//

Patent aanvraag op iphone apps?

Patent aanvraag op iphone apps? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Is het mogelijk om een patent aanvraag te doen op een iphone app? Stel je voor ik heb een goed idee voor een game voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-12-08, 15:59
Dinesh86 Dinesh86 is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 5
Standaard Patent aanvraag op iphone apps?

Is het mogelijk om een patent aanvraag te doen op een iphone app?
Stel je voor ik heb een goed idee voor een game voor de iphone (wat ik ook heb) is het dan mogelijk om dit een beetje te beschermen of mag iedereen dezelfde applicaties maken.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-12-08, 11:40
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Denk eerder dat je moeten denken aan copyright. Een Patent heeft volgens mij meer te maken met een uitvinding/toepassing die een persoon of bedrijf wil beschermen. Mocht ik het mis hebben hoor ik dat graag
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #3  
Oud 26-12-08, 18:21
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

competitie is juist goed dat dwingt jou om weer nieuwe leuke features te maken waardoor ze toch voor jouw gaan
  #4  
Oud 26-12-08, 22:52
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Een idee is niet te beschermen. En dat is maar goed ook, want anders zou iemand anders misschien patent kunnen hebben op wat jij denkt.
  #5  
Oud 27-12-08, 14:38
top monkey top monkey is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 13
Standaard

In Amerika kun je volgens mij wel patent aanvragen op software (in europa vooralsnog niet gelukkig). Je kunt in ieder geval op een bepaalde mechanic uit die software een patent krijgen. Zo heeft Sega bv een patent op "het aangeven van de richting middels een 3d pijl" oid (maw de pijl in Crazy Taxi).

Er is ook een rechtszaak geweest vanuit Sega tegen Fox interactive die dezelfde pijl gebruikte in een Simpsons race game die eigenlijk gewoon Crazy Taxi in een Simpsons jasje was. Volgens mij is die zaak uiteindelijk nooit voorgekomen maar geschikt.

Op de iPhone komen patenten ook al voor. Als je bv Trism opstart zie onderin beeld heel klein "Patents pending" staan. Maar als je geen klein leger aan juristen hebt klaar staan om het patent ook uit te oefenen dan heeft het aanvragen van een patent volgens mij als klein bedrijf/particulier niet zo heel veel zin.
  #6  
Oud 19-12-11, 11:46
galaxy007 galaxy007 is offline
• iOS 2.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje Bekijk bericht
Een idee is niet te beschermen. En dat is maar goed ook, want anders zou iemand anders misschien patent kunnen hebben op wat jij denkt.
Een goed op papier geschreven idee is volgens mij wel te beschermen met een octrooi toch? Zie: Eigendomsrecht, hoe werkt het en wat is het? | Zakelijk: Juridisch
  #7  
Oud 20-12-11, 09:05
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Kijk eens op Welkom bij de webpagina van Slim Innoveren en dan vooral op Interessante links
__________________
Leon
[iPhone- en Java ontwikkelaar]
  #8  
Oud 20-12-11, 15:36
Hollance Hollance is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Breda
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door galaxy007 Bekijk bericht
Een goed op papier geschreven idee is volgens mij wel te beschermen met een octrooi toch?
De specifieke uitwerking van een idee is te beschermen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aanvraag abbo bij Vodafone Pascale_P Vodafone 19 14-09-10 13:58
contract vernieuwings aanvraag beeindigen? basalfa Odido (T-Mobile) 1 20-05-10 13:34
VPN op aanvraag (on demand) hamlet iTunes 2 18-06-09 09:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:35.