//

Hoe een gestolen Ipad2 lokaliseren?

Hoe een gestolen Ipad2 lokaliseren? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) HELP! Op mijn werk wordt ik beschuldigd van diefstal van een Ipad 2. Mobile Me was er nog niet op geinstalleerd. Is het op een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-05-11, 17:35
crisiz84 crisiz84 is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 4
Standaard Hoe een gestolen Ipad2 lokaliseren?

HELP!
Op mijn werk wordt ik beschuldigd van diefstal van een Ipad 2.
Mobile Me was er nog niet op geinstalleerd. Is het op een andere manier mogelijk de Ipad te lokaliseren??? Via een serienummer en dan bij Apple Store of iets anders via de GPS? Please please please help!
Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen mijn naam te zuiveren!!
Ik wil mijn baan namelijk niet verliezen om iets wat ik NIET heb gedaan.

Bij voorbaat dank....
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-05-11, 17:39
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Nee er is geen andere manier. Je zult je naam op een andere manier moeten zuiveren.
Bovendien lijkt me dat je werkgever moet bewijzen dat jij hem gestolen hebt... Tenzij je in de proeftijd zit, dan kunnen ze je zonder reden ontslaan.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #3  
Oud 19-05-11, 17:52
crisiz84 crisiz84 is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 4
Standaard

En dat is nu net het geval.... Een beginnend hotel, camera's doen het wel maar niet goed gericht dus het is niet te zien dat ik de Ipad na gebruik opberg. 4 dagen erna wordt ik gebeld waar dat ding ligt. En dat 10 dagen voor einde proeftijd....
Geweldige situatie niet? :s
  #4  
Oud 19-05-11, 19:45
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crisiz84 Bekijk bericht
HELP!
Op mijn werk wordt ik beschuldigd van diefstal van een Ipad 2.
Mobile Me was er nog niet op geinstalleerd. Is het op een andere manier mogelijk de Ipad te lokaliseren??? Via een serienummer en dan bij Apple Store of iets anders via de GPS? Please please please help!
Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen mijn naam te zuiveren!!
Ik wil mijn baan namelijk niet verliezen om iets wat ik NIET heb gedaan.

Bij voorbaat dank....
Als ze niks kunnen bewijzen en ze zwieren je toch buiten= klacht indienen, het er niet bij laten, zo toon je ook je het meend dan en je serieus en eerlijk bent.
Als je recht in je schoenen staat dan kunnen ze nooit wat bewijzen toch?
  #5  
Oud 19-05-11, 19:54
crisiz84 crisiz84 is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 4
Standaard

Dat klopt maar sfeer is verkloot. En in proeftijd mogen ze zo van je af hoor. Ik ga nu eisen dat ze aangifte van diefstal moeten doen.
  #6  
Oud 19-05-11, 20:42
StalenWorm's schermafbeelding
StalenWorm StalenWorm is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Westerlo (B)
Berichten: 32
Standaard

das serieus van de kl*ten!

nu, ik zou NOOIT bij een bedrijf willen blijven werken na zo'n beschuldiging.

iig succes!!
__________________
iPhone 4s 16 gb  iPhone 4 16gb  Ipad2 16 gb Wi-Fi + 3G  Macbookpro 15" 2,4 Ghz  iMac 21.5" Core i3 3.2 GHz  Apple TV2 
  #7  
Oud 19-05-11, 20:56
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crisiz84 Bekijk bericht
Dat klopt maar sfeer is verkloot. En in proeftijd mogen ze zo van je af hoor. Ik ga nu eisen dat ze aangifte van diefstal moeten doen.
Hoe kunnen ze u nu beschuldigen als ze geen bewijzen hebben?
Alsof de vaste werknemers zoiets niet zouden durven doen? Men zou nog raar opkijken.
Het kan evengoed zijn het door een persoon die daar ook logeerde is mee gepikt.
  #8  
Oud 19-05-11, 23:30
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Raar verhaal (dat ze je durven te blijven verdenken). Als jij niets op je kerfstok hebt, heb je niets te vrezen. Je verlenging kun je nu toch al op je buik schrijven. Hen helpen heeft niet veel zin, lijkt me.
  #9  
Oud 20-05-11, 22:54
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

als ze geen bewijzen hebben dat jij het hebt gestolen, kunnen ze je ook niet van diefstal beschuldigen
trouwens, waarom beschuldigen ze juist jou! het kan evengoed ene zijn die er gebruik ban maak dat jij daar stage doet
en zo de schuld in jouw schoenen steken
  #10  
Oud 21-05-11, 10:01
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ik kan me voorstellen dat je je naam gezuiverd wilt hebben. Voor een baan (al dan niet ergens anders) is het belangrijk dat dit opgelost wordt, het praat zich snel rond.
Dat de sfeer inmiddels behoorlijk verkloot is lijkt me ook logisch.

