//

Buffering probleem via draadloos netwerk/NAS

Buffering probleem via draadloos netwerk/NAS discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik heb al een tijdje mijn ATV2 met JB. Eigenlijk nooit echte problemen ermee gehad, maar nu ik sinds kort de update van XBMC ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-03-12, 11:42
Lucien1966's schermafbeelding
Lucien1966 Lucien1966 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 536
Standaard Buffering probleem via draadloos netwerk/NAS

Hoi,

Ik heb al een tijdje mijn ATV2 met JB.
Eigenlijk nooit echte problemen ermee gehad, maar nu ik sinds kort de update van XBMC erop heb geplaatst, krijg ik steeds buffering-meldingen tijdens het bekijken van een film..Ook als ik via XBMC films wil bekijken die opgeslagen zijn op mijn NAS.

Hebben meer mensen hier last van? Of weet iemand hier een oplossing voor?
__________________
there are no strangers, just friends who never met before
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-03-12, 11:48
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Er zijn reeds een hele boel topics die dit behandelen. Zoek op "xbmc" bijvoorbeeld.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.

Laatst gewijzigd door colliehome; 13-03-12 om 12:00.
  #3  
Oud 13-03-12, 11:53
Lucien1966's schermafbeelding
Lucien1966 Lucien1966 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 536
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Er zijn reeds een hele boel topics die dit behandelen. Zoek op "xbmc" bijvoorbeeld. Hier gaat een slotje.
Er zijn inderdaad een boel topics over buffering, maar dan wel in combinatie met addons en niet via draadloos streamen vanaf je NAS, dus vandaar deze topic
  #4  
Oud 13-03-12, 12:32
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

bij mij hetzelfde Lucien, ik ook sinds een week regelmatig problemen met buffer. Daarvoor nauwelijks tot geen last van gehad
  #5  
Oud 13-03-12, 12:40
Lucien1966's schermafbeelding
Lucien1966 Lucien1966 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 536
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 Bekijk bericht
bij mij hetzelfde Lucien, ik ook sinds een week regelmatig problemen met buffer. Daarvoor nauwelijks tot geen last van gehad
ik snap de opmerking van Colliehome ook niet helemaal, en lijkt mij dit een nieuw probleem, als dit probleem pas ter sprake is na het installeren van een nieuwe update..
  #6  
Oud 13-03-12, 12:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucien1966 Bekijk bericht
ik snap de opmerking van Colliehome ook niet helemaal, en lijkt mij dit een nieuw probleem, als dit probleem pas ter sprake is na het installeren van een nieuwe update..
Ik heb getracht om dit probleem te reproduceren. Zonder negatief resultaat, XBMC werkt perfect zonder bufferproblemen.

Opstelling 1
1) Apple TV 2 bedraad verbonden met een Time Capsule;
2) Mac Mini met OS X 10.7.3 Lion Server bedraad verbonden via een Gigabit switch met een Time Capsule;
3) Netwerk Protocol = AFP;
4) Geen buffer problemen;

Opstelling 2
1) Apple TV 2 draadloos verbonden op 5 GHz met een Time Capsule;
2) MacBook Pro draadloos verbonden op 5 GHz met een Time Capsule;
3) Netwerk Protocol = AFP;
4) Geen buffer problemen;

Opstelling 3
1) Apple TV 2 draadloos verbonden op 5 GHz met een Time Capsule;
2) Windows Homer Server draadloos verbonden op 5 GHz met een Time Capsule;
3) Netwerk Protocol = SMB2;
4) Geen buffer problemen;

Opstelling 4
1) Apple iPad (met XBMC) draadloos verbonden op 5 GHz met een Time Capsule;
2) Mac Mini met OS X 10.7.3 Lion Server bedraad verbonden via een Gigabit switch met een Time Capsule;
3) Netwerk Protocol = AFP;
4) Geen buffer problemen;


Conclusie
Ik denk te kunnen besluiten dat het probleem niet aan XBMC ligt maar aan de draadloze netwerkverbinding of aan het gebruikte netwerkprotocol.
  #7  
Oud 13-03-12, 14:01
Lucien1966's schermafbeelding
Lucien1966 Lucien1966 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 536
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik heb getracht om dit probleem te reproduceren. Zonder negatief resultaat, XBMC werkt perfect zonder bufferproblemen.

