Lang verhaald, maar ik denk wel handig om te weten over Apple en
t-mobile
garantie.
Sinds sep. 2011 heb ik via T-mobile een
iPhone 4. In mei was ik voor werk in Chicago en liep toevallig een
Apple Store
binnen. Mijn
home button deed het niet altijd even goed dus ik vroeg een medewerker of ze dat probleem kennen. Ik werd doorverwezen naar de Genius Bar waar mijn iPhone meteen werd omgeruild voor een nieuwe. No questions asked... Toen dacht ik; wat heeft dit bedrijf het goed voor elkaar!! Ik heb een officieel document van Apple gekregen waarop staat dat mijn oude iPhone is ingenomen en dat ik een nieuwe gekregen heb. Beide serie-nummers gemeld.
Nu een aantal dagen geleden is mijn iPhone gecrashed en doet het helemaal niets meer. Ik kan het niet restoren in
iTunes, krijg meestal een 2001 error maar soms ook 24, 1611. 1603. 2006 en nog een paar. Alles geprobeerd wat er te vinden is op het internet maar niets werkt, lijkt op een hardware fout.
T-Mobile gebeld en die vertelden dat zij me geen service kunnen verlenen omdat alleen door hun geleverde toestellen onder garantie vallen. Ik vertelde dat ik gewoon een klant van hun ben en de telefoon via hun gekregen heb en een document heb dat het door Apple omgeruild is voor een andere, maar dat mocht niet baten.
Apple NL gebeld waar ik vriendelijk werd begroet met een bandje waarop gezegd wordt: Welkom bij Apple Care! Eenmaal op optie 5 gedrukt voor iphone support, wist de medewerker mij te vertellen dat ze helemaal geen Apple Care zijn en dat ze alleen support kunnen verlenen over toestellen die via de Apple Online Store zijn gekocht. 20 minuten lang werd mij verteld dat ze niets kunnen doen en mij ook niet kunnen doorverwijzen naar iemand anders. Mijn enige optie was om weer naar de VS te gaan en daar mijn iPhone te laten servicen.
Ik vraag me af hoe het kan dat niemand in
Nederland mij kan helpen met een toestel waar nog gewoon garantie op zit. Ik begrijp dat het om een uitzonderlijk geval gaat aangezien in Nederland de providers verantwoordelijk zijn voor de service van de iPhones, maar het is toch belachelijk dat mijn telefoon nu onder de VS garantie van Apple valt en Apple hier mij niet wilt helpen, noch T-Mobile via wie ik het toestel aangeschaft heb?
Hoe kan het dat als mijn telefoon het helemaal niet meer doet zo'n groot internationaal bedrijf in ons land zulke steekjes kan laten vallen en als mijn knopje het half niet doet ik in de VS een nieuw toestel krijg???
Heeft iemand enige voorstellen wat ik zou kunnen doen en via wie ik het zou kunnen spelen??
Apple maakt zo zijn naam echt niet waard hier in Nederland!