Stad/dorp opvragen in applicatie discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemiddag, Ik ben al een tijdje bezig met de iPhone SDK. Nu wil ik graag de locatie van de gebruiker kunnen opvragen. Ik wil niet ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Stad/dorp opvragen in applicatie
Goedemiddag,
Ik ben al een tijdje bezig met de iPhone SDK. Nu wil ik graag de locatie van de gebruiker kunnen opvragen. Ik wil niet alleen de coördinaten kunnen weergeven, maar ook de naam van de stad of dorp waar deze gebruiker zich bevindt. Hoe kan ik dit doen? Is hier een API voor? Alvast dank! Groet, Jelle |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Als je het MapKit framework gebruikt kan je dat als het goed is opvragen. Je moet dan wel het google kaartje ook tonen. Wil je dat niet dan zul je de Yahoo maps api moeten gebuiken die hebben minder beperkingen op het gebruik van hun gegevens.
|
||||
|
||||
Oke, en hoe kan ik die informatie dan precies opvragen? Is dat lastig te doen?
|
|
||||
|
||||
reverse geocoding is wat je zoekt, daar is gewoon een class voor: MKReverseGeocoder is vrij simpel te gebruiken, maar je moet wel al over de lokatie beschikken.
|
|
|||
|
|||
Je mag MKReverseGeocoder dus alleen gebruiken als je ook een MKMapView toont. Ben ik eigenlijk ook te laat achter gekomen
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Lockscreen HTC Stad veranderen | Daaaniel | Jailbreak apps en thema's | 25 | 27-08-11 01:36 |
|
|