Ik heb nog een paar vragen/opmerkingen. Ik schrijf domweg op wat me opvalt, het is absoluut niet mijn bedoeling je te beschuldigen of verdacht te maken!
  • Je schrijft dat je een stage doet, waarin kennelijk sprake is van een proeftijd en ook van een eventuele verlenging. Hoe moet ik dat zien?
  • De camera heeft geregistreerd dat jij de iPad hebt gebruikt, maar niet dat je hem hebt weggelegd c.q. waar je hem hebt weggelegd. Ben jij volgens de camerabeelden de laatste die met de iPad is gezien? Ook volgens beelden van andere camera's?
  • Hoe komt het dat men pas na 4 (!) dagen bij jou komt met de beschuldiging? Werd de iPad niet eerder gemist, werden de beelden toen pas bekeken, was je toen pas weer aan het werk?
  • Wie konden er allemaal gebruik maken van de iPad? Als dat er (veel) meer zijn, waarom word jij dan beschuldigd? Of hebben ze meer mensen aangesproken?
  • Wordt er een log bijgehouden op/van het netwerk van het hotel? Zo ja, kan men daar uitlezen wanneer de iPad voor het laatst gebruik heeft gemaakt van het netwerk?
Laat je werkgever inderdaad eerst maar eens aangifte doen, als je niks gedaan hebt heb je niks te vrezen. Een gedegen politie-onderzoek kan je in dat geval van alle blaam zuiveren, of in ieder geval aantonen dat er onvoldoende bewijs is dat jíj de iPad hebt gestolen.
Overigens kun je ook zelf bij de politie melding maken van deze diefstal. Volgens de wet kan iedereen die kennis draagt van een strafbaar feit daarvan aangifte doen. Sta er in dat geval op dat je melding wordt vastgelegd. Wellicht is dat een idee?
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #11  
Oud 05-04-13, 14:20
crisiz84 crisiz84 is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 4
Standaard

Het is even geleden maar wil graag nog even vertellen hoe het is afgelopen:
- Over stage heb ik niets gezegd, ik had daar een jaarcontract als werknemer.
- Aan de balie was zichtbaar dat ik had gewerkt met de Ipad, in het kantoor erachter waar ik deze in de kast legde is geen camera. Je ziet me er dus mee naar kantoor lopen en met lege handen weer uitlopen.
- De Ipad is simpelweg 4 dagen niet gebruikt waardoor deze niet eerder is gemist. The window of oppurtunity is dus erg groot geweest.
- Alle collega's konden erbij en bij een onbewaakt moment zouden zelfs gasten in die kast kunnen. De reden dat ik verdacht wordt is dat ik deze als laatste heb gebruikt... Er zijn meerderen aangesproken maar er werd duidelijk gewezen.
- Helaas geen netwerklog aanwezig.

En toen...

Ondervraging door hoofd personeelszaken, hierin vertelt dat ik op deze site ook hulp zocht. Daardoor hebben ze een nep telefoongesprek gedaan naar mijn vriendin als zijnde de Ipad Helpdesk. "Wat voor Ipad is het?" "Welke kleur is het?" Mijn vriendin was helemaal happy want ze dacht dat er hulp kwam om mijn naam te zuiveren. De vragen kon ze niet beantwoorden.
Hierop zeiden ze glashard in mijn ondervraging dat ik de Ipad wel thuis had liggen en mijn vriendin dit had bevestigd. Een keiharde leugen dus!
Daarop is de personeelsmanager naar mijn huis gereden en daar tegen mijn vriendin gezegd: 'Wij komen de Ipad ophalen". Deze ontplofte natuurlijk en heeft ze uitgenodigd het hele huis te doorzoeken. Dit hebben ze niet gedaan maar aan de voordeur in gesprek geraakt.
In de tussentijd zat ik nog steeds in een kantoortje en mijn baas speelde wat met zijn telefoon, praatte over koetjes en kalfjes en vroeg welke spelletjes ik op mijn telefoon speelde. Daarop speelde hij even met mijn telefoon. Toen ik op het scherm meekeek was hij al mijn smsjes aan het doorlezen zonder mijn toestemming! Hij zag de berichtjes die mijn vriendin stuurde en merkte dat ze op z'n zachts gezegd not amused was.
Uiteindelijk kwam de personeelsmanager weer binnen en zeiden ze dat ze me geloofden.

