iPhone contact app discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal! Ik ben bezig met een App, alleen nu heb ik een UITableView nodig met allemaal namen van a/z en rechts daarvan staan alle ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iPhone contact app
Hallo allemaal!
Ik ben bezig met een App, alleen nu heb ik een UITableView nodig met allemaal namen van a/z en rechts daarvan staan alle letters. Hetzelfde als de contacten op je iPhone kan iemand dit voor mij maken? Of heeft iemand een tutorial of download voor mij? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Dat is toch standaardfunctionaliteit van UITableView? (secties)
http://developer.apple.com/library/ios/documentation/UIKit/Reference/UITableView_Class/Reference/Reference.html |
|
|||
|
|||
Bedankt, alleen snap ik jouw link niet. Er staan geen voorbeeld code's of ben ik nu blind?
|
|
|||
|
|||
Ahh, echt bedankt man! Nu kan ik weer vooruit ik wist niet precies wat ik moest googlen.
Bedankt! EDIT: Het is alleen wel jammer dat het niet werkt via een dictionary. Laatst gewijzigd door Wesleyyyy; 30-06-11 om 13:21. |
|
|||
|
|||
Je kan als je je data in een dictionary hebt toch heel gemakkelijk dat als bron gebruiken voor de data...
Simpelweg in de tableView:cellForRowAtIndexPath method de dictionary gebruiken om je cells te vullen met data. |
|
|||
|
|||
@JornZ het gaat niet om het vullen van een tableview, maar om een type tableview (dezelfde als in de "Contacten" app op je iphone)
|
|
|||
|
|||
mwah... als je een dictionary maakt met de volgende structuur, kan je aardig ver komen:
Code:
-root { ---sectionTitles = @"abcde...." ---arrayOfSectionHeaders { ------header1 ------header2 } ---arrayOfContentItems { ------item1 ------item2 ---} }
|
|||
|
|||
Citaat:
Een handige structuur is volgens mij een juist een dictionary als databron voor een dergelijke tabel. Als je de dictionary vult met keys "ABCDEF..Z" en onder elke key een array hangt met strings dan heb je een gemakkelijk uitgangspunt voor het vullen van je cells en index. |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
RootViewController.m
RootViewController.m
Citaat:
Citaat:
|
|
||||
|
||||
3 modulo 2 is toch ook 1?
Begrijp je de code die je bij elkaar gesprokkeld hebt wel? |
|
|||
|
|||
Ik heb het zo gedownload ik heb alleen dit aangepast:
Citaat:
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Nee ik kan niet programmeren, maar ik moet voor iemand een App maken. En daarom ben ik op internet tutorials en codes aan het zoeken om verder te komen.
|
|
||||
|
||||
Eerlijk gezegd denk ik dat een App maken niet lukt als je niet kunt programmeren...
Maar desondanks succes! |
|
|||
|
|||
Ja ik weet het, maar ik blijf het gewoon proberen.
Toch bedankt. |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Contact-app verdwenen | Jovano | iPhone Apps | 1 | 03-04-11 22:16 |
Contact Images met Google Contact Sync | cloverfield | iTunes | 1 | 30-08-09 22:56 |
iPhone needs repairing , contact apple ????? | jaimiefanatic | Unlock [archief] | 45 | 29-03-08 07:43 |
|
|