Idee; Biertje? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Dit is het begin van een wereldwijd succes!!!...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Dit is het begin van een wereldwijd succes!!!
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Ik wil wel helpen met de promotie!
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
áls het programma ooit gemaakt word hebben we in iedergeval een reden om een keer met z'n allen de kroeg in te duiken Beta testen op locatie
|
|
||||
|
||||
ik zou ook wel kunnen helpen met bijvoorbeeld de serverside kant, als daar tenminste PHP of Ruby voor gebruikt gaat worden een 'notification server' kan ik wel opzetten, ik heb het al een keer eerder gedaan. Overigens kan ik ook helpen aan de iPhone kant.
stuur maar een PM Laatst gewijzigd door danielpunt; 09-07-09 om 16:05. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Dit lijkt me wel een leuk projectje om met wat mensen van het iPhoneclub Forum te doen (jullie dus). Je hebt iemand nodig die de app maakt, iemand voor het serverscript en de database, iemand om de server te beheren, iemand voor leuke graphics, en een stel betatesters. Je zou dat natuurlijk allemaal zelf kunnen doen maar het is veel geiniger om dat met mensen van dit forum te doen.
Ik had al even snel wat schetjes gemaakt van hoe de app zou kunnen werken, maar ik zit nu op mijn werk. Misschien dat ik ze vanavond in een PNGtje kan zetten? Dan hebben we iets concreets om over te praten en kunnen jullie er feedback op geven. Ik wilde eigenlijk beginnen aan een andere app, maar dit is wel een geinig ideetje voor tussendoor. |
|
|||
|
|||
als je nog een User Interface nodig hebt, PM me maar!
|
|
|||
|
|||
Super idee zeg! Ik ga niet al het goede opnoemen Alleen één nadeel. Met push kun je toch niet zelf typen wat je wilt zeggen? Anders kan T-Mobile zijn smsbundels ook wel schrappen. Je kan dacht ik zo alleen standaardzinnetjes versturen vanuit de app. Dus alleen bier wijn cola e.d. Oplossing is dus om een hele lijst erin te zetten! Helaas heb ik weinig verstand van programmeren..
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Oke gasten, ik heb wat op "papier" gezet. Kijk hier maar eens naar en laat me weten wat je ervan vindt:
http://fnurglewitz.com/biertje/ De graphics zien er natuurlijk niet uit, maar het gaat er vooral om dat je een beeld krijgt van hoe de app zou gaan werken. Er is vast een hoop dat ik vergeten ben (zo is er geen knop om vrienden toe te voegen, maar sommige dingen heb ik aan de verbeelding over gelaten). Ik kan er van het weekend wel wat uurtjes in steken om een prototype te bouwen. Het server script lijkt namelijk heel erg op iets wat ik al eerder gemaakt heb, dus dat kan ik vrij snel aanpassen. En de iPhone app is ook vrij straightforward. Laat maar weten! |
|
|||
|
|||
Nog een ideetje: aan de BT / Wi-Fi MAC-adresssen snel zien wie van je vrienden aanwezig zijn. Dan hoef je het lijstje niet (helemaal) zelf op te stellen.
@t-kroon: dat kan zeker, afhankelijk van de app! Kijk bv. maar naar de berichten die je met Prowl naar je iPhone kunt sturen. Dat kan elke tekst zijn. Laatst gewijzigd door Larss; 09-07-09 om 21:59. |
|
|||
|
|||
Oh, en je hebt nog een vierde modus nodig: de "ik heb dorst"-modus zodat de server op subtiele wijze een hint kan sturen aan die ene kerel die nooit bier gaat halen
En over deze zin: "(Sowieso is het tricky om de app "Biertje?" te noemen, want dat vindt Heineken vast niet zonder meer goed.)" Daar zou ik niet al te bang voor zijn. Ze hebben alleen een copyright op de vormgeving van het woordmerk; je kunt geen Nederlands woord beschermen in het merkrecht (gelukkig). Mochten ze het wel proberen dan hou je er een hoop gratis publicity aan over. Check het wel met iemand die je wèl je advocaat mag noemen, ik *** uit mijn nek. Nadeel aan de naam is wel dat geen enkele brouwer met je in zee zal willen gaan Laatst gewijzigd door Larss; 09-07-09 om 22:09. |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
als je nou ook nog toevoegd dat aan de hand van je locatie je een querie kan uitvoeren in de database zodat het gehele drankmenu van de betreffende bar veschijnt bij je gebruikers.. of ga ik nu te ver?
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Maar het inderdaad heel usefull als je meerdere dingen kunt zenden.. Ook voor de gene die nooit bier haalt moet er een notification komen dat hij het eens moet gaan halen. Eigelijk zou je gewoon ergens in moeten kunnen typen wat je wil. Want er zijn altijd dranken die je gewoon weg vergeet of anders genoemd worden. Ook is het slim om de app eerst in het engels te maken. Dan kan je de app meteen in de app-store doen en dan werken aan de vertalingen. & @ Gekkepietje: Dat wat je op 'papier' hebt gezet ziet er lang niet zo slecht uit! PS als er aan een site moet worden gewerkt en evt een domain. Ik wil gerust helpen. Laatst gewijzigd door spysical; 09-07-09 om 23:01. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Zo is het ook makkelijk om het idee van het laten zien van de iPhone aan de barman te realiseren Als de ene schrijft wit wijn, de andere Witte W en de ander weer Pils, dan krijg je zo'n raar lijstje |
|
||||
|
||||
Citaat:
Laatst gewijzigd door spysical; 09-07-09 om 23:25. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Overigens hoeft deze stap niet perse met push notifications: je kunt ook rechtstreeks een berichtje sturen naar de iPhone van degene die het drinken gaat halen, als zijn IP adres met de "Wat willen jullie drinken" push notification mee wordt gestuurd. Dan moet hij echter wel de hele tijd de app open houden. |
Labels |
bestelling, bier |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Idee | kaboemski | Jailbreak apps en thema's | 2 | 17-09-08 18:27 |
|
|