Afstandsbepaling discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo jongens, Voor een applicatie die ik wil gaan maken moet ik de afstand tussen de gebruiker en een ander punt (coördinaten zijn bekend) berekenen. ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Afstandsbepaling
Hallo jongens,
Voor een applicatie die ik wil gaan maken moet ik de afstand tussen de gebruiker en een ander punt (coördinaten zijn bekend) berekenen. Ik vroeg me af hoe anderen dat (zouden) doen. Ik heb hier een formule gevonden waarmee dat mogelijk zou moeten zijn. Daarnaast vroeg ik me bij bovenstaande formule af hoe snel dit is. Stel, ik heb een SQLite-database op de iPhone met een paar duizend rijen (met coördinaten bij iedere rij), en ik wil de rijen ophalen die het dichtst bij de gebruiker zijn, kan dat een beetje? Technisch kan het natuurlijk, maar hoe lang duurt zo'n berekening? Groeten, Jonathan Laatst gewijzigd door jonathan; 30-01-09 om 21:38. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Bumpie
|
|
|||
|
|||
Afstand?
<effe uit mijn hoofd>
In de API van de Location server zit volgens mij een 'distancefrom' methode. Die afstand hoef je helemaal niet zelf te berekenen, dat doet ie zelf. </effe uit mijn hoofd> |
|
||||
|
||||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
|
|