//

internetbankieren nog veilig op je iphone met een jailbreak?

internetbankieren nog veilig op je iphone met een jailbreak? discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door XIII De exploits zijn vandaag redelijk uitgebreid beschreven op een security blog. Maar welke exploits het ook waren en of ze ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 08-02-13, 09:37
dkawa dkawa is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
De exploits zijn vandaag redelijk uitgebreid beschreven op een security blog.

Maar welke exploits het ook waren en of ze bekend zijn of niet: de iPhone is kwetsbaarder na het toepassen van een jailbreak.
Dit heeft mij ook aan het denken gezet, mede omdat ik nogal veel gebruik maak van de ING/eBay/paypal app. Dus heb ik gisteren m'n iPhone 5 maar weer origineel gemaakt. Want ik heb kort geleden al iets vervelends meegemaakt (aankoop via MP en via internet bankieren betaald) en wil niet nog een keer zoiets meemaken (fraude bedoel ik dan)
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 09-02-13, 00:30
dkawa dkawa is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 167
Standaard

Niemand anders terug naar origineel ipv JB?
  #23  
Oud 09-02-13, 00:39
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Nee, niet om een vermoedelijk geringe vergroting van kwetsbaarheid.

Daarenbij heb ik maar enkele bekende tweaks uit Cydia geïnstalleerd uit de standaard repo's. Mocht dat helpen

Zou er al een of meerdere gevallen bekend zijn, dan zou ik het opnieuw overwegen.

Plus, ik heb niets om leeg te roven, ik sta de meeste tijd iets rood
  #24  
Oud 09-02-13, 01:46
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Nee, mijn apparaat is veiliger met dan zonder jailbreak. Dan heb ik het niet een gat dat ikzelf openzet met jailbreaken, maar bv. door het nemen van een foto + locatie & emailen zodra er een foute code is ingevoerd. Of het verbergen van de keypad zelf bij het lockscreen.

De bankieren apps maken bovendien gebruik van beveiligde verbindingen.
  #25  
Oud 09-02-13, 21:25
Dutchgio Dutchgio is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Nee, mijn apparaat is veiliger met dan zonder jailbreak. Dan heb ik het niet een gat dat ikzelf openzet met jailbreaken, maar bv. door het nemen van een foto + locatie & emailen zodra er een foute code is ingevoerd. Of het verbergen van de keypad zelf bij het lockscreen.

De bankieren apps maken bovendien gebruik van beveiligde verbindingen.
Maar een versleutelde verbinding is ook geen 100% zekerheid.
Al blijf je veiliger op een ios devicemet jailbreak dan een windows pc die al een tijdje niet ge-update is, en ookeen versleutelde verbinding gebruikt.
  #26  
Oud 10-02-13, 13:12
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

als er malware bekend was, dan zul je hier snel van horen. tweaks van cydia worden ook gecontroleerd door saurik- de maker van cydia. alleen die kan het uiteraad niet snel doen. Bij sommige tweaks staat wel bij dat het veilig is verklaard. En als dat veilige verklaarde tweak van een source afkomt die al met cydia meekomen, heb je je nergens druk om te maken.
  #27  
Oud 10-02-13, 16:52
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Waar heb je gelezen dat Saurik tweaks controleert?

En van welke repo's? Hij kan ze toch nooit allemaal controleren of tegenhouden?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #28  
Oud 10-02-13, 18:01
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutchgio Bekijk bericht
Maar een versleutelde verbinding is ook geen 100% zekerheid.
Al blijf je veiliger op een ios devicemet jailbreak dan een windows pc die al een tijdje niet ge-update is, en ookeen versleutelde verbinding gebruikt.
Klopt, maar ik maak me er niet druk om
Wil alleen weten hoe het zit met de dataverbinding die met providers wordt gelegd, hier is publiekelijk volgens mij geen informatie over te vinden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx Bekijk bericht
als er malware bekend was, dan zul je hier snel van horen. tweaks van cydia worden ook gecontroleerd door saurik- de maker van cydia. alleen die kan het uiteraad niet snel doen. Bij sommige tweaks staat wel bij dat het veilig is verklaard. En als dat veilige verklaarde tweak van een source afkomt die al met cydia meekomen, heb je je nergens druk om te maken.
Saurik controleert niets. In Cydia is alleen ingebouwd om een waarschuwing te geven bij pirate repo's die Saurik handmatig toe kan voegen bij een Cydia update. Pagina's van tweaks die (iOS x.x) compatibiliteit aangeven, zijn door de ontwikkelaars bijgewerkt om dat aan te geven en al dan niet gecontroleerd door de repo.
  #29  
Oud 10-02-13, 19:38
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

Hmmmm kan het niet terugvinden. Dacht echt dat ik eens zag zoiets als dat een app safe verklaard was ofzo.
  #30  
Oud 06-03-13, 10:18
dkawa dkawa is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 167
Standaard nog aan het twijfelen

wel of geen JB?

wel of niet veilig?

heb paar dagen terug toch maar weer een JB uitgevoerd omdat ik het leuk vind om mn iPhone 5 naar eigen smaak te tweaken..

maar wbt Paypal en ING app: is het nog wel veilig om deze mobiel te gebruiken?
  #31  
Oud 06-03-13, 11:01
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Het is goed dat je hier bezorgd om bent, maar ik zou me niet te veel zorgen maken. Android telefoons zijn out-of-the-box ook kwetsbaar voor dit soort malware, maar banken brengen toch mobiel bankieren apps uit voor dat platform. Dit terwijl er al serieuze gevallen zijn waarbij criminelen geld hebben buitgemaakt door telefoons te besmetten met malware.
Als je je dan ook nog bedenkt dat er veel meer Android telefoons in omloop zijn dan iPhones, waarbij het ook nog eens alleen de telefoons met een jailbreak zijn die kwetsbaar zijn, dan snap je dat het niet zo aantrekkelijk is om malware te maken voor iPhones.

Natuurlijk is het goed om voorzichtig te zijn en niet van onbekende repo's tweaks of apps te installeren. Maar ik zou je jailbreak er niet om laten.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
zou ooit nog een jailbreak uitkomen voor de Iphone 5? benzisto Chat en geruchten 9 13-01-13 21:49
iphone jailbreak veilig casz1001 Jailbreak 1 27-05-12 17:34
Hoe veilig is internetbankieren op je iPhone? firestarter iPhone Apps 18 06-06-08 13:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:46.