//

iPhone 5 uit de VS, werkt ie in NL?

iPhone 5 uit de VS, werkt ie in NL? discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door kuka De 2 Iphones die ik afgelopen week in New York heb gekocht (CDMA 16GB+64GB)werken perfect. Zowel met Vodafone als met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #221  
Oud 26-01-13, 21:48
wessabee wessabee is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuka Bekijk bericht
De 2 Iphones die ik afgelopen week in New York heb gekocht (CDMA 16GB+64GB)werken perfect. Zowel met Vodafone als met Simyo. Zoals eerder gemeld. Beide in de Apple Store 5th Ave in New York laten activeren met Verizon sim erin. In Nederland werkt alles. Bellen, smssen etc. Geen controle in Dusseldorf bij de douane gehad ;-)
Ik moet in New York dus de iPhone 5 A1429 CDMA aanschaffen om mijn iPhone goed te kunnen laten draaien in Nederland? 4G etc werkt dan allemaal? Als ik een micro sim van t-mobile meeneem kunnen ze hem daar dan al activeren?

Groetjes,

Laatst gewijzigd door wessabee; 26-01-13 om 22:03.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #222  
Oud 27-01-13, 00:30
kuka kuka is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wessabee Bekijk bericht
Ik moet in New York dus de iPhone 5 A1429 CDMA aanschaffen om mijn iPhone goed te kunnen laten draaien in Nederland? 4G etc werkt dan allemaal? Als ik een micro sim van t-mobile meeneem kunnen ze hem daar dan al activeren?

Groetjes,

Ja, je kunt hem laten activeren. 4G kan ik niet testen natuurlijk. Rest werkt perfect.
  #223  
Oud 27-01-13, 12:36
iphone-fan123 iphone-fan123 is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 19
Standaard

om het verhaal wat ingewikkelder te maken....hoe werkt dit dan met de ipad? of ipad mini ?
welke Cellular versie moet je hebben? AT&T Sprint of Verizon?
(ten tijden van ipad2 moest je juist NIET de verizon versie hebben)(met iphone5 weer wel...vreemd)
  #224  
Oud 27-01-13, 12:53
kuka kuka is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphone-fan123 Bekijk bericht
om het verhaal wat ingewikkelder te maken....hoe werkt dit dan met de ipad? of ipad mini ?
welke Cellular versie moet je hebben? AT&T Sprint of Verizon?
(ten tijden van ipad2 moest je juist NIET de verizon versie hebben)(met iphone5 weer wel...vreemd)
Geen idee. Als je het verhaal uitlegt in de Apple Store 5th Ave weten ze precies wat je bedoelt en krijg je wat je ook nodig hebt. Zo was het bij de iPhone 5 ook. Ookal wist ik 100% wat ik nodig had, ik heb het daar uitgelegd. Die mensen daar hebben er verstand van. Komen dit vaker tegen. Andere optie is flnk google.
  #225  
Oud 27-01-13, 13:44
iphone-fan123 iphone-fan123 is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 19
Standaard

heb gehoord van apple personeel daar en de kennis die ze bezitten.
alleen ga ik naar de andere kant van de usa.

ben benieuwd wat ze me zullen verkopen...
  #226  
Oud 27-01-13, 15:38
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphone-fan123 Bekijk bericht
om het verhaal wat ingewikkelder te maken....hoe werkt dit dan met de ipad? of ipad mini ?
welke Cellular versie moet je hebben? AT&T Sprint of Verizon?
(ten tijden van ipad2 moest je juist NIET de verizon versie hebben)(met iphone5 weer wel...vreemd)
Ik heb de iPad Mini 16GB White 4G met Verizon via Apple.com gekocht.

Ik had hem online gekocht en via borderlinx naar me NL adres verzonden.
In NL aangemaakt en geactiveerd met Vodafone Sim.
Geen enkel probleem.

En hij werkt nu PRIMA met me DATA Vodafone abonnemeny met Nano Sim.....

Op apple.com staat het volgende:
*iPad mini with Wi-Fi + Cellular can roam worldwide on GSM/UMTS networks. In countries without compatible LTE networks, iPad mini will operate on GSM network technologies such as HSPA+ and DC-HSDPA. When you travel internationally, you can use a nano-SIM card from a local carrier.

Je kan tegenwoordig online bij Apple Store USA Simlock vrijd iPhones halen.



Daar staat het volgende:
*The unlocked iPhone only works on supported GSM networks, such as AT&T in the U.S. When you travel internationally, you can also use a nano-SIM card for iPhone 5 from a local GSM carrier. The unlocked iPhone 5 is model A1428. For details on LTE support see Apple - iPhone 5 - View countries with supported LTE networks.. The unlocked iPhone will not work with CDMA carriers such as Verizon Wireless or Sprint. Learn more about the unlocked iPhone:

**About the Unlocked iPhone:
The unlocked iPhone includes all the features of iPhone but without a wireless contract commitment. You can activate and use iPhone on the supported GSM wireless network of your choice, such as AT&T in the United States. The unlocked iPhone 4, iPhone 4S and iPhone 5 will not work with CDMA-based carriers such as Verizon Wireless or Sprint.

