Levertijd was een week.
  #17  
Oud 14-04-11, 18:59
sonnyh's schermafbeelding
sonnyh sonnyh is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kubo Bekijk bericht
Bij Kpn keurig de vraag welke uitvoering van dual sim ik wenste.
Meegedeeld dat in de HTC een gewone sim zit, hierop kreeg ik het advies om twee micro sims te nemen.
Dan kan 1 sim direkt in de Ipad en de ander met het bijgeleverde raampje in de HTC.
Levertijd was een week.
klinkt geweldig
  #18  
Oud 14-04-11, 22:20
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

Gaat gewOon werken, doe dat al een hele tijd. Nog nooit afgesloten.
  #19  
Oud 14-04-11, 23:32
sonnyh's schermafbeelding
sonnyh sonnyh is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mwfadebeer Bekijk bericht
Gaat gewOon werken, doe dat al een hele tijd. Nog nooit afgesloten.

Moet hem dus wel zelf knippen. Tip?
  #20  
Oud 14-04-11, 23:54
kubo kubo is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Tytsjerk
Berichten: 59
Standaard

Bij zo'n telecom winkel hebben ze een speciale tang hier voor.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
dual sim marco_sire iPhone accessoires en onderdelen 5 07-12-11 04:07
Ipad 3G met dual sim spekje60 iPad algemeen 24 06-11-10 23:00
dual sim Konimex Archief 1 15-09-09 10:34
dual sim iberno iPhone algemeen 6 20-09-08 14:55
Twin sim / dual sim mogelijk in iphone? drive_a_legend iPhone algemeen 3 04-02-08 19:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:28.