Opstelling 1
1) Apple TV 2 bedraad verbonden met een Time Capsule;
2) Mac Mini met OS X 10.7.3 Lion Server bedraad verbonden via een Gigabit switch met een Time Capsule;
3) Netwerk Protocol = AFP;
4) Geen buffer problemen;

Opstelling 2
1) Apple TV 2 draadloos verbonden op 5 GHz met een Time Capsule;
2) MacBook Pro draadloos verbonden op 5 GHz met een Time Capsule;
3) Netwerk Protocol = AFP;
4) Geen buffer problemen;

Opstelling 3
1) Apple TV 2 draadloos verbonden op 5 GHz met een Time Capsule;
2) Windows Homer Server draadloos verbonden op 5 GHz met een Time Capsule;
3) Netwerk Protocol = SMB2;
4) Geen buffer problemen;

Opstelling 4
1) Apple iPad (met XBMC) draadloos verbonden op 5 GHz met een Time Capsule;
2) Mac Mini met OS X 10.7.3 Lion Server bedraad verbonden via een Gigabit switch met een Time Capsule;
3) Netwerk Protocol = AFP;
4) Geen buffer problemen;


Conclusie
Ik denk te kunnen besluiten dat het probleem niet aan XBMC ligt maar aan de draadloze netwerkverbinding of aan het gebruikte netwerkprotocol.
Hoi Timosha, dank je wel voor het uitproberen en het trachten te reproduceren van dit probleem...
Maar het volgende is bij mij het geval.

Ik heb als opstelling:

1) Apple TV 2 draadloos verbonden met een Airport Extreme
2) Airport Extreme bedraad verbonden met FRITZ!Box Fon WLAN 7340 en externe HD.

Nu heb ik hardware-matig helemaal niets veranderd en niets veranderd aan de systeem-instellingen op de ATV2 (Apple TV-software 4.2.2 (2203).

Alleen nadat ik de software-matige update heb gedaan van XBMC/PLEX/Navi-X/nitoTV (deze stonden hiervoor ook al op mijn ATV2) toen is pas het probleem van het bufferen gekomen.

Waar kan ik Netwerk Protocol controleren?

Laatst gewijzigd door Lucien1966; 14-03-12 om 00:56.
  #8  
Oud 13-03-12, 14:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucien1966 Bekijk bericht

Ik heb als opstelling:

1) Apple TV 2 draadloos verbonden met een Airport Extreme
2) Airport Extreme bedraad verbonden met FRITZ!Box Fon WLAN 7340 en externe HD.
Ik neem aan dat de FRITZ!Box de router is. Staat die Airport Extreme dan in "bridged modus"?
  #9  
Oud 13-03-12, 14:10
Lucien1966's schermafbeelding
Lucien1966 Lucien1966 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 536
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik neem aan dat de FRITZ!Box de router is. Staat die Airport Extreme dan in "bridged modus"?
Airport Extreme staat inderdaad in "Brugmodus".

Maar waar kan ik het Netwerk Protocol controleren?

Laatst gewijzigd door Lucien1966; 14-03-12 om 00:57.
  #10  
Oud 14-03-12, 16:28
Lucien1966's schermafbeelding
Lucien1966 Lucien1966 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 536
Standaard

Heeft hier niemand een oplossing voor??
  #11  
Oud 17-03-12, 17:44
Lucien1966's schermafbeelding
Lucien1966 Lucien1966 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 536
Standaard

waar kan ik het Netwerk Protocol controleren?
  #12  
Oud 19-03-12, 08:52
Riccardo Riccardo is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 110
Standaard

Ik ervaar via het draadloos netwerk ook wat problemen met bufferen in XMBC, vooral met wat grotere mkv bestanden (zo'n 10 gb). Denk er daarom over de mediaplayer van firecore te kopen.. Iemand daar betere ervaringen mee dan met xmbc?
  #13  
Oud 19-03-12, 10:22
cremerhm cremerhm is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 102
Standaard

@Riccardo , ik neem aan dat je het dan hebt over ATVFlash? Ik heb dat afgelopen weekend gekocht, en ga nu uitzoeken hoe ik mijn geld terug kan krijgen. Zegt genoeg denk ik.