Oftewel, dat ding is nog niet gevonden maar ik werd ineens geloofd en kreeg een bos bloemen met excuses.
Uiteraard heb ik mijn ontslag genomen (na mij nog 12 personen die het ook oneens waren met de gang van zaken) .
Dit heeft een ontzettende impact gehad en ik twijfel nog steeds of ik niet aangifte wegens smaad had moeten doen.

In ieder geval.

De van der Valk familie is een verschrikkelijk volk. Hoe mooi Hotel het Arresthuis dan ook is....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Ik kan me voorstellen dat je je naam gezuiverd wilt hebben. Voor een baan (al dan niet ergens anders) is het belangrijk dat dit opgelost wordt, het praat zich snel rond.
Dat de sfeer inmiddels behoorlijk verkloot is lijkt me ook logisch.

Ik heb nog een paar vragen/opmerkingen. Ik schrijf domweg op wat me opvalt, het is absoluut niet mijn bedoeling je te beschuldigen of verdacht te maken!
  • Je schrijft dat je een stage doet, waarin kennelijk sprake is van een proeftijd en ook van een eventuele verlenging. Hoe moet ik dat zien?
  • De camera heeft geregistreerd dat jij de iPad hebt gebruikt, maar niet dat je hem hebt weggelegd c.q. waar je hem hebt weggelegd. Ben jij volgens de camerabeelden de laatste die met de iPad is gezien? Ook volgens beelden van andere camera's?
  • Hoe komt het dat men pas na 4 (!) dagen bij jou komt met de beschuldiging? Werd de iPad niet eerder gemist, werden de beelden toen pas bekeken, was je toen pas weer aan het werk?
  • Wie konden er allemaal gebruik maken van de iPad? Als dat er (veel) meer zijn, waarom word jij dan beschuldigd? Of hebben ze meer mensen aangesproken?
  • Wordt er een log bijgehouden op/van het netwerk van het hotel? Zo ja, kan men daar uitlezen wanneer de iPad voor het laatst gebruik heeft gemaakt van het netwerk?
Laat je werkgever inderdaad eerst maar eens aangifte doen, als je niks gedaan hebt heb je niks te vrezen. Een gedegen politie-onderzoek kan je in dat geval van alle blaam zuiveren, of in ieder geval aantonen dat er onvoldoende bewijs is dat jíj de iPad hebt gestolen.
Overigens kun je ook zelf bij de politie melding maken van deze diefstal. Volgens de wet kan iedereen die kennis draagt van een strafbaar feit daarvan aangifte doen. Sta er in dat geval op dat je melding wordt vastgelegd. Wellicht is dat een idee?
  #12  
Oud 05-04-13, 15:20
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Bedankt voor de update! Interessant om te lezen. Wat me opvalt, is de agressieve manier (op jouw telefoon je sms-jes lezen, onaangekondigd bij jou thuis langs gaan terwijl jij zelf niet thuis bent, een achterbaks telefoontje naar je vriendin plegen waar men zich vals voordoet als iemand ander, etc, etc.) waarop zo'n hotel management tijd en moeite investeert om een ding van nog geen 500 euro terug te krijgen van iemand die m zeer waarschijnlijk niet heeft.

Beter stopt hij die tijd en geld in een goede kluis en maatregelen zodat klanten/gasten er ook niet bij kunnen (!) voor de iPad en afspraken over het gebruik er van!
Volgens mij zijn deze feiten redelijk adequaat om je gelukkig voormalig werkgever aan te klagen!

Dat de camera beelden hebben geregistreerd dat je zonder iPad met lege handen uit het kantoor liep, zou ik juist een bewijs vinden dat jij de iPad daar hebt achter gelaten!
Reageren

Labels
diefstal, gps, ipad2, lokaliseren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gestolen iPhone gekocht in een winkel Snoepzak iPhone algemeen 77 08-11-10 23:43
IPod gestolen, hoe blokkeren? niek74 iPhone algemeen 5 10-10-10 17:11
Iphone gestolen: Verzekering ziet het als een telefoon, ik als een computer chapp Archief 33 11-09-09 00:29
Mac OS X: Hoe krijg je alle data van iphone naar nieuwe mac (oude is gestolen) meul iTunes 3 29-12-08 15:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:13.