//

XBMC op ATV2 toont geen metadata voor films op NAS

XBMC op ATV2 toont geen metadata voor films op NAS discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, ook pas een ATV2 in huis. Heel stoer dat zo een klein dingetje zoveel kan.. Oke, heb hem met veel moeite gejailbreakt naar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-04-12, 18:01
Devian Devian is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 5
Standaard XBMC op ATV2 toont geen metadata voor films op NAS

Hallo iedereen, ook pas een ATV2 in huis.
Heel stoer dat zo een klein dingetje zoveel kan..
Oke, heb hem met veel moeite gejailbreakt naar de nieuwste versie dus tethered.
- aTV FLASH BLACK erop v1.4 als ik het goed heb
- NITO TV erop
- en met veel gedoe XBMC erop gekregen (gaat niet via NITOtv)

aTV FLASH BLACK heeft een MEDIA PLAYER erop gegooid maar ik kan deze mijn NAS niet laten herkennen. Dus vandaar maar proberen met XBMC.

XBMC hapert heel lichtjes in de hoofdmenu met de standaardskin, op youtube te zien is dat normaal, daar nog ff de meest optimale skin voor zoeken.

Het echte probleem, waar ik mee zit is dat deze wel alle films op mijn NAS ziet staan (er trouwens ook mee hapert, misschien omdat de mkv's allemaal 1080P zijn?) maar ik krijg op geen enkele manier de METADATA van die films binnen, kzie dus geen hoesjes, krijg geen filminfo. Heb al van alles geprobeerd in te stellen bij de ADD-ONS.

Waar kan dit aan liggen, welke stap sla ik over?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-04-12, 14:42
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Onder addons installeer bijvoorbeeld de IMDB plugin of de TMDB plugin.
Onder videos ga naar add source -> selecteer map met je films op de NAS -> OK -> daarna vraagt ie wat voor content die map is -> Kies Movies en de juiste addon op rechts -> Run automated scan aan, Scan recursively aan, je kan ook nog movies are in seperated folder that match the movie title aan doen als dat zo is -> OK

Nu gaat ie je folder scannen en haalt ie alle metadata op van internet.
Na het scannen kun je in het hoofdmenu onder Movies je films terugvinden (dus niet meer onder Videos).
  #3  
Oud 27-04-12, 15:44
Devian Devian is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 5
Standaard

Thanx! Ga ik testen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Atv2 met NAS in netwerk zetten Spriete Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 9 20-01-12 20:19
Atv2 - XBMC - Synology 212+ iphoneEd Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 6 09-01-12 14:17
Ipad Nas atv2 Serpent iPad Apps 0 08-01-12 03:00
ik heb wel xbmc maar nog geen films wat nu ... lesley00 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 1 25-12-11 16:02
ATV2 XBMC buffert sommige 720p & 1080p Films Jimmy_Boy Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 3 24-10-11 23:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:30.