//

iPhone 5 uit de VS, werkt ie in NL?

iPhone 5 uit de VS, werkt ie in NL? discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door kuka Moet je dan over het volledige bedrag dan 19% btw betalen of het deel > €470,-. Ik land in duitsland ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #181  
Oud 04-01-13, 23:21
laredo laredo is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuka Bekijk bericht
Moet je dan over het volledige bedrag dan 19% btw betalen of het deel > €470,-. Ik land in duitsland vandaar 19%..Het is natuurlijk een gok. En betreft het de prijs die je in het buitenland hebt betaald of in land van aankomst behoort te betalen waarover de btw wordt berekend..
altijd over de volledige prijs. de vrijstelling tot 470€ vervalt als je het niet aangeeft. Ik durf niet te zeggen of het gaat over land van aankomst of waar de apparatuur is gekocht.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #182  
Oud 05-01-13, 00:31
dejong16 dejong16 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 2
Standaard

Site van de belastingdienst zal wel uitkomst bieden.

Laredo; jouw iphone doet het gewoon op het NL netwerk?
  #183  
Oud 05-01-13, 09:17
kuka kuka is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 31
Standaard

De A1429 CDMA Verizon zonder contract wel blijkt uit meerdere bronnen.
  #184  
Oud 05-01-13, 10:10
laredo laredo is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejong16 Bekijk bericht

Laredo; jouw iphone doet het gewoon op het NL netwerk?
Als een zonnetje!
  #185  
Oud 07-01-13, 12:49
kuka kuka is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laredo Bekijk bericht
Als een zonnetje!
Hallo Laredo, heb je de iphone in USA geactiveerd of pas in NL?
  #186  
Oud 07-01-13, 13:04
laredo laredo is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 52
Standaard

pas in Nederland toen ik mijn Vodafone nanosim had gekregen!
  #187  
Oud 07-01-13, 18:25
Majootje Majootje is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 7
Standaard

Ik ben nu mijn A1429 aan het configureren! ik kan helaas pas op 28 januari gaan bellen, want dan gaat m'n sim only contract van telfort in... ik ben benieuwd!
  #188  
Oud 08-01-13, 22:54
maicol1971 maicol1971 is offline
• iOS 4.3.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 16
Standaard

Goede avond.

Even voor alle duidelijkheid.
De iPhone 5 Model A1429 (GSM) dat is de gene die ik moet kopen in de usa over 9 dagen om de zelfde te hebben als dat ik hem hier in de store koop?!?
  #189  
Oud 08-01-13, 23:03
kuka kuka is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maicol1971 Bekijk bericht
Goede avond.

Even voor alle duidelijkheid.
De iPhone 5 Model A1429 (GSM) dat is de gene die ik moet kopen in de usa over 9 dagen om de zelfde te hebben als dat ik hem hier in de store koop?!?
Nee de De A1429 CDMA Verizon zonder contract. Deze is zowel GSM als CDMA.
  #190  
Oud 08-01-13, 23:40
maicol1971 maicol1971 is offline
• iOS 4.3.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuka Bekijk bericht
Nee de De A1429 CDMA Verizon zonder contract. Deze is zowel GSM als CDMA.
Top thx.
Dan gaat het die worden.
Laat het nog weten.
Grtjes
  #191  
Oud 09-01-13, 07:00
martijnengler martijnengler is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard

Vanmiddag speciaal naar de "lokale" Apple Store gefietst (uurtje fietsen als je de weg weet, anders .. Ahem, 4 ofzo.) voor een CDMA-versie. Kom ik er thuis achter dat ik een GSM-versie heb gekregen.

Twijfel nu of ik er mee terug ga (nog een keer dat stuk fitsen...) of gewoon de geen-4G-in-Nederland ga accepteren.

Advies voor nieuwe kopers dus in ieder geval: check even heel goed of je de juiste hebt meegekregen. Bij mij stond er op de bon ook "GSM-USA" achteraf, dus had het in de winkel kunnen zien.

