//

tab bar icons met retina display

tab bar icons met retina display discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik ben momenteel bezig met een app te ontwikkelen alleen nu is er een puntje waar ik niet helemaal uitkomt. Eerst even over mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-07-11, 19:36
JostiTosti JostiTosti is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 11
Standaard tab bar icons met retina display

Hallo,

Ik ben momenteel bezig met een app te ontwikkelen alleen nu is er een puntje waar ik niet helemaal uitkomt. Eerst even over mijn app. Ik heb een tab bar application die ik heb gemaakt met behulp van de bestaande xCode template, dus icm de interface builder.

Nu ben ik aan het testen op me eigen iPhone 4 en dat heeft een retina display. Volgens de Apple Human Interface Guideline zou een standaard tab bar icon ongeveer 30 X 30 px moeten zijn. En voor een retina scherm ongeveer 60 X 60 px.

Nu heb ik gegoogled en daar kwam ik vaak tegen dat je 2 plaatjes moet hebben. Waar van die voor het retina beeldscherm @2x er achter de file name moet hebben. Gezien het feit dat ik met de interface builder werk heeft dat niet zo veel effect. Als ik daar het grote icon selecteer voor me tab bar dan velt die er voor de helft af.

Is er iemand die mij hier mee kan helpen en weet hoe dit in elkaar steekt?

Alvast heel erg bedankt!

Joost Pielage
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-07-11, 20:25
Hollance Hollance is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Breda
Berichten: 68
Standaard

In Interface Builder kies je het low-res plaatje, dus zonder de @2x. Als de app op een Retina iPhone draait, of in de Retina simulator, dan gebruikt hij automatisch het @2x plaatje.
  #3  
Oud 13-07-11, 20:38
JostiTosti JostiTosti is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 11
Standaard

Hee Hollance bedankt voor je reactie dat gebeurd dus niet, zowel in de simulator als in de iPhone. Nog een andere tip?
  #4  
Oud 13-07-11, 20:45
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

Dat zou wel moeten, ook met IB.
Dus als je plaatje hebt die TabAbout.png heet moet er ook een plaatje zijn die TabAbout@2x.png heet.
Beide moet je aan je project toevoegen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Probleem: Tut UIWebView combineren met Tab Bar App-project NickSmits Ontwikkelen voor iOS 33 01-03-10 19:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:46.