Ik had hetzelfde probleem maar dan met mij
iPhone 4. Het probleem zit waarschijnlijk bij je router en niet bij de
iPad.
Ik heb een router waarbij ik de antennes kan verwisselen (een sweex lw310) en ik heb dus een van de standaard (2dBi) antennes vervangen door er een van 7dBi. Probleem opgelost. De iPhone liet zelfs bij de vorige antenne voldoende signaal zien, maar toch waren er telkens die onderbrekingen zoals je ook beschrijft die ik op kon lossen door Wi-Fi aan en uit te zetten. Als dit voor jou een optie is dan kan ik je dat echt aanraden, ik had voor 15 euro een betere antenne (sweex).
Wat je ook nog kan proberen is in de router instellingen een ander kanaal kiezen voor de Wi-Fi, het kan zijn dat je buren nu een ander kanaal hebben gekozen wat hetzelfde is als jij gebruikt of er in de buurt zit en dit levert ook verstoring op voor jou, zeker als zij een sterkere antenne hebben.
Een laatste optie is het verplaatsen van je router, vaak hangt deze in de meterkast of e.d. en dit is nou niet echt een bepaald goede omgeving voor het plaatsen van een Wi-Fi access point. De metalen onderdelen en wapening in de muren eromheen zorgen voor nogal wat demping. Dit is bij mij ook het geval, maar verplaatsen was voor mij geen optie, de sterkere antenne gelukkig wel.