Beginnen met apps maken, wat is handig om te beginnen? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hmm... zeer jammer, maar toch bedankt voor de reacties....
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Hmm... zeer jammer, maar toch bedankt voor de reacties.
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Op volgende link:
Apple Developer Connection Maar je moet wel registreren (gratis). En je hebt een mac nodig. |
|
|||
|
|||
Aangezien ik een Mac noob ben, heb ik nog een vraagje.
Maakt het uit wat voor systeem/besturingssysteem je hebt om iPhone apps te kunnen programmeren? Ik zit er aan te denken een simpel dingetje te kopen, puur voor development. Of het moet op de een of andere manier toch op Windows te doen zijn.... |
|
|||
|
|||
Citaat:
Zijn standaard geleverd het met Apple besturingssysteem OS-X. Je kan ook alleen maar op dit besturingssysteem ontwikkelen voor de iPhone. ( het is wel mogelijk op linux misschien ook windows, maar dan moet je wel aardig wat technische kennis hebben, en je zal waarsch niet zo makkelijk officiele apps maken voor in de appstore. ) Ik blijf het toch vreemd vinden dat er mensen met dit soort vragen blijven komen, daar het toch al aardig vaak behandeld is op dit forum. En het toch ook wel overduidelijk her en der op internet staat wat je nodig hebt om iPhone applicaties te ontwikkelen.
|
|||
|
|||
Vind ik helemaal niet zo vreemd, ik heb nu eindelijk na veel gezoek op Tweakers gevonden dat het minimaal OSX 10.5.2 moet zijn.
Maar ik de Macs nooit gevolgd heb, weet ik nu nog steeds niet wat voor minimaal systeem dat kan draaien. |
|
|||
|
|||
Dan vraag ik me af hoe en waar je zoekt.
Na een paar minuten zoeken via google kom ik er toch als snel achter dat de iPhone SDK een Intel mac nodig heeft, en minimaal 10.5.2/10.5.3 OSX. Op TweedehandsMac.nl: Koop en verkoop gebruikte Macintosh computers en iPods en iPhones heb je voor 3 a 400 euri al een Intel Mac Mini waarmee je kan beginnen.. |
|
||||
|
||||
als je nu een nieuwe mac koopt is dat de versie 10.5.2 of hoger en er zit ook een standaard intel processor in.
|
|
|||
|
|||
En als je 10.5 hebt, kan je altijd gewoon updaten via 'Software Update' naar de meest recente 10.5.x, want je licentie is voor heel 10.5 ( Leopard )
|
|
||||
|
||||
Ooit al op de Apple website gekeken? Staat ook veel over wat je nodig hebt voor iPhone App's etcetera.
Ik denk niet dat je (goed) gezocht hebt |
|
|||
|
|||
Ik heb een Mac Mini gekocht om voor de iPhone te ontwikkelen (die van 1.83GHz met 1 gig RAM) en die voldoet vooralsnog prima.
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik zag trouwens dat je Leopard gewoon op een Windows bak kunt draaien, ga ik eens even testen. Is m'n vraag gelijk overbodig geworden. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Het is mij vooralsnog niet gelukt ( verschillende distributies geprobeerd ) om het op mijn pc te draaien. |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Net wat ik zeg het is een beetje sneu om een Mac te kopen puur voor iPhone dev, plus het is het me niet waard.
Ik gebruik thuis hoofdzakelijk een PC om muziek te maken, met specifieke software, wat niet op een Mac draait, vandaar. Dat het er beter uit ziet is wel het laatste waar ik me druk over maak |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
app ontwikkelen hoe/wat
ik wil graag leren om apps te kunnen ontwikkelen voor de iphone
ik heb een pc met windows xp en een met windows vista.. bij die vista heb ik ook een Mac OS X 10.4.8 in vmware draaien (zonder internet, krijg ik niet aan de praat maar komt nog wel) wat is het slimst om te gebruiken? de officiele sdk is alleen voor Mac OS X 10.5.* en hoger toch? en dan heb ik ook wat uitleg nodig over het programmeren zelf ik heb al gegoogled maar ik kon niets duidelijks vinden voor een sdk voor windows oid.. ps: ik heb al ervaring met programmeren, maar niet met objective-c (wordt gebruikt voor iphone toch?) |
|
||||
|
||||
Bump
Niemand een tip oid? |
Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Beginnen met iPhone apps te ontwikkelen (leren via een boek). | FlorisD | Ontwikkelen voor iOS | 3 | 27-01-11 23:24 |
iPhone 3GS: Hoe te beginnen met unlocken? | teuntje67 | Unlock | 5 | 25-03-10 12:36 |
Hoe te beginnen en met welke stap | Ozzy | Archief | 1 | 13-03-08 20:39 |
Windows: contacten beginnen met van .. of de .. | watch_ml | Desktop-applicaties | 2 | 18-01-08 09:43 |
Beginnen met unlocken | ErikCreative | Archief | 3 | 16-11-07 11:57 |
|
|