Maar jij hebt volgens mij ook pas net je ATV2 gejailbreaked of niet?
Schokt bij jou het beeld ook bij het afspelen van bestanden? Of krijg je echt telken "buffering" in beeld?
__________________
iPhone 6 (64GB silver) , iPad 3, (16 GB wit) iPad mini 4(16 GB gold) , Retina MacBook Pro 13" late 2013 (8 GB RAM 256 GB SSD)
  #14  
Oud 19-03-12, 10:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cremerhm Bekijk bericht
@Riccardo , ik neem aan dat je het dan hebt over ATVFlash? Ik heb dat afgelopen weekend gekocht, en ga nu uitzoeken hoe ik mijn geld terug kan krijgen. Zegt genoeg denk ik.
Het zegt niets over aTV Flash (Black) maar heel veel over jouw netwerk instellingen.

Een film draadloos streamen is heel wat anders dan een beetje surfen in een internet browser met kleine datapakketjes of een mailtje versturen
  #15  
Oud 19-03-12, 10:50
Lucien1966's schermafbeelding
Lucien1966 Lucien1966 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 536
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Het zegt niets over aTV Flash (Black) maar heel veel over jouw netwerk instellingen.

Een film draadloos streamen is heel wat anders dan een beetje surfen in een internet browser met kleine datapakketjes of een mailtje versturen
Had jij misschien nog een oplossing voor mijn opstelling???
  #16  
Oud 19-03-12, 10:55
cremerhm cremerhm is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 102
Standaard

@timosha,

Er zullen mensen zijn waarvoor ATVFlash wél van toegevoegde waarde is, maar hij behandeld bestanden gelijk aan de manier waarop XBMC dit doet.

Daarnaast...dank voor je bash....maar ik snap echt wel wat van computers/dataverkeer e.d. Vandaar dat ik BEKABELD stream vanuit mijn NAS. En het staat je vrij mijn topics op Tweakers en iPhoneclub te lezen waarin duidelijk wordt wat ik allemaal heb geprobeerd om XBMC stottervrij te laten spelen.

Mijn Popcorn Hour en laptop hebben er geen problemen mee om bestanden vanuit mijn Synology af te spelen. Alleen de ATV2 heeft er moeite mee, ook wanneer ik ze vanuit mijn laptop stream trouwens. Ook mijn modem/router heb ik omzeild, dus hier zit het probleem ook niet in. Alle tests die ik doe, doe ik met dezelfde kabel dus ook dit heb ik afgetikt. Een bestand kopieren naar of van mijn NAS doet mijn laptop met 95% netwerkbelasting (100 mb netwerk) dus dat zou ruim voldoende en stabiel moeten zijn...
  #17  
Oud 19-03-12, 11:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cremerhm Bekijk bericht
Daarnaast...dank voor je bash....maar ik snap echt wel wat van computers/dataverkeer e.d. Vandaar dat ik BEKABELD stream vanuit mijn NAS.
Dat is een heel goed begin. Dan weet je natuurlijk ook dat buffering problemen ontstaan door onvoldoende bandbreedte en/of teveel NAK (Negative Acknowledgements) en te weinig ACK (Positive Acknowledgement). In een zeldzaam geval ook door een applicatie die het dataverkeer niet kan bijhouden, om welke reden dan ook. Een antiek datacommunicatieprotocol zoals SMB kan ook de oorzaak zijn zeker als de data ook nog ergens over een USB-verbinding moet.

Dat XBMC en aTV Flash (Black) het dataverkeer niet zouden kunnen bijhouden heb ik al ad absurdum gevoerd in mijn tevergeefse poging om het probleem te reproduceren.

Als de Apple TV2 niet vernaggeld is door weet ik wat allemaal te installeren en te deinstalleren kan deze het dataverkeer op een Gigabit bedraad netwerk zonder de minste problemen bijhouden.

Op een draadloos netwerk ziet dat er helemaal anders uit. Naast het streamen van een filmpje zijn er meestal nog andere apparaten verbonden met het access point die ook allemaal een stukje bandbreedte nodig hebben. Heb je dan nog veel buren die "cross talk" veroorzaken met hun Wi-Fi acces points dan gaat de bandbreedte ook nog eens naar beneden.

