//

iPhone 5 uit de VS, werkt ie in NL?

iPhone 5 uit de VS, werkt ie in NL? discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door blupblup Zoals ik al vermoedde. Volgens dit artikel brengt Apple geen 3 versies van de iphone 5 uit, maar wel 2: ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 17-09-12, 18:04
Makstra Jr.'s schermafbeelding
Makstra Jr. Makstra Jr. is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Tilburg
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blupblup Bekijk bericht
Zoals ik al vermoedde. Volgens dit artikel brengt Apple geen 3 versies van de iphone 5 uit, maar wel 2: iPhone 5: A confusing mess of network support | ExtremeTech

*Model A1428 dat wereldwijd werkt (GSM, UMTS en HSPA+) maar als je 4G LTE wil gebruiken, kan dat enkel het Amerikaanse AT&T en enkele Canadese netwerken. Dit model is enkel te koop in de VS.

*Model A1429 dat wereldwijd werkt (dit is eigenlijk model A1428 maar mét CDMA-chip. Je kan met de A1429-versie niet op 4G bij AT&T en die Canadese netwerken omdat die op een andere frequentie zitten). Als je dit model in de EU koopt, wordt volgens dat artikel de CDMA-mogelijkheid uitgeschakeld.

Maw, als je in de VS een iphone 5 koopt, zorg dat je model A1429 koopt en NIET A1428. Tenminste als je in de toekomst 4G LTE wil gaan gebruiken in België. Interesseert 4G LTE je niet, kan je beide modellen aanschaffen want je kan met beiden bellen, smsen en 3G gebruiken op de GSM-netwerken in België..
Alleen de GSM variant zal in Nederland werken. Want geen van de Nederlandse providers heeft een CDMA-netwerk.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 17-09-12, 18:40
Koenemans Koenemans is offline
• iOS 4.2.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 1
Standaard

Ik ga ook naar Amerika volgende week. Maar je kan toch geen simlockvrije iPhone 5 kopen in de US?
  #23  
Oud 18-09-12, 04:38
hans001 hans001 is offline
• iOS 2.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenemans Bekijk bericht
Ik ga ook naar Amerika volgende week. Maar je kan toch geen simlockvrije iPhone 5 kopen in de US?
Volgens de Apple website kan het niet, maar volgens de link die eerder is geplaatst Werkt een Amerikaanse iPhone in Europa? - news - ZDNet.be zou het moeten lukken. Wat ik overigens betwijfel. Heeft iemand hier ervaring mee?
  #24  
Oud 18-09-12, 21:39
CheChe CheChe is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenemans Bekijk bericht
Ik ga ook naar Amerika volgende week. Maar je kan toch geen simlockvrije iPhone 5 kopen in de US?
Ik ga dus ook as vrijdag naar Amerika, en heb begrepen dat er vooralsnog geen 'unlocked' iPhone 5 te verkrijgen is. Ik heb zelfs de applestore in VS gebeld.
Zeer waarschijnlijk weet men dit pas vrijdag. Of is er inmiddels al meer bekend???

Op Apple.com/lte zie je een overzicht van de 3 modellen welke verkocht gaan worden. Om je toestel in NL te laten werken heb je een A1429 GSM module nodig. Je ziet dat deze type ook beschikbaar is voor Duitsland en Engeland, dus Europa.

Hoop dat iemand me kan vertellen
  #25  
Oud 23-09-12, 15:04
blupblup blupblup is offline
• iOS 6.1.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Washington, DC
Berichten: 61
Standaard

Er zijn idd geen CDMA-netwerken in Europa. Dat heb je goed gezien, maar stop aub met foute info de wereld in te sturen. Zoals je kan lezen heeft iphoneclub (zij hebben het via The Verge) nu ook al bekend gemaakt dat het inderdaad de (unlockte) CDMA-variant is die je moet kopen in de VS om op het GSM-netwerk in Europa te kunnen.

Die CDMA-telefoon heeft namelijk ook een GSM-chip en is dus een echte wereld telefoon. De gsm-variant die in Amerika verkocht wordt moet je zéker niet hebben, want die doet het niet op de 4G netwerken in Europa. En de 'Europese iphone 5' zal volgens mij niet verkocht worden in Amerika. Dat lijkt me redelijk logisch. Dus als je 4G LTE wil in Europa met je Iphone 5 die je in de VS wil kopen, MOET je de CDMA-versie hebben.

