//

Apple TV op Wi-Fi met browser user/password login

Apple TV op Wi-Fi met browser user/password login discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een AppleTV, een Iphone en een Ipad. Ik ben trainer en ik gebruik mijn Ipad in combinatie met mijn Apple TV om presentaties ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-02-12, 00:12
paulsmulders2 paulsmulders2 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 4
Unhappy Apple TV op Wi-Fi met browser user/password login

Ik heb een AppleTV, een Iphone en een Ipad. Ik ben trainer en ik gebruik mijn Ipad in combinatie met mijn Apple TV om presentaties en trainingen te geven. De AppleTV is via HDMI aan een beamer gekoppeld en op mijn Ipad gebruik ik een app (bijv. Penultimate of Bamboo Paper) om teksten te schrijven/tekeningen te maken enz, die dan worden geprojecteerd.
Je Ipad en AppleTV moeten op hetzelfde Wi-Fi netwerk zijn aangesloten om dit te laten slagen. Thuis werkt dat allemaal prima en op sommige Wi-Fi netwerken zonder browser login werkt het ook goed.

Nu is het probleem dat bij veel conferentiehotels er weliswaar een Wi-Fi netwerk is, maar om dat goed te laten werken moet je inloggen met username en password met de browser. Op mijn Ipad gaat dat goed, zodra je Safari opent start niet de pagina die je hebt opgevraagd, maar de login pagina van het hotel. Op de AppleTV werkt dat echter niet, want die heeft geen browser. Als je in de Wi-Fi instellingen dat netwerk kiest zegt de AppleTV dat hij is verbonden met het netwerk, echter de Ipad "ziet" de AppleTV dan niet. Waarschijnlijk moet de AppleTV ook eerst inloggen met Username/Password, maar die heeft geen browser dus dat kan niet. Hoe los ik dat op?
Ik ben er al achter gekomen dat ik mijn Iphone als hotspot kan instellen. Die maakt dan een eigen Wi-Fi netwerk waaraan ik mijn Apple TV en Ipad koppel. Dat werkt op zich goed. Maar nu vraag ik me af: als ik in het buitenland ben, ben ik dan verplicht om roaming aan te zetten (en dus duur internationaal dataverkeer te accepteren) om deze hotspot te laten werken? Als ik alleen maar onderling verkeer heb tussen mijn Ipad/Iphone/AppleTV wordt er dan 3G data verbruikt? Indien niet, hoef ik toch roaming niet aan te zetten?
Is er een andere manier om die AppleTV aan een Wi-Fi netwerk te koppelen dat een browsergebaseerde login nodig heeft? Heeft u verder nog suggesties?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-02-12, 16:27
vdpoorten vdpoorten is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 23
Standaard

Beste Paul,

Interessante vraag. In eerste instantie zou ik zeggen probeer de Appletv te jailbreak en dan een browser plugin te installeren. Je moet dan eerste verbinden met een draadloos netwerk. Daarna ga je naar de browser en zou je een loginscherm moeten krijgen. Enige probleem waar je dan nog tegen aan kan lopen is dat sommige netwerken zijn beveiligd, waardoor airplay niet werkt. (dit heb ik helaas ook op mijn werk)

De tweede optie lijkt me ook moeilijk. Ik heb zojuist een testje gedaan. Op mijn iPhone 4s 3g en data uit en dan proberen persoonlijk hotspot aan. Dit werkt helaas niet. Deze optie is niet beschikbaar.

Ik zou adviseren om een airport express te kopen. Dit is een compacte Wi-Fi accesspoint ideaal voor reizen. Je kan dan alles van te voren instellen en je bent niet afhankelijk van derde. Tip stel een wachtwoord in voor je airplay en natuurlijk een wpa2 wachtwoord voor je airport express.

Groeten
vdpoorten
  #3  
Oud 14-02-12, 18:45
paulsmulders2 paulsmulders2 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 4
Standaard

Dag vdPoorten,
Dank voor je reactie. Ik heb even zitten zoeken op internet naar die Airport Express maar kom er niet goed uit. Ik begrijp dat je hiermee van een bekabeld netwerk een Wi-Fi netwerk kunt maken, of je bestaande Wi-Fi netwerk kunt uitbreiden.
Als ik in een hotel een bedraad netwerk heb is dat mooi, dan knoop ik die aan mijn Airport Express en -eventueel- in mijn Apple TV en kan mijn Ipad via Wi-Fi daarmee verbinding maken. Maar wat als ik geen ethernet netwerk heb, alleen Wi-Fi?

Is het zo dat die Apple Express een eigen Wi-Fi netwerk opzet en geen verbinding met het bestaande Wi-Fi netwerk nodig heeft? Dat maak ik nergens uit op. Voor de duidelijkheid, ik hoef in principe niet op internet (dus ik hoef niet -extern- te gaan) en wil alleen een Wi-Fi netwerkje voor mijn Ipad en Apple TV zodat die elkaar zien.

Simpel gezegd: zet die Airport Express een Wi-Fi netwerk op ook als er geen bestaand Wi-Fi of bedraad netwerk is?

Groet
Paul
  #4  
Oud 15-02-12, 12:51
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Best Paul,

Een Airport Express lijkt mij inderdaad de beste optie. Ik gebruik hem zelf ook op reis. Je maakt hier een eigen Wi-Fi Netwerk mee, waaraan je je iPad en Apple TV koppelt. Dit kun je thuis al doen, waardoor je in principe op locatie alleen maar je AE en Apple TV in het stopcontact hoeft te prikken.

Je hebt geen internet nodig.

Kijk eens op eBay. Daar worden er veel 2e hands aangeboden. Nieuw kost hij EUR 90.
  #5  
Oud 15-02-12, 13:11
paulsmulders2 paulsmulders2 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 4
Standaard

Beste Jap74,
Dank voor je reactie. Ik heb er zojuist één besteld en ga er mee aan de slag. Ik zal hier nog laten weten of het allemaal goed functioneert.

Groet
Paul
  #6  
Oud 15-02-12, 14:22
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Met de app uit bijgevoegde link kun je de AE configureren vanaf je iPad.

De stappen spreken voor zich. Je moet een 'nieuw netwerk' opzetten.

App Store - AirPort Utility
  #7  
Oud 22-02-12, 22:24
paulsmulders2 paulsmulders2 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 4
Standaard

Ik heb een en ander uitgeprobeerd en het werkt prima, ook zonder internet! Dank voor de reacties.

Mvrgr
Paul
Reageren

Labels
hotspot, mirror, roaming, wi-fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
login apple.com verschijnt steeds?? Sunny1409 iPhone algemeen 0 12-10-10 12:50
router password ge-reset, iPhone heeft geen optie password aan te passen Flex123 Wi-Fi 2 18-05-10 08:41
password probleem met exchange RJS iPhone algemeen 4 07-08-08 09:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:35.