//

Idee: (gratis) belstatus applicatie voor T-Mobile abo

Idee: (gratis) belstatus applicatie voor T-Mobile abo discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben bezig met het vooronderzoek voor het maken van een (gratis) SDK applicatie, die de huidige belstatus van je T-Mobile abonnement in een leuk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-08-08, 22:52
dutchieman dutchieman is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 8
Lightbulb Idee: (gratis) belstatus applicatie voor T-Mobile abo

Ik ben bezig met het vooronderzoek voor het maken van een (gratis) SDK applicatie, die de huidige belstatus van je T-Mobile abonnement in een leuk grafiekje of balkje laat zien. Technisch niet zo'n uitdaging, en wel een leuke: beetje krom dat T-Mobile er zelf niet mee komt

Zijn er mensen die hier interesse in hebben, of zelfs willen meedenken? Voor mezelf dient het als "vingeroefening" om met de SDK vertrouwd te raken, als opstap naar grotere (betaalde) apps.

Voorlopig plan:
* In een preferences view vult de gebruiker z'n T-Mobile loginnaam, password, abo-vorm en "oplaad-dag-van-de-maand" in
* Het main view toont de voortgang van belminuten en sms'jes in de vorm van een leuk grafiekje. Tevens wordt de huidige maand, en extra euro's kosten getoond
* De applicatie onthoudt de historie van 1 maand (op de dagen dat-ie geopend is). Hiermee wordt het grafiekje getekend; resterende dagen en de toekomst (v/d maand) worden geinterpoleerd.

Technisch:
* De T-Mobile belstatuspagina is na een HTTP GET, POST, en nog een GET, in combinatie met een 5-tal cookies, te laden. Vervolgens is het slim HTML/XML parsen om de data te minen. Eerst kijken of XPath werkt, anders wordt het gewoon een substring/regex match.

Zijn er zielen die mee willen denken? Alles ideeen zijn welkom! ;-)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-08-08, 00:27
SuperDutch's schermafbeelding
SuperDutch SuperDutch is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 335
Standaard

Check dit topic even.
Gaat over hetzelfde onderwerp.
Ziet er naar uit dat iemand je al voor is.

https://forum.iculture.nl/f18/i...e-account.html
  #3  
Oud 28-08-08, 08:25
dutchieman dutchieman is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 8
Standaard

Niet helemaal ;-) De genoemde thread gaat over een WEB applicatie. Ik bedoelde (heel bewust) een native, SDK applicatie, die via de app store wordt aangeboden. Het grootste verschil is ook meteen het grootste probleem met Jonathan's aanpak:

Bij een WEB applicatie, zullen alle inloggegevens van iedereen, op de server van de maker van het programma moeten staan. In (uiteindelijk) clear text vorm, dus het is nooit veilig (elke encryptie die je voor opslag gebruikt, moet ongedaan gemaakt kunnen worden).

Bij een NATIVE applicatie, staan je T-Mobile inloggegevens enkel op je eigen iPhone. Er komt geen server van de maker van het programma aan te pas: je eigen iPhone logt direkt in op de T-Mobile status-site; enkel wat je ziet is geen web-pagina. T-Mobile heeft dus ook geen invloed hierop: het is echt precies alsof je zelf op My T-Mobile inlogt.

Het blijft zo, dat ik qua naamgeving enzo even moet opletten; voor acceptatie door Apple is het waarschijnlijk handig als "T-Mobile" niet in de naam van de applicatie voorkomt (om merknaam redenen).
  #4  
Oud 30-08-08, 19:01
iGregor's schermafbeelding
iGregor iGregor is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Zutphen
Berichten: 132
Stuur een bericht via MSN naar iGregor
Standaard

Ik vraag me af of je dit gaat lukken zonder API van T Mobile, maar succes...
  #5  
Oud 30-08-08, 20:05
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Als zoiets al mogelijk is\mag zie ik zo'n programma wel zitten...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:14.