Zelf een app maken/Basisfuncties SDK discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedenavond, Ik probeer een eigen app te maken, momenteel weinig tijd voor. Over twee weken ga ik zeker weer starten, wie kan mij via PM ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Zelf een app maken/Basisfuncties SDK
Goedenavond,
Ik probeer een eigen app te maken, momenteel weinig tijd voor. Over twee weken ga ik zeker weer starten, wie kan mij via PM uitleggen wat de basisfuncties zijn? Ik wil een heel simpele app maken. (text-based) Groet, Bram de Haan Redacteur iPhoneclub.nl
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
In plaats van via PM zou het ook in dit topic kunnen, ik ga namelijk zelf ook developen, en ik zou een beetje (persoonlijke) Nederlandstalige uitleg zeer op prijs stellen
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Citaat:
Veel succes verder met leren van cocoa en objective-c |
|
||||
|
||||
Je kan ook een gratis developer-account aanmaken, dan krijg je toegang tot instructiefilmpjes
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w / iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 / iMac 20" OSX 10.6.6 / iPad 3G 32GB iOS 4.2.1 Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
|
|
||||
|
||||
Google is your friend!
Een beetje zelfstudie kan vast geen kwaad!
|
|||
|
|||
Citaat:
Nogmaals: kijk eens rond op het forum en zoek wat met Google. Er zijn werkelijk genoeg sites te vinden, maar begin eens hier: Introduction to The Objective-C 2.0 Programming Language en daarna Getting Started with Cocoa. Pas even je profiel aan want er staat dat je Windows gebruikt. Succes! Laatst gewijzigd door Myrdhin; 17-06-09 om 23:36. |
|
||||
|
||||
Discussies samengevoegd.
|
|
|||
|
|||
Bedenk wel dat als je je programma's op een echte iPhone wilt testen en je de programma's wilt verkopen, een betaald developer account nodig hebt. Dit kost EUR 79,- per jaar, maar zeker in het begin kan je het gemakkelijk af met de simulator die bij de SDK geleverd wordt en heb je nog geen betaald account nodig. Zorg dus als je serieus verder wilt je iemand kent met een creditcard en kijk even na hoe oud je moet zijn om de overeenkomst met Apple aan te gaan.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Qua boeken: Cocoa Programming for Mac OS X (stond ook vermeld in de links die ik je gegeven heb) Geeft een goede introductie in het programmeren van Cocoa (het framework wat Apple gebruikt). Is niet specifiek iPhone gericht maar omdat Cocoa ook op de iPhone gebruikt wordt is het nog steeds een erg nuttig boek. Beginning iPhone Development: Exploring the iPhone SDK Veel code voorbeelden en elk onderdeel wordt uitgebreid behandeld. Gaat wel over de 2.x versie, niet over de nieuwe 3.0 SDK. Ondanks dat nog steeds nuttig omdat het aantal boeken over 3.0 nog niet zo groot zal zijn aangezien het net uit is. Beide boeken gaan er wel vanuit dat je wat programmeerkennis hebt of in iedergeval bekend bent met wat objecten enzo zijn. |
|
|||
|
|||
En nog maar een keer de tip: op iTunesU (via iTunes) kun je gratis de Stanford iPhone cursus downloaden en volgen. Daar wordt zo'n beetje alles in behandeld dat je nodig hebt om een app te bouwen + voorbeeldcode. Het is wel handig als je al C kent voordat je die films bekijkt, maar Objective-C wordt netjes uitgelegd.
|
Labels |
app, appstore, basisfuncties, begin, maken, sdk, text-based, zelf |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Zelf een eBook maken | sweetmac | iPad algemeen | 1 | 23-05-10 21:21 |
Zelf een app icoon maken | mandyrichard | Jailbreak apps en thema's | 1 | 26-02-10 17:48 |
zelf een dictionaryhiearchie maken voor een UITableview | ulquiorra | Ontwikkelen voor iOS | 0 | 13-07-09 19:37 |
Zelf een dock maken | JoOosty | Jailbreak apps en thema's | 23 | 03-04-09 23:17 |
Zelf een skin maken | JungleMan | iPhone algemeen | 0 | 08-11-07 10:40 |
|
|