//

Airplay iPhone en Thuisdeling Macbook op Apple TV 3 werken niet

Airplay iPhone en Thuisdeling Macbook op Apple TV 3 werken niet discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds de aanschaf van mijn Apple TV 3 in December ervaar ik vanaf het eerste moment al problemen. Ik ben in het bezit van een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-02-13, 12:00
Funhouse's schermafbeelding
Funhouse Funhouse is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 30
Standaard Airplay iPhone en Thuisdeling Macbook op Apple TV 3 werken niet

Sinds de aanschaf van mijn Apple TV 3 in December ervaar ik vanaf het eerste moment al problemen. Ik ben in het bezit van een iPhone 4s en Macbook Pro.

Op mijn iPhone is het Airplay knopje een enkele keer te vinden en de Apple TV en Macbook krijgen via Thuisdeling op de een of andere manier ook zelden contact. Soms helpt opnieuw opstarten van devices, maar dit is een enkele keer.

Ik heb het stappenplan op de support website van Apple opgevolgd en hier zie ik niet direct een oplossing.

- Alle apparaten zijn up to date.
- Wi-Fi is overal ingeschakeld.
- Airplay is uiteraard ook overal ingeschakeld.
- Internetverbinding is gewoon oke.
- Ik heb geen (tijdelijke) Firewalls aanstaan.

Kan iemand mij helpen? Kan het liggen aan de instellingen of het merk van mijn router? Vlak voor ik de Apple TV kocht heb ik een ZyXel router aangeschaft...

Ik hoop dat ik gewoon iets over het hoofd zie... Alvast dank!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-02-13, 12:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Funhouse Bekijk bericht
Vlak voor ik de Apple TV kocht heb ik een ZyXel router aangeschaft...
En hoogstwaarschijnlijk doet die ZyXel router heel moeilijk over het Bonjour protocol (Multicast DNS) en eventueel ook over het UDP protocol.
  #3  
Oud 19-02-13, 12:24
Funhouse's schermafbeelding
Funhouse Funhouse is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
En hoogstwaarschijnlijk doet die ZyXel router heel moeilijk over het Bonjour protocol (Multicast DNS) en eventueel ook over het UDP protocol.
Oke... En wat is daar aan te doen? Zijn dat instellingen in je router die je dan moet aanpassen?
  #4  
Oud 19-02-13, 12:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Funhouse Bekijk bericht
Oke... En wat is daar aan te doen?
Eventueel kan een firmware update het probleem oplossen. Kijk ook eens in de instellingen van de router of je Multicast Filtering kan inschakelen.
  #5  
Oud 19-02-13, 22:05
Funhouse's schermafbeelding
Funhouse Funhouse is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Eventueel kan een firmware update het probleem oplossen. Kijk ook eens in de instellingen van de router of je Multicast Filtering kan inschakelen.
Ik heb mijn router instellingen bekeken en de Multicast instellingen (IGMP) aangepast. Tot dus ver blijft de verbinding in stand en lijkt het te werken ook is de airplay knop weer zichtbaar!

Bedankt voor het advies, top!
  #6  
Oud 19-02-13, 22:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Funhouse Bekijk bericht
Bedankt voor het advies, top!
Zonder dank en graag gedaan
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haperig beeld airplay vanaf macbook pro naar apple tv valentino88 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 27 15-02-13 15:13
Thuisdeling, airplay en mirroring Joost321 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 1 07-12-12 12:58
Remote en airplay werken niet meer. psvu2 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 1 04-02-12 21:29
iPhone 4 => Uitzending gemist werkt niet met airplay naar Apple tv2 meyerk iPhone algemeen 4 10-03-11 23:29
iPhone 3G(S) draadloos met macbook & itunes verbinden en werken arashrsf iTunes 4 12-12-09 10:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:50.