De vraag is alleen: hoe geraak je aan die CDMA-iphone, want je moet hem mét abonnement bij Verizon of Sprint kopen omdat Apple deze vermoedelijk niet zonder abonnement in haar stores zal verkopen.. Nog even afwachten dus


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makstra Jr. Bekijk bericht
Alleen de GSM variant zal in Nederland werken. Want geen van de Nederlandse providers heeft een CDMA-netwerk.
  #26  
Oud 23-09-12, 18:00
Makstra Jr.'s schermafbeelding
Makstra Jr. Makstra Jr. is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Tilburg
Berichten: 44
Standaard

Rustig aan, dat bericht is gepost voor het nieuwsbericht van iPhoneclub en toen was iedereen in de veronderstelling dat de CDMA variant alleen maar zou werken op CDMA netwerken. Hierbij mijn welgemeende excuses. Ik wist op het moment van posten ook niet dat de CDMA ook GSM aan kon.
  #27  
Oud 23-09-12, 23:30
blupblup blupblup is offline
• iOS 6.1.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Washington, DC
Berichten: 61
Standaard

Makstra, dat probeerde ik de hele tijd uit te leggen dat dat wél kon
Ik ben rustig hoor. En ik probeer je zeker niet te schofferen. Sorry als dat wel zo overkwam
  #28  
Oud 24-09-12, 12:35
pjannink pjannink is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 3
Standaard Toestel uit de US - CDMA of GSM versie A1429 ??

Redactie, het iphone5 dossier bevat nog steeds de tekst:
Amerikaanse iPhone 5 werkt waarschijnlijk niet op Nederlands 4G-netwerk

Kies je ervoor om de iPhone 5 uit de Verenigde Staten te importeren, dan moet je met een aantal zaken rekening houden. Er zijn drie verschillende versies van de iPhone 5: de GSM-modellen A1428 en 1429 en het CDMA-model A1429. Deze iPhones makken alledrie gebruik van andere andere LTE-banden. Om een Nederlandse iPhone 5 te gebruiken, heb je een GSM-model nodig. Koop je de Amerikaanse A1428 iPhone 5, dan heb je een iPhone die niet de LTE-band ondersteunt die in Europa wordt gebruikt. Hierdoor kan deze iPhone 5 niet op Nederlandse 4G-netwerken gebruikt worden. Op Apple’s site staat een overzicht van welk iPhone-model werkt op welke LTE-banden.


Ik lees hierboven echter dat de CDMA versie de juiste zou zijn want ook GSM ondersteunen (incl Sim slot).

Kan iemand uitsluitsel geven of we nou de A1429 GSM of A1429 CDMA moeten kopen in de US voor gebruik in Europa (GSM, LTE3, LTE4, allen unlocked)? Ik las nl ergens dat LTE4 locked zou zijn op de CDMA versie?
  #29  
Oud 26-09-12, 15:57
Hiddeh Hiddeh is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 16
Standaard

Ben even gaan zoeken, zoals het ernaar uitziet kan je sowieso het beste de CDMA versie importeren.

Deze ondersteunt de GSM frequenties, die zijn niet verborgen of gelocked, aangezien de iPHone 4S CDMA versie perfect in Europa werkt (opgezocht op diverse fora naar ervaringen, werkt vlekkeloos)

Tevens ondersteunt deze alle 4G frequenties die we gaan gebruiken.

Probleem is dat deze niet los wordt verkocht in de winkel. Wel zie ik via Ebay dat ze te koop zijn, zag er net 1 16gb gaan voor 610 dollar! Das omgerekend 450 euro. Als je naar Amerika gaat kan je gewoon in je hotel laten bezorgen, shipping naar Nederland kan 100 dollar kosten.

Oftewel, het is sowieso goedkoper om uit Amerika te halen, zeker als de storm over een maandje is gaan liggen!

Edit: Verizon/sprint is standaard unlocked van sim!
  #30  
Oud 26-09-12, 16:17
blupblup blupblup is offline
• iOS 6.1.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Washington, DC
Berichten: 61
Standaard

Hiddeh,

Cricket gaat de iPhone 5 vanaf 28 september verkopen zonder abonnement. Het is de CDMA-versie en die werkt in de VS en Mexico ENKEL via Cricket (dus een simkaart van AT&T of Tmobile USA werkt NIET, je kan ook niet op het cdma-netwerk van Verizon of Sprint).

