Buffering probleem via draadloos netwerk/NAS discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door timosha Brutale vragen zijn er niet, alleen maar brutale antwoorden (en daar ben ik dan weer goed in) Ik stream niet ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|
|||
|
|||
Ik stream nog nauwelijks.
Het gaat mij idd. ook om meestal door mijzelf geripte BR / DVD bestanden. Maar het gaat bij mij niet alleen fout bij SMB. Ook alle andere protocollen die ik kan testen gaan fout....helaas....
|
|||
|
|||
Ok, duidelijk verhaal hierboven. Maar wat zou in theorie het snelst moeten werken op een atv2 met een servertje (zoals de synology) via een draadloos N-netwerk. Niet smb begrijp ik dus?
|
|
||||
|
||||
En hoe test je alle andere protocollen???
|
|
|||
|
|||
Lucien,
Tijdens het aanmaken van een share kun je kiezen op welke manier je de shar wilt vinden (bladeren) , hier kun je een keuzen maken tussen: NFS, SMB , uPnp, zero conf etc. Kies je NFS, dan gebruik je dus het NFS protocol voor die share.... |
|
|||
|
|||
Als die NAS AFP (Apple Filing Protocol) ondersteund dan gebruik dat. Dat is een zeer snel en efficiënt protocol.
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Yep, dat doet ie
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
sorry.....ik had moeten quoten.
De DS212j van Ricardo ondersteund AFP |
|
|||
|
|||
Wie weet wat ik bij AFP moet invullen in XMC? Bij SMB heb ik gewoon mijn ip-adres ingevuld en vervolgens mij shared folder en username en password opgegeven. Maar bij AFP lijkt dat niet te lukken..
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Dat probeer ik en ik zie de Nas ook staan maar ik kan er vervolgens niet op drukken. De NAS-folder niet openen zeg maar. Enig idee?
|
|
|||
|
|||
Als je het onderstaande ingesteld hebt moet het écht lukken:
|
|
|||
|
|||
Tx voor je hulp! Maar dat heb ik idd goed ingesteld staan. Op de ATV zie bij de zeroconfig functie dus inderdaad staan "Diskstation (AFP)" maar als ik daar op druk met mijn afstandsbediening gebeurt er niks.. Ik zie ook mijn Macbook Pro (AFP) staan en als ik daar op druk kom ik wel in de dieperliggende mappen..
|
|
|||
|
|||
@Riccardo, het zou moeten werken, op mijn DS111 doet ie het ook.
Heb je de "guest" rechten wel op lezen/schrijven staan in de mappen die je wilt delen? Ik ben gisteren, met de hulp van 2 heren op tweakers.net, nog een tijd aan het testen geweest. Bestanden schokte bij mij ook wanneer ik ze lokaal op de ATV2 plaatste en daarmee hebben we dus het gehele netwerk uitgesloten. Toen kwam 1 van de heren met het idee om de instellingen voor mijn TV (de instellingen op de ATV dus) op 50Hz te zetten i.p.v. 60Hz , en nu is het zo goed als schokvrij! Wel valt de beeldkwaliteit me enigsinds tegen t.o.v. de Popcorn Hour. Speel ik een 720p bestand af op mijn Popcorn dan ziet dat er gewoon mooier uit dan via de ATV2. Zou dat komen door een upscaling die de Popcorn doet naar 1080p? of zo? |
|
|||
|
|||
@cremerhm: dat zou heel goed eens de oplossing kunnen zijn! Heb guest-account namelijk uitgeschakeld staan. Ga het meteen proberen als ik thuis ben!
|
|
|||
|
|||
goeiedag!
Verschillende draadjes gelezen maar ik kom er niet uit! Hiervoor had ik een sitecom router met een netwerknas op de ATV2 staan, werkte prima! Nu heb ik een ATV2 draadloos verbonden met een time capsule, daar staan filmpjes op van .mov tot dvd. Films kijken via icefilms of 1channel gaat allemaal vlekkeloos maar mijn eigen films speelt hij in slow motion af of hij gaat steeds bufferen! En als ik deze films afspeel op mijn ryan mediaplayer dan gaat dit wel prima, dus zonder bufferen! Dus kan de ATV dit niet aan of XBMC? En heeft iemand nog tips om XBMC qua instellingen te verbeteren? Naar mijn idee kan het ook komen door de update die ik gedaan heb van XBMC. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Als je niets op de Time Capsule verandert hebt dan verbind de Apple TV eens draadloos op 5 GHz, gewoon om interferentie op 2.4 GHz uit te sluiten. |
|
|||
|
|||
Ik heb de tc gelaten zoals die was. Ik zal hem zo even alleen op 5ghz zetten!
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Atv2 met NAS in netwerk zetten | Spriete | Apple TV - 2e generatie en 3e generatie | 9 | 20-01-12 20:19 |
Mac OS X: Thuisdeling muziek naar iphone steamen van een nas in netwerk | iphoneEd | iTunes | 8 | 15-03-11 15:55 |
probleem draadloos netwerk Wi-Fi | flashcs | Wi-Fi | 4 | 04-03-11 09:54 |
draadloos netwerk onvindbaar | litmanen10 | Wi-Fi | 5 | 31-03-10 18:37 |
vind geen draadloos netwerk | xbored | Wi-Fi | 8 | 31-03-09 17:20 |
|
|