//

help internet instellingen BEN

help internet instellingen BEN discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) beste mensheden, er zijn hier al vrij veel topics over, maar het lukt me niet om de instellingen voor onbeperkt internet van Ben goed te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-03-10, 00:27
lordleo lordleo is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 6
Standaard help internet instellingen BEN

beste mensheden,
er zijn hier al vrij veel topics over, maar het lukt me niet om de instellingen voor onbeperkt internet van Ben goed te krijgen op mijn iPhone 3G. alle topics leiden eigenlijk uit tot het volgende :
"Ga naar SETTINGS, kies GENERAL, kies NETWORK, haal je BEN simkaart eruit, plaats een willekeurige simkaart van bv KPN of Orange erin (niet T-Mobile) en dan komt vanuit het niets het menu CELLULAR DATA NETWORK tevoorschijn. Mocht dit menu er niet zijn, ga terug naar GENERAL en ga dan weer naar NETWORK en dan zou je het wel moeten zien. Kies CELLULAR DATA NETWORK en vul bij APN het volgende in: internet.ben. De rest laat je leeg. Voila, je hebt mobiel internet van BEN op je iPhone 3G. Ik neem aan dat dit ook werkt voor andere providers."

dit werkt echter niet bij mij en ik krijg nog steeds de melding als ik probeer te internetten dat ik geen data abonnement heb. kan iemand mij alsjeblieft helpen? ik heb echt alles geprobeerd!

Laatst gewijzigd door lordleo; 23-03-10 om 00:57.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-03-10, 17:16
Kwadraat Kwadraat is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 2
Standaard Ben

Ik had ook problemen met Ben maar nu werkt toch alles naar behoren! Ik heb een soortgelijke instructie (dan in Nld) gehad en opgevolgd en bij mij werkt het inmiddels wel met Ben. Ik moest dus ook de truc uithalen met de wisseling van de simkaart. Toen had ik nog wat problemen met de mail ophalen want Ben blijkt geen uitgaande mailserver te hebben. Ik heb toen mijn huis e-mailserver gebruikt.

Ik neem aan dat je wel een data-abonnement hebt afgesloten????? Omdat je nl die melding krijgt!

Succes!
  #3  
Oud 01-04-10, 21:31
171274 171274 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 7
Standaard

ik heb hetzelfde probleem
  #4  
Oud 16-04-10, 19:40
houtrib houtrib is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 1
Standaard ik had ook BEN- probleem, maar nu werkt het

Wel grappig, weet je wat de helpdesk van BEN zegt?
"Het instellen van internet op je Iphone ligt iets anders dan bij andere toestellen. Dit komt doordat de Iphone eigenlijk gebruik maakt van een eigen netwerk. Helaas kan ik je niet helpen met het instellen van Ben internet op je Iphone. Ik ben namelijk een sim-only aanbieder, en biedt geen toestelondersteuning. Ik raad je aan internet te raadplegen of de handleiding van je Iphone."

daar heb je dus geen REET aan

Maar hoe ik het wel WERKEND gekregen heb:
> via algemeen > Netwerk daar moet Data netwerk staan..
> staat dat er niet, stop een andere sim erin totdat het wel verschijnt. Of even terug in het menu met je andere simkaart
> Als je m wel hebt, dan BEN sim erin, en druk op data netwerk. Daar staat bij APN dan [tmobilenet] of zoiets, dat haal je weg.
Vul bij APN in: internet.ben
> nu moet het werken, probeer safari maar

LASTIG is dat je nu NIET meer bij algemeen > netwerk de optie DATA Netwerk staat, maar bij mij werkt het WEL

En als bovenstaande niet werkt: heb een programma gevonden via http://www.iphoneclub.nl/8650/tip-ap...en-iphone-aan/
Het programma geeft je de mogelijkheid zelf je APN instellingen aan te passen.

Ga met je Iphone naar http://www.unlockit.co.nz/unlockit/

Laatst gewijzigd door houtrib; 16-04-10 om 20:50.
  #5  
Oud 17-04-10, 21:35
mroale mroale is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 2
Standaard

Hi Houtrib, goede tip. Unlockit werkt perfect. Had eerst hetzelfde probleem, maar nu niet meer. kkdwd (kind kan de was doen) 
  #6  
Oud 01-06-10, 20:26
matsIphone matsIphone is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 1
Standaard

hé Houtrib
ik heb ook ben en ik heb de stappen uitgevoerd die jij hier boven beschrijft maar bij mij geen resultaat.
maar als je naar Instellingen->algemeen->netwerk, dan staat daar VPN.
nou als je dat opent krijg je allemaal velden die je moet invullen.
Boven aan heb je een keuze uit drie verschillende .....
Ik kan kiezen uit "L2TP" "PPTP" "IPSec"
wat betekent het allemaal?
iemand die me kan helpen
  #7  
Oud 02-06-10, 09:27
mroale mroale is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 2
Standaard

Hé Mats,

neem aan dat je ook de unlockit hebt geprobeerd? Kijk anders even op youtube voor een filmpje over unlockit. Als je via een Wi-Fi verbinding met je Iphone naar de site van unlockit gaat en de stappen (zie youtube) volgt zou het moeten werken.

Succes
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ben.nl 3G internet richard250 Overige providers Nederland 10 24-08-10 17:25
ben internet twijfel driepuntvijfG Overige providers Nederland 2 13-08-10 06:13
T-Mobile BEN MMS instellingen 3g Iphone FW 3.0 HOE IN TE STELLEN pepstra Odido (T-Mobile) 7 07-04-10 11:17
BEN internet choker Overige providers Nederland 10 11-11-08 16:06
Ben instellingen? 84425 Overige providers Nederland 11 12-05-08 11:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:18.