Het is nog niet zeker, maar vermoedelijk zal hij buiten VS en Mexico niet gesimlocked zijn en dus te gebruiken met een simkaart in EU. Hij staat te koop voor $500 op de website van Cricket. Benieuwd of dit dé oplossing is als je hem in de VS wil kopen, want $500 (+tax) is een koopje.
  #31  
Oud 26-09-12, 19:31
thijskemnm thijskemnm is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 3
Standaard

kan ik het model A1429 dan ook kopen in de VS???
  #32  
Oud 26-09-12, 20:34
blupblup blupblup is offline
• iOS 6.1.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Washington, DC
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thijskemnm Bekijk bericht
kan ik het model A1429 dan ook kopen in de VS???
Vermoedelijk wel, aangezien de A1429 CDMA en GSM versie eigenlijk dezelfde is. Het CDMA-model is meteen ook geschikt voor GSM-netwerken. Enkel is op de GSM versie die in Europa verkocht wordt of zal worden, het CDMA gedeelte uitgeschakeld (omdat er in Europa toch geen CDMA-netwerken zijn).

Maar zoals ik al zei in eerdere posts: het is nog niet helemaal duidelijk of het A1429 CDMA-model simlockvrij én zonder abonnement zal verkocht worden. Hopelijk doet Cricket het. Want als je in de VS bij een Apple Store een simlockvrije iPhone 5 koopt, krijg je het A1428 model dat enkel geschikt is voor de Amerikaanse GSM-netwerken (als je 4G LTE wil gebruiken! Je kan met de A1428 wél bellen en op 3G in Europa, maar je kan 4G LTE dan NIET gebruiken omdat de 4G LTE-frequenties niet overeenkomen).

Het is ingewikkeld, ik weet het ;-)
  #33  
Oud 26-09-12, 22:31
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Exclamation

dus ik heb deze hele topic gelezen...
als ik op 1 of ander manier een CMDA iPhone 5 kan kopen in USA. kan ik die gewoon in NL gebruiken.. Niet alleen op 3G netwerk maar ook 4G netwerk.....

Maar Cricket verkoopt nu de iphone 5 16GB Black voor $499

wat zeggen jullie HIERVAN?

Deze doet gwn in NL met 3G en 4G ?


__________________
iPhone 5s 64GB Gold 8.3 / Apple TV 3 8GB Black 7.2 no JB / Apple Watch Sport 38mm Silver
  #34  
Oud 26-09-12, 23:22
Hiddeh Hiddeh is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 16
Standaard

Gezien de informatie die we hier hebben, wel. Maar een daadwerkelijke test moet het nog bewijzen, ik ben er vrij zeker van en ga over een maandje via een kennis een CDMA iPhone 5 importeren.

Dus Verizon, Sprint en Cricket verkopen hem. Verizon en Sprint verkopen hem nog niet los, maar via Ebay kan je makkelijk eentje los krijgen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 september 2012 om 23:29 ----------

Hoe bestel je em overigens bij Cricket? Welke zipcode is geldig?
  #35  
Oud 26-09-12, 23:39
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hiddeh Bekijk bericht
Gezien de informatie die we hier hebben, wel. Maar een daadwerkelijke test moet het nog bewijzen, ik ben er vrij zeker van en ga over een maandje via een kennis een CDMA iPhone 5 importeren.

Dus Verizon, Sprint en Cricket verkopen hem. Verizon en Sprint verkopen hem nog niet los, maar via Ebay kan je makkelijk eentje los krijgen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 september 2012 om 23:29 ----------

Hoe bestel je em overigens bij Cricket? Welke zipcode is geldig?
heb je geen BL adres?
  #36  
Oud 27-09-12, 00:14
Makstra Jr.'s schermafbeelding
Makstra Jr. Makstra Jr. is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Tilburg
Berichten: 44
Standaard

45424 Dayton OH is zip code van Borderlinx. Via Borderlinx kom je uit op ong €504,- volgens de cost calculator. Is Cricket te vertrouwen?
  #37  
Oud 27-09-12, 00:21
Hiddeh Hiddeh is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 16
Standaard

Nee geen Borderlinx hier. Wat kost het verzenden naar Europa via Birderlinx?