Succes gewenst met het terugvorderen van jouw geld van FireCore
  #18  
Oud 19-03-12, 11:32
Riccardo Riccardo is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 110
Standaard

@Cremer: ik krijg buffering in beeld en soms ook gewoon schokkerig beeld, beide dus. Maar vooral bij grote mkv bestanden van zon 8-10 gb. Dvd van 4gb speelt draadloos prima. Ga vanavond het protocol eens proberen te veranderen (staat nu op smb), kijken of dat iets uithaalt.
  #19  
Oud 19-03-12, 11:32
cremerhm cremerhm is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 102
Standaard

Het terugvorderen is het minste waar ik me druk om maak, ze hebben 15 dagen "niet-goed-geld-terug garantie" , dus dat zal we loslopen.

Waar ik gewoon stevig van baal is dat ik het niet goed werkend krijg.
Ik heb de ATV natuurlijk gewoon gekocht met de achterliggende gedachte hier vrolijk gebruik van te maken.

Ik krijg vanuit verschillende personen de melding dat het aan de netwerkinstellingen MOET liggen, maar ik vraag me af wáár het dan aan ligt en waarom mijn laptop en popcorn het wel goed doen vanuit dezelfde bron (Synology DS111)!?

Mijn conclusie zou dan zijn dat de ATV/XBMC/ATV Flash , dan toch anders omgaat met bepaalde dingen..

Ik heb gestest met:

SMB (ATV + Popcorn + Laptop)
NFS (ATV + Popcorn)
AFT (ATV)
uPnp (ATV + Popcorn)

Wellicht een brutale vraag aan timosha: maar zou je mij wellicht een voorbeeld kunnen doorgeven van een bestand dat bij jou goed afspeelt? Wellicht zijn mijn bronbestanden gewoon slecht...verkeerd....

Laatst gewijzigd door cremerhm; 19-03-12 om 12:07.
  #20  
Oud 19-03-12, 11:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cremerhm Bekijk bericht
Ik heb gestest met:

SMB (ATV + Popcorn + Laptop)
NFS (ATV + Popcorn)
AFT (ATV)
uPnp (ATV + Popcorn)

Wellicht een brutale vraag aan timosha: maar zou je mij wellicht de volledige naam kunnen doorgeven van een bestand dat bij jou goed afspeelt? Wellicht zijn mijn bronbestanden gewoon slecht...verkeerd....
Brutale vragen zijn er niet, alleen maar brutale antwoorden (en daar ben ik dan weer goed in)

Ik stream niet veel online filmpjes. Wat ik wel veel doe is met XBMC + Icefilms series streamen zoals "Ancient Aliens", "House", "Bones", "CSI", enz... Dat werkt allemaal perfect zonder buffering problemen.

Van mijn servertjes, een Mac Mini en een WHS, stream alle mogelijke en onmogelijke filmpjes die ik meestal zelf geript heb van DVD's en BD's. Of documentaires die ik zelf gefilmd heb in AVCHD.

Als ik dat allemaal zo lees in deze draad krijg ik het gevoel dat het probleem bij het SMB protocol ligt. Apple ondersteunt het SMB protocol niet meer en misschien moeten XBMC en aTV Flash (Black) hier een vertaalslag doen. Afgezien daarvan is SMB op zich niet het snelste datacommunicatieprotocol.

Apple ondersteunt wel SMBX dat volledig compatibel is met Windows SMB2, maar niet met SMB. Heel veel NASjes gebruiken echter (om kostenredenen) nog steeds OpenSMB.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Atv2 met NAS in netwerk zetten Spriete Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 9 20-01-12 20:19
Mac OS X: Thuisdeling muziek naar iphone steamen van een nas in netwerk iphoneEd iTunes 8 15-03-11 15:55
probleem draadloos netwerk Wi-Fi flashcs Wi-Fi 4 04-03-11 09:54
draadloos netwerk onvindbaar litmanen10 Wi-Fi 5 31-03-10 18:37
vind geen draadloos netwerk xbored Wi-Fi 8 31-03-09 17:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:35.