icons menu discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Devs Voor mijn app wil ik graag een start menu maken met icons. (het zelfde concept als het springboard van de iPhone.) Nou heb ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
icons menu
Beste Devs
Voor mijn app wil ik graag een start menu maken met icons. (het zelfde concept als het springboard van de iPhone.) Nou heb ik de hele dag al op het internet gezocht naar een goede tutorial, sample code, SDK help bestanden maar helaas niet gevonden. Weet iemand hier hoe je dit voor elkaar krijgt? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Custom buttons?
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
gewoon wat rects maken, alleen een beetje puzzelen op welke positie ze moeten en aan zo'n recht een button hangen. Dat lijkt me niet zo'n probleem toch?
|
|||
|
|||
Nu de vakantie weer voorbij is ben ik weer begonnen met mijn app. Maar zou je misschien een voorbeeld project kunnen maken? Want ik kom er niet uit.
Heb nog een paar sample codes geprobeerd van Apple maar zonder succes... |
|
|||
|
|||
Je kan toch gewoon wat UIButtons maken en de backgroundImage property invullen?
Iets in de aard van (afgezien van syntaxfouten ed.) Code:
CGRect rect = CGRectMake(X_OFFSET, Y_OFFSET, KNOP_W, KNOP_H); int tag = 1; for (int y = 0; x < KOLOMMEN; y++) { for (int x = 0; x < ITEMS_PER_RIJ; x++) { UIButton *knop = [[UIButton alloc] initWithFrame:rect]; NSString *imgName = [NSString stringWithFormat:@"knop_%i%i.png", x, y]; knop.backgroundImage = [UIImage imageNamed:imgName]; [knop addTarget:selfaction:@selector(opKnopGedrukt:) forControlEvents:UICOntrolEventTouchUpInside]; knop.tag = tag++; [self.view addSubview:knop]; [knop release]; rect.x += X_SPACING; } rect.x = X_OFFSET; rect.y += Y_SPACING; } Code:
- (void)opKnopGedrukt:(UIButton *)button { switch(button.tag) { case 1: //doe iets voor knop 1 break; case 2: //doe iets voor knop 2 break; default: //doe iets in andere gevallen break; } } |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Drie foutjes in mijn code:
- met "KOLOMMEN" bedoel ik eigenlijk "RIJEN" - de jusite message voor het zetten van een background image is: [knop setbackgroundImage:[UIImage imageNamed:@"blabla"] forState:UICOntrolStateNormal] - "adTarget:selfaction" moet natuurlijk "addTarget:self action" zijn |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
menu algemeen | Itoon | iPhone algemeen | 0 | 15-08-10 21:36 |
Iphone 4g Menu | robbie94 | Archief | 2 | 13-02-10 23:51 |
België: Proxi-menu | berndvp | Overige providers België | 4 | 03-09-08 19:05 |
Geen menu | SonnyDean | Archief | 2 | 29-07-08 12:05 |
Ned. menu | lutom00 | Archief | 2 | 28-03-08 17:22 |
|
|