//

Je eigen apps debuggen

Je eigen apps debuggen discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds kort ben ik zelf aan het proggen voor de iPhone. Al snel loop je tegen het probleem aan dat je wilt debuggen/loggen om te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-04-08, 14:48
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard Je eigen apps debuggen

Sinds kort ben ik zelf aan het proggen voor de iPhone. Al snel loop je tegen het probleem aan dat je wilt debuggen/loggen om te kijken wat je programma nu precies aan het doen is. Helaas heb ik nog geen methode gevonden om vanuit Xcode te debuggen. Gelukkig kun je wel NSLog of printf statements in je code gebruiken, deze worden dan op de commandline getoond.

Het enige wat je hoeft te doen is hier en daar NSLog(@"Een zinvolle tekst"); te plaatsen. En je programma via een terminal opstarten op je iPhone. Ikzelf gebruik de standaard terminal van Mac OS X, en log dan via ssh in op m'n iPhone. Vervolgens ga ik naar de directory waar m'n applicatie staat en type daar ./appnaam in. Je ziet dat de applicatie op je iphone gestart wordt en je ziet je debug-statements in het terminal-window op je computer verschijnen.

Erg handig, maar nog steeds niet ideaal omdat je zelf overal in je code debug-statements moet opnemen.

Als iemand een methode weet om normaal te debuggen vanuit Xcode hoor ik het graag.

Laatst gewijzigd door ideveloper; 30-04-08 om 14:51.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
witte icoontjes bij eigen apps 3.0 Shorty007 iPhone Apps 10 23-06-09 18:02
Eigen native apps schrijven Basjee Ontwikkelen voor iOS 2 08-06-08 13:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:59.