//

In hoeverre zijn de volgende componenten te customizen?

In hoeverre zijn de volgende componenten te customizen? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn applicatie heeft voornamelijk een zwarte thema zoals je kunt zien in de afbeelding. Alleen zou ik die consistentie graag terug willen zien in de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-10-09, 00:37
markvwijnen markvwijnen is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 113
Standaard In hoeverre zijn de volgende componenten te customizen?



Mijn applicatie heeft voornamelijk een zwarte thema zoals je kunt zien in de afbeelding. Alleen zou ik die consistentie graag terug willen zien in de UISearchDisplayController componenten. Aller eerst in de UISegmentedController (1) ten tweede in de tableview van de resultaten (2) en uiteindelijk het liefst ook in het keyboard (3) al is het maar dat je een tintColor in kon stellen.

(1) Heb ik proberen te hacken door de subviews uit te lezen en de UISegmentedController eruit te pikken en die aan te passen. Dat werkt tot op zekere hoogte. Alleen mijn knoppen zijn nu huge (http://img527.imageshack.us/img527/9775/searchdisplaycontrollerz.png). Als iemand daar een oplossing voor weet is dat alvast opgelost.

(2) Je kan natuurlijk de table view van de resultaten opvragen en zodoende het uiterlijk veranderen. Het probleem is dat als je op de Cancel knop drukt je een witte flash ziet. Dit is niet mooi. Ik heb het terug gebracht dat als je de Tableview hide je dit niet te zien krijgt, maarja dan zie je dus ook je hele tableview niet meer. Als die witte flash is opgelost dan is dat ook weer netjes.

(3) Ik weet dat er heel weinig is dat je aan het keyboard kan veranderen dus ik ga ervanuit dat een zwarte tintColor dus ook niet mogelijk zal zijn. Graag een bevestiging hiervan.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-10-09, 07:32
JWVD's schermafbeelding
JWVD JWVD is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Renkum
Berichten: 312
Stuur een bericht via Instant Messenger naar JWVD Stuur een bericht via MSN naar JWVD
Standaard

Je kan de stel van het keyboard wel op 'alert' zetten, dan is de achtergrond zwarttransparant, maar de knoppen nogsteeds grijs.
  #3  
Oud 14-10-09, 12:15
markvwijnen markvwijnen is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 113
Standaard

Blijkbaar niet als het onderdeel is van de UISearchBar deze ondersteunt alleen KeyboardType en geen KeyboardAppearance. Wat nep allemaal.

Nog idee-en over hoe ik de overige puntjes kan oplossen?
  #4  
Oud 14-10-09, 14:15
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

om je UISearchTableView aan te passen zou ik naar dit voorbeeld kijken:

TableSearch

Je moet dus de search delegates implementeren, en dan gebruikt ie dezelfde methodes als je gewone tableview om je cellen te maken.
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #5  
Oud 14-10-09, 15:01
markvwijnen markvwijnen is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 113
Standaard

Heej Whacko bedankt voor je antwoord.

Ik heb tablesearch idd ook gevonden en bekeken. Veel van geleerd. Ik gebruik dezelfde delegate als de originele tableview en dat werkt ook alleen zegt het niks over de TableView zelf. Zoals de achtergrond kleur. Deze is gelukkig aan te passen met de UIResultTableView alleen is er 'iets' dat er voor zorgt dat na het drukken van de cancel knop het scherm fade van wit naar het origineel.

Zou je iets voor me willen doen?


1. Maak een UITableViewController aan.
2. In de header plaats:
Code:
@interface SampleViewController : UITableViewController <UISearchDisplayDelegate, UISearchBarDelegate>  {
    UISearchBar *tableSearchBar;
    UISearchDisplayController *tableSearchDisplayController;
    NSArray *listContent;
}
3. In de implementatie:
Code:
- (void)loadView {
    [super loadView];
    
    listContent = [[NSArray arrayWithObjects:@"Appel", @"Banaan", @"Citroen", nil] retain];
    
    self.tableView.backgroundColor = [UIColor blackColor];
    self.tableView.separatorColor  = [UIColor darkGrayColor];

    tableSearchBar           = [[UISearchBar alloc] initWithFrame:CGRectMake(0.0, 0.0, 320.0, 44.0)];
    tableSearchBar.delegate  = self;
    tableSearchBar.tintColor = [UIColor blackColor];
    [tableSearchBar sizeToFit];
    
    self.tableView.tableHeaderView = tableSearchBar;
    
    tableSearchDisplayController                         = [[UISearchDisplayController alloc] initWithSearchBar:tableSearchBar contentsController:self];
    tableSearchDisplayController.delegate                = self;
    tableSearchDisplayController.searchResultsDelegate   = self.tableView.delegate;
    tableSearchDisplayController.searchResultsDataSource = self.tableView.dataSource;
}

- (NSInteger)tableView:(UITableView *)tableView numberOfRowsInSection:(NSInteger)section {
    return [listContent count];
}

// Customize the appearance of table view cells.
- (UITableViewCell *)tableView:(UITableView *)tableView cellForRowAtIndexPath:(NSIndexPath *)indexPath {
    
    static NSString *CellIdentifier = @"Cell";
    
    UITableViewCell *cell = [tableView dequeueReusableCellWithIdentifier:CellIdentifier];
    if (cell == nil) {
        cell = [[[UITableViewCell alloc] initWithStyle:UITableViewCellStyleDefault reuseIdentifier:CellIdentifier] autorelease];
    }
    
    cell.textLabel.textColor = [UIColor grayColor];
    cell.textLabel.text      = [listContent objectAtIndex:indexPath.row];
    
    return cell;
}
Vul een letter in en je ziet direct dat de zwarte tableview in de resultaten wit is geworden.

Dit is te fixen door:
Code:
- (void)searchDisplayController:(UISearchDisplayController *)controller willShowSearchResultsTableView:(UITableView *)tableView {
    tableView.backgroundColor = self.tableView.backgroundColor;
    tableView.separatorColor  = self.tableView.separatorColor;
}
Alleen als je nu dus op Cancel drukt (Nadat je het resultaten table view te zien krijgt!) zie je een witte flash.

Laatst gewijzigd door markvwijnen; 14-10-09 om 15:04.
  #6  
Oud 14-10-09, 15:43
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Ik zal er vanavond eens naar kijken. Heb nu geen mac voor mijn neus.
  #7  
Oud 14-10-09, 16:07
markvwijnen markvwijnen is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 113
Standaard

Ben benieuwd, alvast bedankt voor je hulp.
  #8  
Oud 15-10-09, 02:47
markvwijnen markvwijnen is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 113
Standaard

Hoe kan ik deze thread verwijderen eigenlijk?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Vereiste windows-componenten ontbreken Clemenzia iTunes 2 03-07-10 19:13
iphone customizen werkt niet daanenroy Jailbreak apps en thema's 3 31-03-08 17:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:02.