Ik ga em bestellen en laten afleveren bij het hotel waar een kennis elke maand is.

Zit net op dat Cricket te kijken, maar daar moet je ook een contract/plan aanschaffen a 55 per maand. Kan je hier omheen?
  #38  
Oud 27-09-12, 00:49
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hiddeh Bekijk bericht
Nee geen Borderlinx hier. Wat kost het verzenden naar Europa via Birderlinx?

Ik ga em bestellen en laten afleveren bij het hotel waar een kennis elke maand is.

Zit net op dat Cricket te kijken, maar daar moet je ook een contract/plan aanschaffen a 55 per maand. Kan je hier omheen?
nu nog niet denk ik.... ik denk ergens in okt te proberen...
de 4s was bij Cricket wel los te koop als goed is..

Hiddeh had het over ebay... als Hiddeh die link kan plaatsen waar hij/zij die heeft gezien voor $610 dan kunnen we meekijken...
want al betaal ik $140 verzendkosten... toch is het $750 en is €585.. Veel Goedkoper dan Hier..
  #39  
Oud 27-09-12, 06:36
hans001 hans001 is offline
• iOS 2.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 4
Standaard

Verizon (en AT&T) verkopen hem nu ook zonder abo. En als het goed is is deze ook simlock vrij. Ik ben nog een ruim een week in de VS, dus hopelijk heeft een winkel hem in voorraad (via de website van Verizon wordt ie dezelfde dag nog verstuurd.
Hier de info: Can I buy the iPhone 5 without a contract? | The iPhone FAQ
  #40  
Oud 27-09-12, 08:04
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hans001 Bekijk bericht
Verizon (en AT&T) verkopen hem nu ook zonder abo. En als het goed is is deze ook simlock vrij. Ik ben nog een ruim een week in de VS, dus hopelijk heeft een winkel hem in voorraad (via de website van Verizon wordt ie dezelfde dag nog verstuurd.
Hier de info: Can I buy the iPhone 5 without a contract? | The iPhone FAQ

Maar je moet geen AT&T iPhone kopen... Verizon of Sprint iPhone zijn de modellen die wel in EU zullen doen ook met 4G..
AT&T verkoopt de GSM 1428 Model....
Verizon en Sprint verkoopt de CDMA 1429 Model
EU verkoopt de de GSM 1429 Model.
Blijkt nu dat de CDMA 1429 en GSM 1429 beiden werken op dezelfde bands.

DE VRAAG IS NU, STEL JE HEBT EEN CDMA IPHONE 5 VAN VERIZON OF SPRINT, OM HEM TE ACTIVEREN, MOET JE VERIZON OF SPRINT NANO SIM DE 1E KEER HEBBEN OF LUKT HET ACTIVEREN OOK MET JE NL NANO SIM...
HANS001 kun jij dat nagaan in USA?

Info:



---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 september 2012 om 08:09 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hans001 Bekijk bericht
als je de reviews van je opgegeven website leest.... Je kunt zoiezo geen iPhone 5 aankopen zonder een plan bij AT&T en Verizon..



As of now ATT is not allowing iPhone 5 to be bought without commiting to a two year plan. There is no option to buy iPhone 5 from ATT with no commitment.
You are either eligible for full discount and can buy the 16GB model for 200 or you can get limited discount and buy the same for 450. But you will have to commit to a two year plan. There is no option to buy this model for 650 with no commitment. Other models go up in price in 100 dollar increments as usual.

Absolutely correct! Same at Verizon. You can press the month-to-month button, the cart will change to 749$ for the 32GB version, but then you can't proceed.
Also tried AT&T and I can confirm that the no commitment option does not exist.
I even went to an AT&T store and they didn't even know bout the no commitment option online. They only new that they can't sell me an iPhone 5 without contract.
If anybody has exact instruction in case it is possible to buy the unlocked version somewhere in the US, please let us know.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aan/Uit knop werkt niet. ultrAslanli-kerem iPhone algemeen 0 22-08-10 02:21
iPhone 3Gs uit Italië, internet met Telfort werkt niet jazzbass KPN 3 07-08-09 16:35
Iphone uit USA , werkt adapter? Giet Archief 2 27-04-08 20:41
werkt firmware 1.1.3 met de turbosim uit 1.1.2? mpijnacker Unlock [archief] 3 27-01-08 13:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:09.