If you don’t want a multiyear service contract, or if you prefer to use a local carrier when traveling abroad, the unlocked iPhone is the best choice. It does not come with a micro-SIM card for iPhone 4 and iPhone 4S, or a nano-SIM card for iPhone 5, so you’ll need to get one from any supported GSM carrier worldwide. To start using it, simply insert the card into the slot on your iPhone and turn it on by pressing and holding the On/Off button for a few seconds. Then follow the onscreen instructions to set up your iPhone.



****** Let Wel Op:
In NL heb je op USA iPhone 5 beperkte Garantie via Apple Store Amsterdam.. Terwijl Apple Store UK bij USA iPhone niet moeilijk doet... (Apple Support heb je wel 100% recht in NL)
Bij iPad/iPad Mini uit USA is dit niet het Geval.... Apple Store Adam geeft Volledige Garantie...

Laatst gewijzigd door scoop1; 27-01-13 om 15:56. Reden: Xtra info
  #227  
Oud 22-03-13, 15:30
maicol1971 maicol1971 is offline
• iOS 4.3.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 16
Standaard

Gewoon kopen in USA.
Toptoptop
  #228  
Oud 25-03-13, 23:46
Donkeh Donkeh is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 46
Standaard

Wij vertrekken in mei naar de States, naar Orland/Miami.
Nu heb ik enkele vraagjes ivm mijn aankopen daar.

Ik ga er een iphone5 kopen voor de vrouw (die nog GEEN iphone heeft/had). Ik las dat je in de Apple Store direct moet laten activeren, kan ik al op voorhand een account aanmaken zodat ze in de Store enkel moeten inloggen om 'm te activeren? Na enkele pagina's te lezen heb ik vastgesteld dat ik de A1429 moet nemen (CDMA omdat ie extra banden heeft), en dus ook al een nano sim moet meenemen van m'n lokale provider en 'm daar ook ineens testen om zeker te zijn dat ie simlockvrij is.

Dan als tweede wil ik ook een iPad4 Wi-Fi + Cellular kopen. Daar vind ik op het forum niet zo veel van terug. kan iemand me uitleggen van welke provider ik 'm daar moet kopen (AT&T,verizon,Sprint?), eventueel ook een type nummer zoals bij de iphone5? Dien ik ook ineens een micro-sim mee te nemen van mijn lokale provider , en ook daar ineens laten activeren op mijn (bestaande) apple account?

Ook las ik van enkelen dat ze deze items konden aanschaffen ZONDER tax? klopt dit? Zoja, hoe?

Alleszins bedankt voor de info op voorhand. Mij een PM sturen mag gerust ook
  #229  
Oud 26-03-13, 21:26
Gertyke Gertyke is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 3
Standaard

Hey,

Ik benu al een tijdje op zoek naar een duidelijk antwoord over welk type ik het beste kan kopen. Een vriend wil mij een nieuwe iphone 5 meebrengen uit de VS maar moet weten welk type ik juist wil.

Ik heb gelezen dat dit het beste type is voor in Belgie:
A1429 CDMA verizon

Maar is dit effectief het beste type om te gebruiken in Belgie? Mijn abonnement is het King abonnement van Telenet:

Alvast bedankt voor de hulp!Mijn excuses als dit onderwerp al honderden keren behandeld is... maar ik vind nergens antwoorden rechtstreeks in verband met King abonnement van Telenet. En ik vind het veel geld om per ongeluk de verkeerde te kopen.
  #230  
Oud 27-03-13, 21:36
Donkeh Donkeh is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 46
Standaard

Echt niemand die wil/kan reageren op de 2 bovenstaande berichten???
  #231  
Oud 27-03-13, 22:01
maicol1971 maicol1971 is offline
• iOS 4.3.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donkeh Bekijk bericht
Echt niemand die wil/kan reageren op de 2 bovenstaande berichten???
Ja wel maar alles staat er al over op.
In de store word je ook verteld welke je moet hebben in de USA.
Super service.
NYC heb ik het zelfde gedaan en top top top.
  #232  
Oud 27-03-13, 22:03
brampower brampower is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 20
Standaard