Overigens gekocht in Los Cerritos, van een erg vriendelijke medewerker. Alleen jammer dat-ie me de verkeerde telefoon mee heeft gegeven.
  #192  
Oud 09-01-13, 09:06
maicol1971 maicol1971 is offline
• iOS 4.3.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martijnengler Bekijk bericht
Vanmiddag speciaal naar de "lokale" Apple Store gefietst (uurtje fietsen als je de weg weet, anders .. Ahem, 4 ofzo.) voor een CDMA-versie. Kom ik er thuis achter dat ik een GSM-versie heb gekregen.

Twijfel nu of ik er mee terug ga (nog een keer dat stuk fitsen...) of gewoon de geen-4G-in-Nederland ga accepteren.

Advies voor nieuwe kopers dus in ieder geval: check even heel goed of je de juiste hebt meegekregen. Bij mij stond er op de bon ook "GSM-USA" achteraf, dus had het in de winkel kunnen zien.

Overigens gekocht in Los Cerritos, van een erg vriendelijke medewerker. Alleen jammer dat-ie me de verkeerde telefoon mee heeft gegeven.
Omgewisseld? Geactiveerd in de USA met eigen microsim vanuit Nederland? Hoop dat het allemaal goed is gegaan.
  #193  
Oud 09-01-13, 09:37
laredo laredo is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 52
Standaard

Bij mij stond inderdaad duidelijk op de factuur "iPhone 5 - 32GB - Verizon".
  #194  
Oud 09-01-13, 09:44
maicol1971 maicol1971 is offline
• iOS 4.3.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laredo Bekijk bericht
Bij mij stond inderdaad duidelijk op de factuur "iPhone 5 - 32GB - Verizon".
Ff, dus als dat op de bon staat dan is het ok. Die moet ik hebben voor het netwerk in Nederland met ook 4G in het achterhoofd.
  #195  
Oud 09-01-13, 10:01
elzom elzom is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 1
Standaard iPhone 5 cdma Verizon

Hoi allen.
Gisteren heb ik mijn hagel nieuwe (gesealde) iPhone 5 gekregen. Deze is door een vriend van mij vanuit US meegenomen naar NL. Het gaat om de iPhone 5 A1429 CDMA.
Nadat ik het toestel te hebben uitgepakt en er een nano simkaart wilde erin stoppen, bleek dat er al een nano simkaart in zat van Verizon. Die zit er dus standaard in als je een iphone 5 A1429 koopt die speciaal voor verizon is uitgebracht.

Deze heb ik eruit gehaald en ik heb mijn T-mobile (zelf geknipt) nano simkaart erin gestopt. Via een icloud back-up heb ik mijn toestel geconfigureerd en klaar!! Ik kon meteen aan de slag.

De toestel werkt prima , alle functies doen het gewoon en ik ben klaar om gebruik te maken van de 4g mocht deze eerdaags gelanceerd worden in Adam. Dit wilde ik even mededelen om de twijfel weg te nemen over het niet kunnen gebruiken van de iPhone 5 A1429 cdma in Nederland en wellicht in heel europa.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 januari 2013 om 10:04 ----------

hallo allen, nog even 1 mededeling.
Om te zien welke toestel je koopt. Achter op de doos van de iPhone staat precies welke frequenties het toestel ondersteunt.

mvg
  #196  
Oud 09-01-13, 10:33
maicol1971 maicol1971 is offline
• iOS 4.3.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elzom Bekijk bericht
Hoi allen.
Gisteren heb ik mijn hagel nieuwe (gesealde) iPhone 5 gekregen. Deze is door een vriend van mij vanuit US meegenomen naar NL. Het gaat om de iPhone 5 A1429 CDMA.
Nadat ik het toestel te hebben uitgepakt en er een nano simkaart wilde erin stoppen, bleek dat er al een nano simkaart in zat van Verizon. Die zit er dus standaard in als je een iphone 5 A1429 koopt die speciaal voor verizon is uitgebracht.

Deze heb ik eruit gehaald en ik heb mijn T-mobile (zelf geknipt) nano simkaart erin gestopt. Via een icloud back-up heb ik mijn toestel geconfigureerd en klaar!! Ik kon meteen aan de slag.

