Apple TV 2 krijgt geen internet discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb laast een Apple TV 2 gehaald. Heb hem werkend gezien, alleen op de een of andere manier wil de Apple TV bij me ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Apple TV 2 krijgt geen internet
Ik heb laast een Apple TV 2 gehaald. Heb hem werkend gezien, alleen op de een of andere manier wil de Apple TV bij me thuis geen internet krijgen.
Heb hem bekabeld aangesloten op de modem. Heb overigens internet van KPN, heb een Thomson TG789vn modem, maar op de een of andere manier ziet de modem hem niet! Op de kabel zit gewoon internet want mijn laptop kan via de kabel gewoon het internet op. Heb ook geprobeerd de Apple TV zelf een IP adres te geven, maar helaas ook geen succes. Heeft iemand de oplossing voor mij? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Heeft die Thomson router MAC-filtering ingeschakeld? Dus, dat alleen bepaalde MAC-adressen een IP-adres van de DHCP-server van de router krijgen. |
|
|||
|
|||
Geen idee, enig idee waar ik dit kan vinden, en moet dit filter in of juist uit geschakeld zijn?
|
|
||||
|
||||
In de router kun je dat vinden. Je zult het moeten uitschakelen of het MAC adres van de ATV2 toevoegen aan het ingeschakelde filter.
|
|||
|
|||
Ben aan het zoek maar kan deze instelling zo 1,2,3 niet vinden, maar het probleem is idd dat de ATV2 geen IP adres krijgt toegewezen.
In de router moet het echt MAC filter heten? |
|
|||
|
|||
Er schijnen met de allerlaatste Apple TV 2 firmware ook af en toe problemen te zijn met de ethernetverbinding.
Om een en ander uit te sluiten kan je eens proberen om een Wi-Fi verbinding te maken met de router. Als dat werkt kan een verkeerde routerinstelling wel uitgesloten worden. |
|
|||
|
|||
Op de een of andere manier pakt hij de Wi-Fi niet.
Wat me wel opvalt is dat is de volgende instelling: Interface - LocalNetwork Interface-informatie Interfacegroep:lan TCP/IP-configuratie Adres van Thomson Gateway:192.168.2.254/24Eerste adres van DHCP:192.168.2.1Laatste adres van DHCP:192.168.2.253DHCP-leasetijd:1 dag, 0:00:00Auto-IP:UitgeschakeldDHCP-server:Ingeschakeld Hier zie je dat AUTO IP uit staat, zou dit iets kunnen betekeken? |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Tja......kan het zo niet benaderen helaas, ben al druk aan het zoeken.
|
|
|||
|
|||
zo te zien heb jij zakelijk i-net van KPN ? 789 word erbij geleverd?
misschien harde reset even aan zijkant van modem , Wi-Fi instellen vervallen wel en extra poorten .. 10 sec ingedrukt houden terwijl hij aanstaat. werk bij KPN dus misschien kan ik je hiermee helpen. |
Labels |
apple tv 2, thomson tg789vn |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iMessage geen sms indien ontvanger geen internet heeft | RonBruins | iPhone algemeen | 43 | 06-12-14 09:23 |
iPhone 3G: 4.1 custom FW erop, geen internet en geen synch | Drinkyoghurt | Unlock | 0 | 17-11-10 17:52 |
Openbaar internet, geen toegang tot internet? | Mypod | iPhone algemeen | 1 | 17-09-10 14:01 |
Geen (Mobiel) internet, wel internet via Wi-Fi | vuurvreter | Wi-Fi | 35 | 17-09-10 00:25 |
wel of geen internet: geen 'beetje' | Michaelangelo | Odido (T-Mobile) | 6 | 27-10-08 23:18 |
|
|