//

geen mirroring optie bij beeldscherminstellingen

geen mirroring optie bij beeldscherminstellingen discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedenavond allemaal, zojuist mijn net aangeschafte 3rd-gen AppleTV aangesloten, welke feilloos werkt. Ik heb hem speciaal aangeschaft omdat nu met Mountain Lion het mogelijk is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-07-12, 19:51
lierisch86 lierisch86 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 2
Standaard geen mirroring optie bij beeldscherminstellingen

Goedenavond allemaal,

zojuist mijn net aangeschafte 3rd-gen AppleTV aangesloten, welke feilloos werkt. Ik heb hem speciaal aangeschaft omdat nu met Mountain Lion het mogelijk is om je beeldscherm (iMac) rechtstreeks te mirroren naar mn TV.

Echter krijg ik het niet voor elkaar, zelfs na uren zoeken op het internet. Blijkbaar moet je bij Instellingen --> Beelschermen een optie aan klikken om dit mogelijk te maken (zie bijvoorbeeld dit filmpje, rond de 50 seconden). Die optie is echter bij mij niet aanwezig! Ik denk zelf dat het daarop vastloopt.

Is er iemand die mij hiermee kan helpen? Vanzelfsprekend heb ik gisteravond ook Mountain Lion geinstalleerd, dus het zou moeten werken...? Mijn iMac is ongeveer 2 jaar oud. Help!

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-07-12, 19:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lierisch86 Bekijk bericht
Is er iemand die mij hiermee kan helpen? Vanzelfsprekend heb ik gisteravond ook Mountain Lion geinstalleerd, dus het zou moeten werken...? Mijn iMac is ongeveer 2 jaar oud. Help!
Dat is dan een iMac van 2009/2010 en die ondersteunt AirPlay Mirroring niet, helaas



Apple - OS*X Mountain Lion - Read the technical specifications.

AirParrot is een alternatief dat min of meer werkt, maar helaas niet zo goed als native AirPlay Mirroring.

http://airparrot.com/
  #3  
Oud 26-07-12, 20:21
lierisch86 lierisch86 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 2
Standaard

Well thats it... damn. Beter op moeten letten, mn mac komt zelfs uit 2009, ze blijven jong aanvoelen
  #4  
Oud 26-07-12, 22:37
Kets Kets is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: België
Berichten: 162
Standaard

Airparrot is echt niet traag en is een zeer gewilde concurent voor de airplay mirroring van apple zelf. Ik gebruik airparrot voor dvd's te streamen naar mijn Apple TV2 en dat werkt heel goed in HD
  #5  
Oud 27-07-12, 07:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kets Bekijk bericht
Airparrot is echt niet traag en is een zeer gewilde concurent voor de airplay mirroring van apple zelf. Ik gebruik airparrot voor dvd's te streamen naar mijn Apple TV2 en dat werkt heel goed in HD
Ik kan vergelijken Ik heb AirParrot gebruikt en nu gebruik ik AirPlay Mirroring in OS X Mountain Lion.

Een concurrent van AirPlay Mirroring is AirParrot niet echt. AirParrot maakt gebruik van software rendering. Het beeldscherm moet immers real time gerenderd worden om het dan naar de Apple TV te streamen.

AirPlay Mirroring maakt gebruik van hardware rendering, namelijk de Quick Sync functie in de Intel Ivy Bridge en Sandy Bridge processoren. Het resultaat is veel beter dan het resultaat van AirParrot.

Op een iMac 27" is het verschil tussen AirParrot en AirPlay Mirroring écht groot.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 27-07-12 om 07:24. Reden: Taelvauten
  #6  
Oud 27-07-12, 11:25
Kets Kets is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: België
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik kan vergelijken Ik heb AirParrot gebruikt en nu gebruik ik AirPlay Mirroring in OS X Mountain Lion.

Een concurrent van AirPlay Mirroring is AirParrot niet echt. AirParrot maakt gebruik van software rendering. Het beeldscherm moet immers real time gerenderd worden om het dan naar de Apple TV te streamen.

AirPlay Mirroring maakt gebruik van hardware rendering, namelijk de Quick Sync functie in de Intel Ivy Bridge en Sandy Bridge processoren. Het resultaat is veel beter dan het resultaat van AirParrot.

Op een iMac 27" is het verschil tussen AirParrot en AirPlay Mirroring écht groot.
Nja ik zit hier maar met mijn 13" Macbook Protje
  #7  
Oud 27-07-12, 11:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kets Bekijk bericht
Nja ik zit hier maar met mijn 13" Macbook Protje
OK, maar de TS heeft een iMac en daarom schreef ik:

Citaat:
AirParrot is een alternatief dat min of meer werkt, maar helaas niet zo goed als native AirPlay Mirroring.
  #8  
Oud 28-07-12, 15:27
edakanja edakanja is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Rijswijk (ZH)
Berichten: 21
Standaard

Dat is heel snel gereageerd, dank je wel, heb daar ook gekeken, maar dat is juist het probleem, bij het beeldscherm in systeemvoorkeuren, staat bij mij niet de mogelijkheid om dat aan te vinken, had dit idd wel bij de mac van mijn man gezien, dus heb nog steeds geen idee wat er bij mij verkeerd is. gr. Anja
  #9  
Oud 28-07-12, 15:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edakanja Bekijk bericht
dus heb nog steeds geen idee wat er bij mij verkeerd is.
Lees post #2 nog eens aandachtig
  #10  
Oud 28-07-12, 16:04
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Om het nog maar eens duidelijk te maken: AirPlay Mirroring wordt op jouw Mac niet ondersteund, wegens 'te oud'.

AirParrot is echter een - naar mijn mening - uitstekende vervanger hiervoor.
Voor gemiddeld gebruik (of de gemiddelde gebruiker) is het resultaat hiermee echt meer dan mooi.
  #11  
Oud 28-07-12, 16:11
edakanja edakanja is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Rijswijk (ZH)
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Lees post #2 nog eens aandachtig
Den dat het probleem idd is dat de Mac net iets te oud is de Mac van mijn man is een paar maanden later gekocht, bedankt voor het meedenken, en snelle reageren, ben zelf niet zo heel technisch en van bouwjaar '49 dus dit forum is een uitkomst voor mij. gr. Anja
  #12  
Oud 28-07-12, 16:14
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edakanja Bekijk bericht
... ben zelf niet zo heel technisch en van bouwjaar '49 dus dit forum is een uitkomst voor mij. gr. Anja
Idem dito hier Ik ben bouwjaar '50
  #13  
Oud 28-07-12, 16:19
edakanja edakanja is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Rijswijk (ZH)
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Idem dito hier Ik ben bouwjaar '50
Maar we doen toch nog aardig mee
Reageren

Labels
appletv, imac, mirroring



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Alleen optie configureren bij aansluiten Iphone op Itunes muffin82 iTunes 2 08-04-12 21:36
HELP: géén AirPlay/mirroring icoon!? aspers iPad algemeen 4 29-03-12 16:09
Mobiele data optie bij iphone 2g Colburners iPhone algemeen 0 29-12-10 09:27
Geen optie 'none' bij registratie store Frederikvdb Archief 1 23-01-10 15:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:56.