Objective-C cursus discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag allemaal, Mijn vraag is kort. Ik wil graag leren programmeren voor iOS. Weet iemand hier een goede cursus (Objective-)C in Amsterdam tegen een goede ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Objective-C cursus
Dag allemaal,
Mijn vraag is kort. Ik wil graag leren programmeren voor iOS. Weet iemand hier een goede cursus (Objective-)C in Amsterdam tegen een goede prijs? Ik heb verschillende online dingetjes gedaan, maar ik denk toch dat het beter voor me is om een leraar te hebben. Alvast bedankt voor je antwoord! |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Hoeveel haast heb je?
Misschien kun je beter Swift gaan leren?
|
||||
|
||||
Ik heb totaal geen haast. Ik wil het gewoon als hobby erbij hebben, want het lijkt me erg leuk. Is het aan te raden om gelijk al met het nieuwe Swift te beginnen?
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Het is dus geen verplichting om "dit of dit" te gebruiken, Apple laat je de keuze.
|
|||
|
|||
Gratis in itunes u:
https://itunes.apple.com/nl/course/d...733644550?l=en |
|
||||
|
||||
Citaat:
Je kan daarmee volwaardige apps mee maken. In de toekomst kan je je nog verdiepen in C en Objective-C. Zou je willen beginnen kan je deze iBook even doornemen: https://itunes.apple.com/us/book/the...81256329?mt=11 Op Youtube staan ook verschillende filmpjes** maar als je de basis in je hoofd hebt kan je de video's als ondersteuning gebruiken. Laatst gewijzigd door RWK; 06-06-14 om 17:57. |
|
||||
|
||||
Bedankt. Ik zal er naar kijken, maar face to face zou het beter gaan bij mij dan een boek.
Update: Ik heb dat boek geprobeerd te begrijpen, maar een boek in het Engels over iets wat ik nog echt moet leren vind ik te moeilijk. Ik zou willen dat Apple haar boeken vertaalt... Het ziet er namelijk wel duidelijk uit qua overzicht. Ik heb ook echt niks kunnen vinden op internet, dus ik denk dat ik het er maar bij laat. Laatst gewijzigd door dvischjager; 07-06-14 om 01:19. Reden: Update |
|
|||
|
|||
Tsja, de code zal toch altijd in het Engels moeten worden geschreven (op namen van o.a. variabelen en methodes na). Dus zo vreemd vind ik het nog niet dat de boeken in het Engels zijn.
|
||||
|
||||
Dat begrijp ik ook wel, alleen als je de uitleg van wat iets doet gewoon in het Nederlands vertelt zou het geen probleem zijn. Dat had ik ook toen ik een cursusje html deed.
|
|
|||
|
|||
Since bijna alle programmeertalen in het engels zijn zullen de meeste boeken dat ook zijn. Als je eenmaal de basis van programmeren kent lees de documentatie net zo snel weg in het engelse dan in het nederlands. Tevens zou het vertalen veel tijd kost, want naast nederlands moet het dan in nog 40 talen of zo.
Daarbij will ik wel zeggen dat je dan goed nederlands boek moet hebben die niet alles probeerdt te vertalen. Want als ze de specifieke engelse programmeer termen vertalen heb je niks aan. Want dan leer dus een vertaling. Ik heb dit soort boeken wel eens gelezen en daar word het niet duidelijk van. Mij tip leer eerste de basis van programmeren en dan maakt de taal even niet uit. Swift zou hier zeer geschikt voor kunnen zijn, maar dan moet je nu wel even geduld hebben tot er een nederlands boek uit is. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Als ik jou was zou ik eerder nu beginnen met het bijschroeven van Engels, wil je nog apps gaan ontwikkelen. |
|
|||
|
|||
Ik begon trouwens ook met een nederlands boek van de maker van de buienradar app.
Is wel aan te raden opzich voor gewoon wat basis dingen die je dan kan programmeren in Obj-c Bol.com link: https://m.bol.com/nl/p/apps-maken-vo...1004007515042/ |
Labels |
cursus, ios, objective, programmeren |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Objective c vs. Flash | laurensvp | Ontwikkelen voor iOS | 4 | 24-01-11 14:30 |
Objective-c voor dummies? | mathijstpieters | Ontwikkelen voor iOS | 2 | 23-05-10 14:19 |
C#, Objective-C | Kets | Ontwikkelen voor iOS | 9 | 19-02-10 16:09 |
Delen (/) en maal (*) in Objective-C | Niels2678 | Archief | 5 | 21-09-09 09:34 |
Iphone App to Objective-C | peterj | Ontwikkelen voor iOS | 4 | 04-12-08 23:16 |
|
|