De toestel werkt prima , alle functies doen het gewoon en ik ben klaar om gebruik te maken van de 4g mocht deze eerdaags gelanceerd worden in Adam. Dit wilde ik even mededelen om de twijfel weg te nemen over het niet kunnen gebruiken van de iPhone 5 A1429 cdma in Nederland en wellicht in heel europa.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 januari 2013 om 10:04 ----------

hallo allen, nog even 1 mededeling.
Om te zien welke toestel je koopt. Achter op de doos van de iPhone staat precies welke frequenties het toestel ondersteunt.

mvg

Helemaal TOPTOPTOP dat je dit deelt.
Ik weet het nu zeker.
Thx
  #197  
Oud 09-01-13, 17:44
martijnengler martijnengler is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maicol1971 Bekijk bericht
Omgewisseld? Geactiveerd in de USA met eigen microsim vanuit Nederland? Hoop dat het allemaal goed is gegaan.
Nog niet omgewisseld, het is hier nu 8.41AM… Zit aan de West Coast, PST.
Maar ga er straks toch maar ff heen fietsen… Het is lekker weer, een leuk fietstochtje en de mensen daar zijn aardig.

Voornaamste reden dat ik 'm omruil is latere verkoop: denk dat ik alweer aan een nieuwe iPhone zit tegen de tijd dat 4G er écht is in Nederland (en dat ik die iPhone dan gewoon in Nederland koop), maar wil 'm wel door kunnen verkopen met 4G-support.

Heb de iPhone hier overigens geactiveerd op mijn nieuwe Amerikaanse T-Mobile nano-sim, maar dat zou geen probleem moeten zijn.
  #198  
Oud 12-01-13, 04:38
kuka kuka is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 31
Standaard

Nu in New York. Morgen 2 iPhones 5 kopen.

Is het een optie om met een Nederlandse nanosim de iPhone 5 hier te activeren en om bij problemen in NL de telefoon weer middels factory defaults te heractiveren? Iemand een idee?

Laatst gewijzigd door kuka; 12-01-13 om 13:07.
  #199  
Oud 12-01-13, 17:34
bvdsteen bvdsteen is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 9
Standaard

Hoe het is afgelopen: nieuwe US iPhone 4s werkt met proximus, geen enkel probleem gehad. De iPhone 5 CDMA die ik meebracht werkt perfect met Mobile Vikings.
  #200  
Oud 13-01-13, 09:05
kiste027 kiste027 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 3
Standaard

Maar in dat artikel wordt bij het 1429 model gesproken over Model A1429 – CDMA/GSM Global Model. In een ander artikel van Apple wordt dat verschil tussen CDMA en GSM uitgewerkt als zijnde dat je voor Europa beter het A1429 GSM model kunt kopen. Dat begrijp ik dus niet, aangezien de LTE band support bij de CDMA een bereik heeft over kanalen 1,3,5, 13 en 25 en de GSM versie van de A1429 alleen de kanalen 1,3 en 5 dekt. Dan lijkt mij de CDMA versie inderdaad de logische keuze aangezien je daar twee LTE frequenties meer hebt, namelijk de kanalen 13 en 25. Volgens blubblup zijn dat nou net de twee kanalen die uitgeschakeld worden als je de Iphone 5 in Europa koopt. Ik ga begin mei naar Californië en zal dus waarschijnlijk de A1429 CDMA aanschaffen, want ik vermoed dat dit het model is wat je wereldwijd kunt gebruiken. Het heeft alle specificaties van het GSM model plus twee extra LTE kanalen. Dat kan nooit verkeerd zijn, toch?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aan/Uit knop werkt niet. ultrAslanli-kerem iPhone algemeen 0 22-08-10 02:21
iPhone 3Gs uit Italië, internet met Telfort werkt niet jazzbass KPN 3 07-08-09 16:35
Iphone uit USA , werkt adapter? Giet Archief 2 27-04-08 20:41
werkt firmware 1.1.3 met de turbosim uit 1.1.2? mpijnacker Unlock [archief] 3 27-01-08 13:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:18.