//

Hardware unlock nog nodig als straks de iPhone in NL verkrijgbaar is?

Hardware unlock nog nodig als straks de iPhone in NL verkrijgbaar is? discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Inmiddels heb ik al redelijk dit forum doorgespit en ik ben al een heel stuk wijzer geworden wat betreft een iPhone laten werken op een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-12-07, 16:33
Oemfoefoe Oemfoefoe is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 7
Standaard Hardware unlock nog nodig als straks de iPhone in NL verkrijgbaar is?

Inmiddels heb ik al redelijk dit forum doorgespit en ik ben al een heel stuk wijzer geworden wat betreft een iPhone laten werken op een Nederlands GSM-netwerk.
Ik doe samen met een andere forumbezoeker (Morph) mee met de stealthsim inkoopactie en ik kan niet wachten tot onze iPhones 2 januari hier vanuit de VS arriveren.

Morph en ik hebben eens zitten discussiëren over het gebruik als straks de iPhone eenmaal op de Nederlandse markt te verkrijgen is. Zou deze hardware unlock dan nog dan nog nodig zijn?
Een mogelijkheid is dat de hardware van een Nederlandse iPhone identiek wordt aan de US iPhone. Als dit het geval is, zou volgens ons de US Phone -al dan niet met een firmware upgrade- straks ook kunnen werken zonder een stealth-/turbo-/magic-/sonic-/....-sim.

De turbosim van Bladox klinkt door de mogelijkheid tot herprogrammeren natuurlijk als de betere koop. Maar als straks de hardware unlock inderdaad niet meer nodig is, zal de beperkte beschikbaarheid van de turbosim er niet meer toe doen en kan men gerust de stealthsim aanschaffen.

Wat denken jullie? Zal straks een buitenlandse iPhone feilloos werken zonder hardware unlock op een nederlands GSM-netwerk?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-12-07, 21:06
Oemfoefoe Oemfoefoe is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 7
Standaard

66 views en geen respons.....jammer dat niemand hierover een theorie heeft.

We zijn inmiddels maar voor zekerheid gegaan en laten de stealthsim voor wat het is. We verwachten eerdaags de turbosim bij ons op de deurmat. Het kost wel iets meer, maar deze is tenminste nog te herprogrammeren.

Alsnog een klasse initiatief hoor die groepsinkoop! Iedereen succes ermee.
  #3  
Oud 06-01-08, 16:00
electrosale electrosale is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 1
Standaard

kan iemand me uitleggen hoe ik de simlock van de iphone kan halen heb de nieuwste 1.1.2
  #4  
Oud 06-01-08, 16:02
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door electrosale Bekijk bericht
kan iemand me uitleggen hoe ik de simlock van de iphone kan halen heb de nieuwste 1.1.2
Druk even in de post boven je, of in deze post op het woord turbosim.
  #5  
Oud 06-01-08, 16:35
MartijnK1 MartijnK1 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 3
Standaard

