//

iPhone 5 uit de VS, werkt ie in NL?

iPhone 5 uit de VS, werkt ie in NL? discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door RainwormNL Heb gekeken op Amazon, maar sprint heeft geen simkaarten daar. Waarschijnlijk omdat Sprint alleen maar abonnementen heeft en geen prepaid. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #241  
Oud 07-04-13, 06:31
Donkeh Donkeh is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RainwormNL Bekijk bericht
Heb gekeken op Amazon, maar sprint heeft geen simkaarten daar. Waarschijnlijk omdat Sprint alleen maar abonnementen heeft en geen prepaid. Of weet iemand of ik hem dat ook kan activeren met bijvoorbeeld een AT&T nano simkaart?
Ik denk het wel ...voor wat het kost zou ik het zeker proberen...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #242  
Oud 01-06-13, 13:20
TuurDS TuurDS is offline
• iOS 4.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 36
Standaard

Ik heb het hele draadje gelezen, en besluit dus dat ik een Verizon iPhone 5 aan full retail price moet kopen.
Nu mijn vraag die ik niet terugvond: ik blijf een maand in de US. Moet ik deze iPhone dan activeren met mijn eigen Belgische simkaart of met een prepaidkaart die ik daar zal kopen voor die maand? Zal die prepaidkaart daar überhaupt werken met de Verizon iPhone 5?
  #243  
Oud 01-06-13, 15:37
laredo laredo is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 52
Standaard

Ja gewoon een Verizon iphone 5 kopen. Let goed op dat je die ook echt meekrijgt want vorige maand in Fort Lauderdale wilde de verkoper mij toch echt een AT&T gsm versie meegeven. Stug volgehouden dat ik een Verizon versie wilde met type nummer a1429 (en dus niet de a1428).

In de winkel direct laten activeren, NL'se Vodafone simkaart erin gedaan en hoppa verbinding. Terug in NL geen enkel probleem en werkt als een zonnetje. Updates gaan ook dus duidelijk geen simlock aanwezig.

Een prepaidsim van een US provider werkt alleen als hij van Verizon is vermoed ik hoewel het niet logisch is aangezien hij ook de gsm banden kan benaderen. Kan me herinneren weleens gelezen te hebben dat als hij eenmaal geactiveerd is met Verizon hij daarna ook gelockt blijft voor dat netwerk. Ik zou het niet gokken en hem eerst gebruiken met je BE simkaart en pas nadat je in BE bent geweest een US sim proberen.
  #244  
Oud 01-06-13, 20:55
TuurDS TuurDS is offline
• iOS 4.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laredo Bekijk bericht
Ja gewoon een Verizon iphone 5 kopen. Let goed op dat je die ook echt meekrijgt want vorige maand in Fort Lauderdale wilde de verkoper mij toch echt een AT&T gsm versie meegeven. Stug volgehouden dat ik een Verizon versie wilde met type nummer a1429 (en dus niet de a1428).

In de winkel direct laten activeren, NL'se Vodafone simkaart erin gedaan en hoppa verbinding. Terug in NL geen enkel probleem en werkt als een zonnetje. Updates gaan ook dus duidelijk geen simlock aanwezig.

Een prepaidsim van een US provider werkt alleen als hij van Verizon is vermoed ik hoewel het niet logisch is aangezien hij ook de gsm banden kan benaderen. Kan me herinneren weleens gelezen te hebben dat als hij eenmaal geactiveerd is met Verizon hij daarna ook gelockt blijft voor dat netwerk. Ik zou het niet gokken en hem eerst gebruiken met je BE simkaart en pas nadat je in BE bent geweest een US sim proberen.
Heb je die dan in de Apple Store gekocht? Hoe zit het juist met dat "laten activeren in de winkel"? Voor mij zou het het makkelijkst zijn als ze het bij Best Buy, Wal Mart ofzo ook gewoon kunnen omdat er niet echt een Apple Store in de buurt is...
  #245  
Oud 03-06-13, 00:34
Donkeh Donkeh is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 46
Standaard

Hey iedereen, ik ben net terug uit de VS en heb net 2 iphone 5's gekocht. Ik zal eens mijn koopervaring opschrijven zodat iedereen nu weet hoe het in elkaar zit.

Wij zijn op 20/5/13 naar de VS vertrokken (Orlando en Miami) en hebben een iphone 5 gekocht voor mezelf en m'n vrouw bij een Apple Store in één van die winkelcentra.

Ik vroeg een iphone 5 16Gb CDMA (A1429) en die kregen we niet. Reden: Enkel MET abo krijg je een CDMA versie.
Dus ik akkoord met de GSM (A1428) versie (was provider AT&T). Ik vroeg of deze werkte en geactiveerd kon worden om te gebruiken in België.
Dit was geen enkel probleem, tijdens de betaling activeerde ze de iphones met een kleine toestelletje, en toonde ze op het schermpje 'iphone unlocked'.
Door de douane in NL (we waren via Schiphol gevlogen) geraakt zonder controle, en vanmiddag 2 nano simkaartjes gehaald van provider Telenet. Werkt perfect.

