Void voor checken UserLocation discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemiddag, In mijn applicatie wil ik een action laten uitvoeren op het moment dat een MKMapView de locatie van de gebruiker heeft gedetecteerd. Is hier ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Void voor checken UserLocation
Goedemiddag,
In mijn applicatie wil ik een action laten uitvoeren op het moment dat een MKMapView de locatie van de gebruiker heeft gedetecteerd. Is hier een -(void) voor? Bij voorbaat dank, Jelle |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Aan je vraag te zien moet ik je eerst even aanraden om wat boeken te lezen over programmeren.
|
|||
|
|||
De MapView is het weergeven van de huidige locatie op een Map. Je moet aan de core location service vragen (CLLocationManager) of er een GPS-fix is.
Reference
|
|||
|
|||
Kijk hier eens naar:
PHP-code:
|
|
||||
|
||||
Thanks voor jullie reacties. Heb een andere oplossing gevonden: ik activeer een NSTimer in de ViewDidLoad. Die koppel ik aan een void die checkt (if (mapView.isUserLocationVisible)) of de userLocation bekend is.
Jelle |
|
|||
|
|||
Dat heet pollen. Regelmatig kijken of de location bekend is.
Een betere, effectievere methode is om de locationManager jou te laten vertellen als de location bekend is. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Origineele provider checken? | Razors | Overige providers Nederland | 5 | 19-05-11 17:41 |
iPhone 3GS: Firmware checken op packaging | qinetiq | Unlock | 5 | 29-03-10 09:18 |
Automatisch email checken? | Ba5 | iPhone algemeen | 2 | 04-02-10 22:49 |
Svp advies simlock checken | Sly | Archief | 4 | 11-11-09 19:44 |
|
|