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als OemFoeFoe. Kan er niets over vinden, maar ik neem aan dat er ervaring mee moet zijn. Denk aan Fransen, Duitsers of Britten die een Amerikaans model hebben en aangesloten zitten bij de desbetreffende provider ( welke de Iphone aanbied ). Bijvoorbeeld Visual Voicemail, werkt dat wanneer je met een Amerikaanse Iphone op zo'n netwerk zit of moet er bij de provider bekent zijn dat je een Iphone hebt. Een soort van speciaal Iphone Abonnement. Wanneer het slechts een normaal verkocht abonnement is lijkt het me logisch dat je ( ook al heb je een gehackte Iphone ) je gewoon gebruik kan maken van de Iphone diensten, wat dan meteen betekent dat je je Iphone gewoon kan upgraden. Dan neem je immers gewoon de firmware die gehanteerd wordt voor de Iphones die dan op een NL netwerk werken.
Omdat ik het echt niet weet is dit ook maar speculeren, wellicht dat iemand ons hier op weg kan helpen naar het antwoord.
  #6  
Oud 06-01-08, 16:37
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oemfoefoe Bekijk bericht
66 views en geen respons.....jammer dat niemand hierover een theorie heeft.
Ik denk dat je de hardware unlock straks nog steeds nodig hebt indien jij de iPhone niet koopt - inclusief bijbehorend abonnement - bij de provider die de iPhone straks in NL mag leveren. Hopelijk is er tegen die tijd weer een software unlock.
  #7  
Oud 06-01-08, 16:47
MartijnK1 MartijnK1 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor de snelle reactie .
Lijkt me dat er wel iemand moet zijn die het voor elkaar krijgt om de Firmware die in Nederland zal worden geintroduceerd met de Iphone te hacken.
Op dat moment ( als we in Nederland geen nieuwe versie van de Iphone krijgen ) lijkt het me dat de provider niet kan zien of je Iphone Amerikaans is of dat ie Nederlands is. ( Daarnaast moet je toch ook in Duitsland kunnen bellen met je Iphone, vraag me af hoe dit gaat eigenlijk nu ik er bij na denk. Zou betekenen dat je alleen binnen Nederland gebruik kan maken van je Iphone ).
Want er zullen vast mensen zijn die na 2 jaar hun Abo opzeggen en overstappen of bijvoorbeeld ene goedkoper abonnement. Als de Iphone alleen op 1 enkel abonnement ( duur ) werkt ben je eigenlijk altijd gebonden. Dat betekent dat de 2 jaar abonnement een woeker abonnement wordt. Je kan er immers niet zonder.
  #8  
Oud 06-01-08, 18:37
Oemfoefoe Oemfoefoe is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 7
Standaard

Ik VERWACHT wel dat de Nederlandse iPhone UMTS heeft. Tot zover mijn theorie dat de US iPhone hetzelfde zal zijn als straks de Nederlandse. Maar dat neemt niet weg dat de US iPhone zonder hack zou kunnen werken.
  #9  
Oud 06-01-08, 18:48
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oemfoefoe Bekijk bericht
Ik VERWACHT wel dat de Nederlandse iPhone UMTS heeft. Tot zover mijn theorie dat de US iPhone hetzelfde zal zijn als straks de Nederlandse. Maar dat neemt niet weg dat de US iPhone zonder hack zou kunnen werken.
Ik geloof daar niet in. Stel even dat T-Mobile de NL iPhone mag gaan leveren. De telefoon zal dan pas unlocked worden indien je bij T-Mobile de iPhone koopt met het speciale abonnement....zonder dit abonnement GEEN unlock. Zelfs een ander abonnement van T-Mobile zal niet werken. Wil je nu de iPhone bij bijv. Telfort gebruiken zul je 'm echt moeten hacken. Het enige wat mogelijk beter is, is het NL woordenboek, nummerweergave en iWorld is niet meer nodig. Ik hoor graag als het anders mocht zijn.
  #10  
Oud 06-01-08, 18:50
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MartijnK1 Bekijk bericht
Want er zullen vast mensen zijn die na 2 jaar hun Abo opzeggen en overstappen of bijvoorbeeld ene goedkoper abonnement. Als de Iphone alleen op 1 enkel abonnement ( duur ) werkt ben je eigenlijk altijd gebonden. Dat betekent dat de 2 jaar abonnement een woeker abonnement wordt. Je kan er immers niet zonder.
Dit is op meerdere fora al een discussie. Apple en de providers blijven hier vaag over en discussies over dit onderwerp op de site van Apple worden gesloten.
https://forum.iculture.nl/f1/ip...apple-com.html
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: Heb ik met een vodafoneabonnement nog een unlock nodig? Koopie66 Unlock 1 22-12-10 07:48
iphone 16g nog verkrijgbaar? ravi72 iPhone algemeen 4 03-04-10 01:48
iPhone 3G: UK iPhone gesimlocked, hardware unlock! EN-IS Unlock 2 05-04-09 17:55
Nieuwe iPhone hardware unlock mogelijk Liejanda Archief 2 03-12-08 16:03
hardware unlock met openmaken iphone chrisvand Archief 3 22-01-08 18:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:07.