Dus aan iedereen die naar de VS wil om een iphone5 te kopen, je krijgt geen CDMA als je geen abo neemt (dat zeiden ze toch tegen mij).
Zorg dat je ziet op dat toestelletje dat hij unlocked is, en laat hem activeren in de Apple store. (met activeren bedoel ik dus een backup installeren van je huidige itunesaccount, of indien je een nieuwe iphone user bent, een account aanmaken. Dat doen ze daar samen met je... Om het 'speciaal' te maken, vragen ze zelfs om zelf je iphone uit het doosje te halen lol).Wat je ook moet doen is eens op de (gratis) Wi-Fi gaan in de Store, en op je nieuwe iphone eens de appstore openen. Dit zal direct gaan. Ik zeg dit omdat ik m'n iphones heb laten activeren, en heb meegedaan naar m'n hotel, en als ik daar op de Wi-Fi wilde, ging dat wel, maar telkens ik wilde surfen ofzo werkte het niet. Dus ikboos naar de apple store en toen die gast daar 1x op m'n App store ging van m'n iphone, werkte dat direct hé. Proef op de som gedaan met die van m'n vrouw, en identiek hetzelfde hé.
Als er nog iemand een vraag heeft ofzo, laat mij gerust een PM of via deze thread, ik antwoord graag...

Het enige wat ik niet weet, is of er mettertijd 4G op zal werken, ivm die banden, maar m'n iphone4 had dit ook niet, dus zou me echt verwonderen dat ze daar geen mouw zouden aanpassen.
  #246  
Oud 21-06-13, 12:14
Padathir Padathir is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 13
Standaard

Ik heb afgelopen febuari in Miami Beach de CMDA iPhone 5 gekocht, zonder abbo. Zit wel een simkaartje bij van verizon, maar daar hoef je niets extra's voor te betalen. De verkoper wist me zelfs te melden dat er meer Europeanen waren die graag die versie wilde hebben.

Anyways, ik heb em toen op mijn hotelkamer aangezet, gloednieuwe nano sim erin (die ik nieuw had gehaald voor ik op vakantie ging en dus nog nooit was gebruikt en niet was geactiveerd, lang leve Wi-Fi op de hotel kamer). Werkte gelijk, en terug in Nederland werkte het uiteraard ook gewoon. Of 4g mogelijk is, ik neem aan van wel, banden worden gewoon ondersteund.
  #247  
Oud 24-06-13, 17:10
MarxBob MarxBob is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 76
Standaard

Hoe zit t eigenlijk met de oplader moet je nog een andere kopen of kan je deze ook in nl gebruiken?
  #248  
Oud 24-06-13, 18:04
NinaAmerika NinaAmerika is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 3
Standaard

Ik heb de simlock vrije A1428 gsm model in Amerika gekocht. Doet het prima alleen geen 4g netwerk. Ivm andere netwerk frequenties. Dus als je 3G netwerk prima vind kan je gewoon de A1428 gsm kopen.
  #249  
Oud 25-06-13, 00:53
Padathir Padathir is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarxBob Bekijk bericht
Hoe zit t eigenlijk met de oplader moet je nog een andere kopen of kan je deze ook in nl gebruiken?
Je krijgt de US adapter erbij, dus je zal hier een andere stekker moeten kopen (of die van je oude iPhone/iPad of andere usb adapter moeten gebruiken).
  #250  
Oud 25-06-13, 10:47
MarxBob MarxBob is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Padathir Bekijk bericht
Je krijgt de US adapter erbij, dus je zal hier een andere stekker moeten kopen (of die van je oude iPhone/iPad of andere usb adapter moeten gebruiken).
Oke thanks ik heb nog ipad dus dan kan ik die gebruiken , nu even me ouders overtuigen om me nicht een iphone mee te laten nemen als ze overkomt!
  #251  
Oud 30-06-13, 00:18
cwegh cwegh is offline
• iOS 6.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donkeh Bekijk bericht
Ik vroeg een iphone 5 16Gb CDMA (A1429) en die kregen we niet. Reden: Enkel MET abo krijg je een CDMA versie.

Dus aan iedereen die naar de VS wil om een iphone5 te kopen, je krijgt geen CDMA als je geen abo neemt (dat zeiden ze toch tegen mij).
Deze maand een iPhone 5 CDMA (A1429) van Verizon zo meegekregen hoor. Verkoperspraatjes ongetwijfeld ... of slecht gezind ;-) Btw: je hebt 2 Verizon modellen: locked met abo (199$) en unlocked en contract free (649$). Ik heb de unlocked.
  #252  
Oud 05-07-13, 19:16
Berten.. Berten.. is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Wuustwezel
Berichten: 48
Standaard

Ok het is duidelijk: ga je naar de USA, dan koop je best de iPhone 5 CDMA (A1429).

Waar ik echter geen duidelijkheid over heb, is het activeren van de iPhone.
Sommige personen op dit forum zeggen dat je de iPhone onmiddellijk moet laten activeren in de Apple Store, andere personen zeggen dan weer dat de iPhone net niet geactiveerd mag worden in de Apple Store.

Kan iemand heer enig uitsluitsel in geven?
  #253  
Oud 18-07-13, 22:26
andreww andreww is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 2
Standaard

Hi,

Ik heb de iphone 5 gekocht (CDMA, Verizon) in florida en laten activeren. Dat werkte gewoon ook thuis. Waar ik iedereen voor wil waarschuwen is dat indien de iphone omgeruild moet worden omdat hij niet meer doet of ander defect heeft dan wordt dat in Nederland NIET geaccepteerd.
iPHone omruilen bij defect (ook onder garantie) mag ALLEEN gedaan worden in het land waar deze gekocht is!!
  #254  
Oud 24-07-13, 05:05
maarten22 maarten22 is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Leiden
Berichten: 90
Standaard

Onzin, al meerdere laptops en telefoons gekocht in het buitenland en die zijn zonder problemen omgeruild of vervangen bij een Apple Store in Nederland.
  #255  
Oud 28-07-13, 16:15
MarxBob MarxBob is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 76
Standaard

Ik had een vraag stel de Iphone 5s komt uit zou je dan ook die gewoon in cdma kunnen kopen?
  #256  
Oud 28-07-13, 17:28
PascalHark PascalHark is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarxBob Bekijk bericht
Ik had een vraag stel de Iphone 5s komt uit zou je dan ook die gewoon in cdma kunnen kopen?
Wat is dat nu voor onzinnige vraag? Het antwoord daarop kan niemand je natuurlijk geven! 'waarschijnlijk wel', maar misschien kent de 5s maar één CDMA/GPRS-model... wie zal 't zeggen.
Is hetzelfde als de vraag stellen: komt de budget-Iphone er ook in het roze?
  #257  
Oud 28-07-13, 20:52
MarxBob MarxBob is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 76
Standaard

Misschien iemand die bij apple werkt wel?
  #258  
Oud 28-07-13, 21:24
PascalHark PascalHark is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarxBob Bekijk bericht
Misschien iemand die bij apple werkt wel?
'k Zou 'r niet op rekenen...
  #259  
Oud 17-08-13, 17:46
dlanceb999 dlanceb999 is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 1
Standaard Iphone5 kopen in Amerika

Als je denkt een goede actie te doen door een iphone5 in de VS te kopen en te gebruiken in Europa, ben je in voor een verrassing.

Zolang de phone werkt, is er niets aan de hand. Maar als die niet werkt, gaan de Apple stores en Apple care service Europe jou NIET helpen. Hun argument is dat je deze telefoon in de VS hebt gekocht en dat je deze in de VS moet ruilen of laten fixen.

Ik heb een Iphone5 in de VS in december 2012 gekocht. In january 2013 ben ik naar de Apple store in Amsterdam gegaan omdat Wi-Fi werkte niet. Ik moest wachten tot juni dat ik weer in de VS was om de telefoon te kunnen ruilen.

Nu er is weer iets aan de hand, en ik krijg plotseling allerlei dropped calls en no service. De telefoon werkt niet meer.

En ja hoor, weer dezelfde toestand. Apple store in Amsterdam en Apple care zeggen wederom dat ze NIETS kunnen doen.

Dus, de 1 jaar garantie die je hebt met een Iphone5 in de VS is niets waard, tenzij je regelmatig in de VS bent en tijd zat hebt om hun Apple stores te bezoeken als je een probleem hebt.

Toen ik deze phone in de VS heb gekocht, heeft de verkoper mij niet verteld over deze regeling. En hij probeerde zelfs mij een extended warranty te verkopen terwijl hij wiste dat ik in Nederland woonde. Echt een oplichting.

Als ik dit had geweten, zou ik:
1. deze iphone5 NIET in de VS hebben gekocht - en
2. nadat ik nu 2 defect iphone5 heb gekregen, ook geen iphone5 zou hebben gekocht. Te veel bugs.
  #260  
Oud 16-10-13, 15:50
elisamichellex elisamichellex is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 8
Standaard

ik ga morgen naar Amerika, ik zit al een tijdje naar de iPhone 5 te kijken op de Walmart site.

Het model is A1428 wat dus prima zou werken in Nederland op 3G en niet op 4G (wat geen probleem is)

Het toestel is van t-mobile, een prepaid kit.

Als ik deze simlock vrij maak kan ik mijn huidige abonnement in Nederland, in dit toestel stoppen en dit zou dan werken?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aan/Uit knop werkt niet. ultrAslanli-kerem iPhone algemeen 0 22-08-10 02:21
iPhone 3Gs uit Italië, internet met Telfort werkt niet jazzbass KPN 3 07-08-09 16:35
Iphone uit USA , werkt adapter? Giet Archief 2 27-04-08 20:41
werkt firmware 1.1.3 met de turbosim uit 1.1.2? mpijnacker Unlock [archief] 3 27-01-08 13:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:47.