Resolutie iphone 4g, 3g(s) discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, Ik ben bezig een app aan het maken, die ik eind dit weekend wil insturen naar apple. Ik ben totaal nieuw in Objective ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Resolutie iphone 4g, 3g(s)
Hoi allemaal,
Ik ben bezig een app aan het maken, die ik eind dit weekend wil insturen naar apple. Ik ben totaal nieuw in Objective C, en de C familie. Iets wat ik niet makkelijk terug kon vinden in mijn boeken en op het internet is het volgende: Ik heb een plaatje van 20 x 20 pixels. De resolutie op de iphone 4g is dubbel zo hoog (Klopt toch?). Dus heb ik een plaatje van 20x20 nodig, en een plaatje van 40x40. Of kan ik ook gewoon de pixels per inch veel hoger zetten, en is het dan ook goed? En stel ik neem een plaatje van 20x20, en 40x40, hoe kan ik de iphone eerst laten controleren of het de 4 of 3g is, en dan vervolgens het juiste plaatje pakt. (Ik heb ergens gelezen dat je dan naam.png voor de 3gs en lager moest hebben, en dan voor de iphone 4g naam@2x.png, en dat de rest automatisch gaat, klopt dit?) Ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk heb kunnen krijgen. Alvast bedankt, Marijn |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Snel antwoord ja de @2x verhaal klopt.
In je code hoef je geen rekening te houden met de resolutie van het scherm, deze is ook bij de iPhone 4 320x480. Dus je kan gewoon je GCRect op coördinaten binnen die resolutie zetten. |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Pixels per inch maakt totaal niks uit. Dat is alleen van belang als je het formaat van je plaatje in inches rekent.
20x20 pixels blijven 20x20 pixels. 20x20 inch en een x aantal pixels per inch, verandert als de de ppi aanpast .
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat: