Vernieuwen netwerk tb TV3 discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ivm toch steeds weer verlies van streaming heb ik besloten om toch mijn netwerk aan te passen en tevens uit te breiden. Maaaaar hiervoor ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Vernieuwen netwerk tb TV3
Hallo,
Ivm toch steeds weer verlies van streaming heb ik besloten om toch mijn netwerk aan te passen en tevens uit te breiden. Maaaaar hiervoor heb ik toch wat ondersteuning nodig van degene die hier wat meer kaas van hebben gegeten dus ........ Graag jullie input...... Wil gebruik gaan maken van een linksys router van het type EA4500 welke dualband is 2,4 en 5 GHz Daarnaast als nas een synoligie zoals ik reeds eerder gelezen heb hier elders op het forum. Dus laat maar horen is de keuze goed??? George |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Timosha dank voor je reactie.
Tja ik kan het ook anders stellen, wat is dan de beste router die ik kan kiezen? De keuze is nog niet definitief gevallen dus kan nog alle kanten op en wil eigenlijk gewoon een goed product want geld kosten doet het sowieso!!!! |
|
|||
|
|||
Citaat:
Gereviseerd AirPort Extreme-basisstation - Apple Store (Nederland) Met een AirPort Extreme ga je nooit, nu niet en in de toekomst niet, Bonjour en UDP problemen hebben. |
|
|||
|
|||
Oké das dus opgelost we gaan hier voor hetgeen jij zojuist voor stelde, want we willen eerdaags ook een iMac aanschaffen dus dan maar alles van een en hetzelfde maar we dubben nog voor een nieuwe of gebruikte het scheelt dus € 35 en dan is het een type uit juni 2011............
Daarnaast begrijp ik als ik het goed lees dat ik nu een hard disk aan de airport kan hangen ipv een nas welke nu overbodig is, wat een besparing oplevert. Kan je me ook nog vertellen of een timecapsule dan nog voordelen heeft boven een gewone harddisk of is bedraad toch beter dan draadloos? Veel vragen hè.......hihihi |
|
|||
|
|||
Citaat:
Met een externe HDD aan een AirPort Extreme werkt Time Machine niet. Een externe HDD kan wel als NAS gebruikt worden. Die refurbished Airport Extreme zijn van de 3de generatie en tip top in orde. Ik heb er een paar gekocht voor vrienden die onoverkomelijke problemen hadden met hun Huawei routers van Online. |
|
|||
|
|||
Timosha,
Super dat zijn antwoorden daar kan ik wat mee, dank je wel. De airport extreme is al besteld en zal vrijdag in mijn bezit zijn. Ben benieuwd hoe alles dan gaat, zal je op de hoogte houden. George |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
ik heb ook een extreme en daar een harddisk aangehangen.
het enige nadeel is alleen dat je je schijf in fat moet formateren anders ziet die hem niet. En aangezien ik een win8 pc heb gaat alles traag en kan ik niet grotere bestanden opslaan op die schijf zoals iso bestanden van 4+ gig. |
|
|||
|
|||
Citaat:
En vanaf een Mac kan je die HDD dan ook benaderen via het supersnelle AFP protocol ipv. het antieke SMB. |
|
|||
|
|||
het wordt toch eens tijd om over te stappen op een imac
|
|
|||
|
|||
Oké leuk gelijk een volgende vraag..........
Als ik dus een gewone HD koop van zeg 2 À 3 Terrabyte en deze vervolgens door mijn zoon laat formatteren met behulp van zijn Mac dan kan ik heb daarna gebruiken in mijn netwerk waar op dit moment alleen een Windows pc aanhangt???? |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
@senna
Alle goeie dingen komen langzaam tot stand |
|
|||
|
|||
Dat klopt als een bus. Met de AirPort Utility for Windows lukt dat misschien ook wel.
|
|
|||
|
|||
Oké valt altijd te proberen.
Nog even een reactie op het overstappen hihihi....... Ik heb altijd Windows gehad en de interesse naar een Mac was er niet eerder totdat ik een iPhone kreeg en later met de Mac van mijn zoon kennismaakte. Vervolgens heb ik een ipad aangeschaft welke gevolgd werd door een Apple tv en nu de airport extreem.(dit alles binnen een jaar tijd) Was nog in dubio voor de timecapsule maar als ik me meisje aankijk gaat de iMac er eerst komen ( wat lief van haar hè mmmmmm) Een van de redenen was ook dat ik veel muziek en films via mijn pc direct naar mijn tv en homecenter kon streamen en ik twijfelde aan Apple maar dat is nu verleden tijd en ik ben langzaam aan klaar met Windows. George |
|
|||
|
|||
Oké airport extrem is geïnstalleerd en ik heb een probleem......
Hopelijk kan ik deze vraag hier stellen....... Het probleem zit hem in de printer welke wel gezien word in de configuratie maar geen enkele gebruiker in het netwerk ziet hem. Op de iPad krijg ik de melding geen airprinter aangetroffen, maar zoals ik al schreef in de airport configuratie ziet hij hem wel ( canon mp280) Graag hulp George |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik ken die printer niet. Kijk eens in de documentatie na of dat ding het Bonjour protocol ondersteund. |
|
|||
|
|||
Das weer een snelle reactie timosha!
Oké was niet helemaal helder maar de printer is op de USB poort aangesloten, dat zou toch moeten lukken ( en dat is ook geen AirPrint???? Klopt dat) |
|
|||
|
|||
De USB-poort van de AE bepaalt niet of de printer een AirPrint printer is. De hardware van de printer bepaalt dat.
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Contract eerder vernieuwen | Digi-Djeff | Odido (T-Mobile) | 22 | 29-01-11 14:45 |
Windows: Muziek in iTunes vernieuwen | Lian1966 | iTunes | 11 | 23-11-10 10:04 |
Iconen vernieuwen | martijn2308 | Jailbreak apps en thema's | 4 | 27-10-10 14:27 |
Contract vernieuwen | Summ | Odido (T-Mobile) | 10 | 26-08-09 21:11 |
iPhone 1e gen.: blijvend probleem vernieuwen firmware | koekboy | Unlock | 9 | 04-02-09 18:48 |
|
|