Fout bij het testen app discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Ben bezig met een applicatie te maken in xcode maar wanneer ik die wil testen op mijn iphone krijg ik een fout. Echter wanneer ik ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Fout bij het testen app
Ben bezig met een applicatie te maken in xcode maar wanneer ik die wil testen op mijn iphone krijg ik een fout. Echter wanneer ik kies voor de simulator dan gaat die wel. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn.Moet wel bij zeggen dat ik (nog) niet geregistreerd ben bij apple, maar ik denk niet dat dit iets uitmaakt.
|
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
ben je hier iets mee?
https://forum.iculture.nl/f8/ap...-debuggen.html |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Het komt wel omdat je nog niet geregistreerd bent. Je moet namelijk online een z.g. provisioning profile maken waarmee je je code moet ondertekenen. Daarna kun je de app pas testen op je iPhone. Zonder te registreren gaat dat na mijn weten niet lukken.
|
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Met andere woorden, je moet betalen
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Kan wel, als je de toolchain methode gebruikt. Maar dan werkt je niet met de officiele SDK en kun je niet via de iPhonesimulator testen.
|
|
||||
|
||||
Heb jij daar de nodige links of uitleg voor ? Heb het eens geprobeerd voor firmware lager dan 2.0 maar toolchain is nooit echt gelukt bij installatie. En ik vermoed dat deze voor fw 2 anders zal zijn.
|
|
||||
|
||||
Helaas niet meer informatie als dat ik hier ooit een keer gegeven heb.
https://forum.iculture.nl/f8/ap...llo-world.html Het is wel even stoeien ja, maar als je het eenmaal aan de praat hebt werkt het wel. |
|
|||
|
|||
Ik heb gisteren met wat informatie die ik op diverse fora tegenkwam een aantal sample apps van de SDK website ge-build en op m'n 1st gen iPhone ( 2.0 firmware ) gecopied en gestart. Werkte zonder problemen.
Hier een korte uitleg hoe je in de officiele iPhone SDK gebouwde apps, op je iPhone ( 2.0 firmware ) kan draaien, zonder een developer account te nemen. ( Je moet wel SSH aan hebben staan voor het copyen van de app naar iphone ) Ik heb dit getest met de HelloWorld sample app en een paar andere sample apps van Apple zelf. 1) Maak een “code signing certificate” aan en noem deze ‘iPhone’ ( zie: link ) 2) Zorg dat bij Project -> Set Active SDK deze op Device staat en bij Project -> Set Active Build Configuration op Release. 3) In je XCode project, bij ‘ Action ‘ kies daar Add -> New Build Phase -> New Run Script Build Phase. Laat de shell op /bin/sh staan. en zet bij script onderstaand neer: CODESIGN_ALLOCATE=/Developer/Platforms/iPhoneOS.platform/Developer/usr/bin/codesign_allocate codesign -s iPhone -f ${TARGET_BUILD_DIR}/${EXECUTABLE_FOLDER_PATH}/${EXECUTABLE_NAME} ( Als je je certificaat anders genoemd hebt, pas dan hier ook de naam aan van ‘iPhone’ naar hoe je certificaat heet ) 4) Build je app ( niet build & go, want hij probeert em dan op je iPhone te installen via xcode ) 5) Kopieer handmatig je .app folder uit build/Release-iphoneos naar je iPhone /Applications map. ( bijv via scp: scp -r HelloWorld.app root@ip_van_iphone:/Applications/ ) Herstart je iphone/Springboard, en je app zou erop moeten staan…. |
|
|||
|
|||
< had verhaal/uitleg verstuurd, maar die wacht op goedkeuring blijkbaar >
In die uitleg gaat het dus om een Pwned 1st gen iPhone waar je dit op kan doen |
|
||||
|
||||
Bedankt, Graaf.
Kga het vandaag eens uitproberen. |
|
|||
|
|||
Ok, m'n uitleg is dus wel doorgekomen?
Komt zeker pas door moderatie heen als het idd werkt bij jou ? Ik ben erg blij dat ik dit gevonden heb, want nou kan ik zonder dat ik een developer programm moet nemen, eerst meer leren te ontwikkelen voor iPhone. En ook testen op het beestje zelf. Voordat ik uberhaupt apps voor de app store ga maken. |
|
|||
|
|||
De korte uitleg heb ik ook staan op m'n weblog: WissenWeblog - Jeroen van Wissen » (web)dev WissenWeblog » iPhone SDK apps op je Pwned 2.0 iPhone
|
|
||||
|
||||
Mooie truc Graaf. Zo hoef je niet meteen een developer program aan te schaffen. Klein nadeel dat je niet echt lekker kun debuggen op deze manier volgens mij. Maar dat is natuurlijk maar een minor detail.
P.S. Mooie foto's 31F |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Zekers, en het debuggen kun je natuurlijk altijd op de iPhone simulator doen, die werkt bijna net zo goed. Teminste als je geen locatiebepaling of versnellingsmeter nodig hebt.
Ben benieuwd wat je aan het maken bent. |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
-edit- ik zag na het posten pas dat mijn screenshot automatisch geresized was. Heb nog ff snel 2e screenshot gemaakt en ingezoomed zodat het beter leesbaar is. Laatst gewijzigd door justsome; 14-08-08 om 02:32. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Fout bij het synchroniseren van TomTom app | L0u1s | iPhone Apps | 3 | 18-03-11 17:28 |
Fout bij installeren APP uit itunes | Dietch | iPhone Apps | 1 | 05-10-09 22:35 |
Fout bij het versturen van bericht. | zwiggelbig | Odido (T-Mobile) | 36 | 20-05-09 20:14 |
Fout bij het unlocken, HELP! | Yasin2830 | Archief | 1 | 01-01-09 22:36 |
|
|