Resolutie iphone 4g, 3g(s) discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, Ik ben bezig een app aan het maken, die ik eind dit weekend wil insturen naar apple. Ik ben totaal nieuw in Objective ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Resolutie iphone 4g, 3g(s)
Hoi allemaal,
Ik ben bezig een app aan het maken, die ik eind dit weekend wil insturen naar apple. Ik ben totaal nieuw in Objective C, en de C familie. Iets wat ik niet makkelijk terug kon vinden in mijn boeken en op het internet is het volgende: Ik heb een plaatje van 20 x 20 pixels. De resolutie op de iphone 4g is dubbel zo hoog (Klopt toch?). Dus heb ik een plaatje van 20x20 nodig, en een plaatje van 40x40. Of kan ik ook gewoon de pixels per inch veel hoger zetten, en is het dan ook goed? En stel ik neem een plaatje van 20x20, en 40x40, hoe kan ik de iphone eerst laten controleren of het de 4 of 3g is, en dan vervolgens het juiste plaatje pakt. (Ik heb ergens gelezen dat je dan naam.png voor de 3gs en lager moest hebben, en dan voor de iphone 4g naam@2x.png, en dat de rest automatisch gaat, klopt dit?) Ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk heb kunnen krijgen. Alvast bedankt, Marijn |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Snel antwoord ja de @2x verhaal klopt.
In je code hoef je geen rekening te houden met de resolutie van het scherm, deze is ook bij de iPhone 4 320x480. Dus je kan gewoon je GCRect op coördinaten binnen die resolutie zetten. |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Pixels per inch maakt totaal niks uit. Dat is alleen van belang als je het formaat van je plaatje in inches rekent.
20x20 pixels blijven 20x20 pixels. 20x20 inch en een x aantal pixels per inch, verandert als de de ppi aanpast .
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
En klopt het wat iemand hier boven zei, dat je in een CGrect niks hoeft te doen met de coordinaten, maar gewoon die van 320*480 aan moet houden? Als ik een plaatje in mijn app wil, eentje rechtstreeks uit de resource folder, wat is dan netter. Een cgrect maken, of gewoon in interface builder hem erin plakken? Thanks weer! Laatst gewijzigd door bluecola; 26-11-10 om 13:09. |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
voeg een regel toe aan je -info.plist file, je kunt dan uit diverse settings kiezen. Deze staat er ook bij.
|
|
|||
|
|||
nee, ik bedoelde dat ik nergens wat las in de guidelines over of je dat mocht uitschakelen, als je hem er niet zelf in had gestopt.
|
|
|||
|
|||
Ah, ok. Ik snap hem. Kijk eens naar de Icons van Appie, Belstatus, Chipstatus, Galileo, Dropbox, Google Earth, Twitterific, LinkedIn en Dilbert
|
|
||||
|
||||
Zelf ook meerdere apps in de appstore zonde die gloss die op die manier is uitgezet. Apple laat dit dus wel toe.
|
||||
|
||||
Citaat:
Je werkt zelden direct met pixels, de iPhone iets laten tekenen kan je het beste met points doen.
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Foto: hoge resolutie foto's op iphone zetten | Grdam | Muziek, foto & video | 0 | 27-11-10 20:58 |
iPhone 3GS playback resolutie verhogen | eddzzz | Jailbreak apps en thema's | 1 | 12-11-10 15:04 |
Icons iPhone 4 hoge resolutie tijdens update, lage resolutie na installatie | bluevoice | iPhone algemeen | 0 | 09-09-10 11:46 |
foto resolutie iphone 4 verkleinen voor gebruik in bv eBay | pilootjoe | iPhone Apps | 2 | 23-08-10 12:03 |
|
|