//

App in appstore, hoelang?

App in appstore, hoelang? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Kan iemand die ervaring heeft mij vertellen, hoelang het duurt voordat je app afgekeurt of goedgekeurt word, en in de appstore ligt? Thanks....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-11-10, 19:06
bluecola bluecola is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 84
Standaard App in appstore, hoelang?

Kan iemand die ervaring heeft mij vertellen, hoelang het duurt voordat je app afgekeurt of goedgekeurt word, en in de appstore ligt?

Thanks.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-11-10, 19:25
Rowinvd Rowinvd is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Haarlem
Berichten: 78
Standaard

Kan 1 week duren, kan ook 6 weken duren.
Dus zeg, gemiddeld 3 weken
  #3  
Oud 26-11-10, 19:37
bluecola bluecola is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 84
Standaard

Oke, ik heb zeker geen 12 weken, want ik wil mijn app er voor kerst in hebben.

Kan iemand mij daarom heel precies uitleggen, wat ik aan mn app moeten doen? Qua profiles, certificaten en app ID's(Hoe koppel je zo'n app id aan je app?). En hoe dit allemaal werkt, en hoe ik mijn app dan uiteindelijk moet inleveren.(ingezipt?)

Ik heb een nederlandse app gemaakt, die geen nut heeft voor het buitenland. Ben ik dan toch verplicht hem ook in het engels te publiceren/vertalen?

Laatst gewijzigd door bluecola; 26-11-10 om 20:20.
  #4  
Oud 26-11-10, 20:26
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

gemiddeld duurt het proces van inleveren bij apple tot het moment dat hij in de appstore staat 10 dagen. Dit is als hij goed werkt.

Voornaamste is dat je app goed werkt. Hij mag niet crashen en je mag geen gebruik maken van private API's. Dat wil zeggen dat je functies gebruikt die niet in de documentatie staat.

Wat betreft profielen en app ID's moet je gewoon even goed de developer pagina's doorkijken. Dan met name het gedeelte van de provisioning. Daar staat op elk onderdeel een uitleg met alles wat je nodig hebt.

Welke taal je hem uitbrengt maakt niet uit. Je kan er zelfs voor kiezen om hem uitsluitend in de nederlandse appstore beschikbaar te maken.
  #5  
Oud 26-11-10, 20:29
bluecola bluecola is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 84
Standaard

Oke, mooi.

App id aanmaken lukt me wel, en daar heb ik ook n video van, maar ik zie nergens hoe ik m aan mijn app koppel. En wat ik ook nergens vind is hoe ik mijn app zo maak dat ik m kan insturen.
  #6  
Oud 26-11-10, 20:34
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Dat staat echt uitgelegd op die developer pagina. Ik weet niet of je daar al toegang hebt?

In het kort moet je in xcode het infoscherm van je target oproepen en dan onder properties kan je je 'identifier' invullen. Dat is je app id.

Op de distribution pagina van het provisioning gedeelte van de developer pagina staat exact uitgelegd hoe je je app klaar maakt om hem in te sturen.
  #7  
Oud 26-11-10, 21:59
bluecola bluecola is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 84
Standaard

Gevonden, thanks (:

Maar als ik mijn app helemaal in het nederlands schrijf, en allemaal racistische dingen neerzet, dan zou apple dat niet na kunnen checken. Of word mijn app dan gereviewt door een nederlands persoon?
  #8  
Oud 29-11-10, 00:14
pposthoorn pposthoorn is offline
• iOS 8.0 beta
• 8.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 164
Standaard

Ik zie er het nut niet van in om racistische dingen in je app te zetten maar oké Ik neem aan dat Apple vertalers heeft voor dat soort dingen. Je kan er van uitgaan dat je app wordt afgekeurd op racisme als je dat er in zet (welke taal dan ook). Mijn ervaring is dat taalgebruik meestal niet het probleem is, je zal eerder afgekeurd worden omdat je niet aan de richtlijnen voldoet van Apple.
Als je app geen fouten bevat en dus in 1x goedgekeurd kan worden dan is mijn ervaring dat dit in ~7 dagen gebeurd.

Wat betreft profiles/certificates, als je inlogt op de developer portal en je gaat naar Provisioning dan kan je daar aan de linker kant de onderdelen langslopen. Bij elk onderdeel is een tabje HowTo. Daar staat stap voor stap met screenshots uitgelegd hoe het werkt. De eerste keer is het een beetje klooien maar de meeste mensen moet het wel lukken in een paar uurtjes.
  #9  
Oud 29-11-10, 01:25
bluecola bluecola is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 84
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pposthoorn Bekijk bericht
Ik zie er het nut niet van in om racistische dingen in je app te zetten maar oké Ik neem aan dat Apple vertalers heeft voor dat soort dingen. Je kan er van uitgaan dat je app wordt afgekeurd op racisme als je dat er in zet (welke taal dan ook). Mijn ervaring is dat taalgebruik meestal niet het probleem is, je zal eerder afgekeurd worden omdat je niet aan de richtlijnen voldoet van Apple.
Als je app geen fouten bevat en dus in 1x goedgekeurd kan worden dan is mijn ervaring dat dit in ~7 dagen gebeurd.

Wat betreft profiles/certificates, als je inlogt op de developer portal en je gaat naar Provisioning dan kan je daar aan de linker kant de onderdelen langslopen. Bij elk onderdeel is een tabje HowTo. Daar staat stap voor stap met screenshots uitgelegd hoe het werkt. De eerste keer is het een beetje klooien maar de meeste mensen moet het wel lukken in een paar uurtjes.
Haha, ja, dat van racisme was gewoon een voorbeeld. van "STEL DAT:". Ja, ik dacht dat ik mn app in 5 minuten in zou sturen, heb inderdaad 2 uur zitten *****n. Maar t is gelukt nu. Hopen dat die snel goedgekeurd word, kan niet wachten .
  #10  
Oud 29-11-10, 08:56
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Nou, ik zag dat in de sinterklaas app, zelfs de tekst "trekken" werd aangepast in t****n ofzo. Dus ik denk gewoon dat ze het checken op bepaalde woorden of door een vertaler gooien, maar in ieder geval niet op context checken..
  #11  
Oud 29-11-10, 09:32
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Er is inderdaad een automatische check op ongewenste woorden.

Toen ik de (Nederlandse) beschrijving van mijn App Core Quality in iTunesConnect invoerde kreeg ik de waarschuwing dat de woorden dag en knop ongewenst waren. Ik heb de tekst moeten wijzigen.
Ik heb geen idee waarom deze woorden afgekeurd werden.
__________________
Leon
[iPhone- en Java ontwikkelaar]
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Appstore App weg? The_Umpire iPhone Apps 4 22-01-11 15:12
Appstore App weg? The_Umpire Archief 1 17-12-10 18:36
Waarom geen appstore app? stufuproar Jailbreak apps en thema's 2 05-09-08 11:38
Google app in NL appstore Jelle Ages iPhone Apps 4 31-08-08 18:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:16.