Ik woon in New York maar zoek af en toe mijn familie nog op in Nederland. Ik heb dus een iPhone 5 uit de VS (AT&T), en die werkt NIET in Nederland. Ik krijg geen ontvangst wanneer ik in NL ben.
  #233  
Oud 27-03-13, 22:17
Gertyke Gertyke is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maicol1971 Bekijk bericht
Ja wel maar alles staat er al over op.
In de store word je ook verteld welke je moet hebben in de USA.
Super service.
NYC heb ik het zelfde gedaan en top top top.
Alles staat er over op? Ik zie nergens geen enkele ervaring met de telenet abonnementen in het hele topic , en ik heb alles doorgelezen, zelfs verscheidene keren...
Ik wil gewoon zeker zijn en geen miskoop doen
  #234  
Oud 27-03-13, 22:25
Donkeh Donkeh is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertyke Bekijk bericht
Alles staat er over op? Ik zie nergens geen enkele ervaring met de telenet abonnementen in het hele topic , en ik heb alles doorgelezen, zelfs verscheidene keren...
Ik wil gewoon zeker zijn en geen miskoop doen
Same here, ik heb ook King van Telenet.

@Brampower: is ook normaal, USA heeft eigen providers. Net als wij bij bvb Telenet geen ontvangst in de uSA gaan hebben. Het werkt niet zoals even van BE naar NL gaan en automatsch van provider veranderen. Daarom dat we zeker willen zijn.
  #235  
Oud 27-03-13, 22:30
maicol1971 maicol1971 is offline
• iOS 4.3.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 16
Standaard

iPhone 5 A1429 CDMA deze moet je hebben. Is simlock vrij. Microsim van Version kun je eruit halen en weg gooien. Heb ik ook gedaan. Alles doet het.
  #236  
Oud 28-03-13, 15:23
Donkeh Donkeh is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maicol1971 Bekijk bericht
iPhone 5 A1429 CDMA deze moet je hebben. Is simlock vrij. Microsim van Version kun je eruit halen en weg gooien. Heb ik ook gedaan. Alles doet het.
Aha, van Verizon dus...bedankt. Enig idee welke ik neem voor m'n Ipad? of speelt dat geen rol?
  #237  
Oud 28-03-13, 16:17
maicol1971 maicol1971 is offline
• iOS 4.3.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donkeh Bekijk bericht
Aha, van Verizon dus...bedankt. Enig idee welke ik neem voor m'n Ipad? of speelt dat geen rol?
Sorry weet ik niet maar zal iemand anders wel weten of volgens mij kun je het ook terug lezen.

Succ6
  #238  
Oud 03-04-13, 12:37
RainwormNL RainwormNL is offline
• iOS 6.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 4
Standaard

Ik heb jullie hulp nodig,
Ik heb 2 weken geleden een iphone 5 (2e hands)(A1429) gekocht in de VS.
Het betreft een iphone 5 van Sprint.
Nu heb ik hem volledig gereset meegekregen dus dat is normaal,
ik wil het toestel (inmiddels weer terug in NL) thuis activeren en nu geeft het toestel de melding dat ik een originele simkaart moet hebben. Al een t-mobile nano geprobeerd maar dat had geen effect. Nu ben ik er ook achter dat hij waarschijnlijk niet simlock vrij is (terwijl ik hem wel zo heb gekocht).

Iemand een idee hoe ik hem activeer, en zodra dat gedaan is, hoe ik hem simlock vrij maak?
Kom het komende jaar/jaren niet in de buurt van de VS.

Laatst gewijzigd door RainwormNL; 03-04-13 om 12:37. Reden: modelnummer
  #239  
Oud 06-04-13, 01:22
Donkeh Donkeh is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 46
Standaard

Indertijd, toen de iphones nog niet simlockvrij waren en ik met een andere simtray moest werken, heb ik gewoon via amazon.com een USA simkaartje besteld...kost zo goed als niets...is dat mss een oplossing? Simlockvrij maken geen id..
  #240  
Oud 06-04-13, 11:21
RainwormNL RainwormNL is offline
• iOS 6.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donkeh Bekijk bericht
Indertijd, toen de iphones nog niet simlockvrij waren en ik met een andere simtray moest werken, heb ik gewoon via amazon.com een USA simkaartje besteld...kost zo goed als niets...is dat mss een oplossing? Simlockvrij maken geen id..
Heb gekeken op Amazon, maar sprint heeft geen simkaarten daar. Waarschijnlijk omdat Sprint alleen maar abonnementen heeft en geen prepaid. Of weet iemand of ik hem dat ook kan activeren met bijvoorbeeld een AT&T nano simkaart?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aan/Uit knop werkt niet. ultrAslanli-kerem iPhone algemeen 0 22-08-10 03:21
iPhone 3Gs uit Italië, internet met Telfort werkt niet jazzbass KPN 3 07-08-09 17:35
Iphone uit USA , werkt adapter? Giet Archief 2 27-04-08 21:41
werkt firmware 1.1.3 met de turbosim uit 1.1.2? mpijnacker Unlock [archief] 3 27-01-08 14:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:07.