//

App maken voor alarmering

App maken voor alarmering discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb geen verstand van apps maken. Ik vraag mij af: is het mogelijk om een app te maken waarmee je iemand op zijn iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-06-14, 10:25
boudt boudt is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 3
Standaard App maken voor alarmering

Ik heb geen verstand van apps maken.

Ik vraag mij af: is het mogelijk om een app te maken waarmee je iemand op zijn iPhone een waarschuwing kunt sturen als je hem belt met de nummerweergave uit?

Achtergrond: mensen zijn snel geneigd een binnenkomend telefoontje te negeren (weg te drukken) als ze niet kunnen zien wie er belt. Maar er zijn redenen genoeg te bedenken waarom je je nummer niet wilt tonen als je iemand belt.

Stel dat je iemand belt met nummerweergave uit, en je wilt dat diegene een extra waarschuwing krijgt dat het binnenkomende telefoontje toch echt belangrijk is. Is daarvoor redelijk gemakkelijk een app te maken? Gebruikers van de app zullen deze dus zelf op hun iPhone zetten en bijv. daarbij aangeven voor wie zij deze app willen gebruiken (zonder dat daarbij het telefoonnummer wordt getoond). Evt. zit dit al in de app ingebouwd.

Ik ben benieuwd, alvast bedankt voor jullie reacties!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-06-14, 10:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boudt Bekijk bericht
Stel dat je iemand belt met nummerweergave uit, en je wilt dat diegene een extra waarschuwing krijgt dat het binnenkomende telefoontje toch echt belangrijk is.
En hoe wil je vaststellen dat het gesprek "toch echt belangrijk is"? Wat zijn de criteria om de belangrijkheid van een oproep met onderdrukt nummer vast te stellen?
  #3  
Oud 04-06-14, 11:33
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

Tevens gaat dat niet lukken op iOS gezien je geen toegang hebt tot telefoon op iOS.
  #4  
Oud 04-06-14, 11:37
boudt boudt is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
En hoe wil je vaststellen dat het gesprek "toch echt belangrijk is"? Wat zijn de criteria om de belangrijkheid van een oproep met onderdrukt nummer vast te stellen?
Beste Timosha,
De criteria doen er feitelijk niet toe, in de zin dat de app die niet hoeft te bepalen. Mijn vraag gaat er puur om of zo'n app is te maken waarbij de gebruiker met het installeren van de app toestemming geeft om een dergelijke alert te ontvangen van een bepaalde afzender.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 juni 2014 om 11:40 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TUX2K Bekijk bericht
Tevens gaat dat niet lukken op iOS gezien je geen toegang hebt tot telefoon op iOS.
Beste Tux2k,
Misschien begrijp ik je opmerking niet goed, maar de app mag volledig onafhankelijk van de telefoonoproep werken. Kortom, degene die belt activeert tegelijk (via zijn kant van de app, is niet noodzakelijk gekoppeld aan de belactie) de app zodat de ontvanger een alert krijgt dat de binnenkomende oproep belangrijk is.
  #5  
Oud 04-06-14, 11:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boudt Bekijk bericht
Mijn vraag gaat er puur om of zo'n app is te maken waarbij de gebruiker met het installeren van de app toestemming geeft om een dergelijke alert te ontvangen van een bepaalde afzender.
Helder. Puur van een bepaalde afzender met een onderdrukt nummer.

Dixit TUX2K:
Citaat:
Tevens gaat dat niet lukken op iOS gezien je geen toegang hebt tot telefoon op iOS.
  #6  
Oud 04-06-14, 12:43
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

Ja dan is het wel mogelijk, echter moeten bij gebruikers dus de app hebben. Je zult dus ook een server moeten bouwen waarbij je push notification kan sturen en een mogelijkheid bieden om voor de gebruiker een andere gebruiker van de app to kiezen.

Dus dan ben je een soort van WhatsApp aan het bouwen zonder de chat mogelijkheid.
  #7  
Oud 05-06-14, 19:34
Richu75 Richu75 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 177
Standaard

Je kunt toch tijdelijk je nummer meesturen?

Moet je wel het nummer intoetsen en niet vanuit je contactenlijst kiezen. Voor het 06-nummer toets je dan *31#. Dus bijvoorbeeld *31#0612345678.

Zo kun je ook per gesprek nummerweergave uitzetten. Met #31#06........
  #8  
Oud 05-06-14, 19:38
boudt boudt is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richu75 Bekijk bericht
Je kunt toch tijdelijk je nummer meesturen?

Moet je wel het nummer intoetsen en niet vanuit je contactenlijst kiezen. Voor het 06-nummer toets je dan *31#. Dus bijvoorbeeld *31#0612345678.

Zo kun je ook per gesprek nummerweergave uitzetten. Met #31#06........
Dat weet ik natuurlijk allemaal ook wel. Maar er kunnen toch gewoon redenen zijn waarom ik niet wil dat het nummer in beeld komt?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 juni 2014 om 19:40 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TUX2K Bekijk bericht
Ja dan is het wel mogelijk, echter moeten bij gebruikers dus de app hebben. Je zult dus ook een server moeten bouwen waarbij je push notification kan sturen en een mogelijkheid bieden om voor de gebruiker een andere gebruiker van de app to kiezen.

Dus dan ben je een soort van WhatsApp aan het bouwen zonder de chat mogelijkheid.
Tux2k, komt daar veel bij kijken, een server bouwen? Of kan dat eenvoudig op iedere bedrijfsserver?
  #9  
Oud 06-06-14, 09:18
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boudt Bekijk bericht
Tux2k, komt daar veel bij kijken, een server bouwen? Of kan dat eenvoudig op iedere bedrijfsserver?
Het kan in theorie op elke server draaien zolang deze maak bereikbaar is vanaf internet. Voor de rest ben je geheel vrij in hoe je het systeem bouwd.
  #10  
Oud 10-06-14, 15:41
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

In principe is dit mogelijk ja... maar dan kun je natuurlijk ook een SMS sturen, die krijgt de gebruiker ook op z'n homescreen. als je dit via een gateway doet blijft je nummer ook geheim
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
Reageren

Labels
alarmering, app bouwen, geheim nummer



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
App maken voor bedrijf Niilsz Ontwikkelen voor iOS 1 28-03-13 12:00
Wie kent App voor een fotoalbum te maken en dan te laten afdrukken voor op mijn Ipad. Floezeke iPad Apps 5 13-10-12 10:52
App screenshot maken voor App Store lolbroeck iPhone Apps 1 28-02-12 16:09
App maken voor profielenwebsite warkey Ontwikkelen voor iOS 9 07-07-11 13:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:26.