//

Welke versie; wat is wijsheid...

Welke versie; wat is wijsheid... discussie in Apple TV - 4e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Een belangrijk deel van de demo op het Apple Event betrof de handige aansturing via Siri. Die versie krijgen wij niet. Wat te doen: in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 4e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-09-15, 20:11
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard Welke versie; wat is wijsheid...

Een belangrijk deel van de demo op het Apple Event betrof de handige aansturing via Siri. Die versie krijgen wij niet.
Wat te doen: in het VK bestellen, of gewoon de NL-versie? (En wachten tot wij die functionaliteit ook krijgen.)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-09-15, 20:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik koop gewoon de B, SK, CH, RU of CZ versie en stel het ding gewoon in het Duits, Frans of Engels in. Siri probleem opgelost (analoog aan CarPlay).
  #3  
Oud 17-09-15, 21:53
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Een belangrijk deel van de demo op het Apple Event betrof de handige aansturing via Siri. Die versie krijgen wij niet.
Wat te doen: in het VK bestellen, of gewoon de NL-versie? (En wachten tot wij die functionaliteit ook krijgen.)
Je suggereert dat de hardware verschillend is, maar de verschillen zitten toch puur in de software?

(iCulture dacht eerst dat er wel verschillende afstandsbedieningen waren, maar heeft dat later gecorrigeerd)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #4  
Oud 18-09-15, 12:10
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Nee, ik weet dat het software betreft. Ik overweeg om een UK-versie te bestellen en alles dan maar in het Engels te houden.
Wat ik niet weet, of ik daarbij tegen problemen aanloop met accounts (Netflix, Amazon Prime, HBO, enz.).
  #5  
Oud 18-09-15, 12:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
...maar de verschillen zitten toch puur in de software?
Waar in de software zouden die verschillen dan zitten? Afgezien van de taal instellingen. Er is maar één firmware versie voor de Apple TV 4:

  #6  
Oud 18-09-15, 13:15
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Waar in de software zouden die verschillen dan zitten? Afgezien van de taal instellingen.
Dat verwacht ik inderdaad ook: enkele stukken code die conditioneel worden uitgevoerd op basis van taal/regio instelling.

Mijn formulering was dus onhandig: ik bedoelde dat de software het verschil maakt (maar niet verschillend hoeft te zijn).

Vooral om aan te geven dat je volgens mij geen UK model hoeft te kopen om Siri toch al te kunnen gebruiken. Scheelt je ook weer een verloopstekker...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #7  
Oud 18-09-15, 15:37
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
?... Scheelt je ook weer een verloopstekker...
Nee jôh, alle kabels blijven liggen; Atv3 eruit, Atv4 erin.
De Atv3 is een mooie onderzetter voor onder m'n Canary Camera...
  #8  
Oud 22-09-15, 12:16
Guest-20170917003111
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Waar in de software zouden die verschillen dan zitten? Afgezien van de taal instellingen. Er is maar één firmware versie voor de Apple TV 4:

Er zou nog een verschil in de firmware van de remote kunnen zitten. Die heeft immers een lightning connector, dus kan in principe achteraf via PC of Mac geüpdatet worden. Maar heel waarschijnlijk is dat niet, het geeft Apple alleen maar extra logistieke complicaties zonder dat het enige besparing oplevert.

Waarschijnlijkste lijkt mij dat Siri botweg 'geen gehoor' geeft als je met een niet ondersteunde land/taal instelling 'm probeert te activeren. Naar verluidt moet je net ff iets anders met dezelfde knop doen voor Siri (vasthouden) dan voor de zoekfunctie (simpelweg kort indrukken). Dikke kans dat de zoekfunctie ook gewoon gaat werken in GB, DE, US etc. En dat op termijn de Siri functie 'vanzelf' ook elders gaat werken, na een tvOS update. Of misschien zelfs wel zonder dat laatste, in principe kan het onderscheid volledig aan de Siri serverkant neergelegd worden...
  #9  
Oud 23-09-15, 10:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guest-20170917003111 Bekijk bericht
Die heeft immers een lightning connector, dus kan in principe achteraf via PC of Mac geüpdatet worden.
Dat "principe" gaat niet werken want die Lightning connector is alleen maar verbonden met het accuutje (om dat dingetje op te laden).
  #10  
Oud 23-09-15, 11:22
Guest-20170917003111
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat "principe" gaat niet werken want die Lightning connector is alleen maar verbonden met het accuutje (om dat dingetje op te laden).
Nou, dat is nog maar de vraag. Op de 'autopsie' (teardown) van iFixit kun je zien dat van de lightning connector/accu combi een opmerkelijk brede kabel naar de rest van de remote gaat, met erg veel aansluitpuntjes om alleen maar een voedingsspanning + en - door te geven. Maar twee minder dan de connector zelf, die bovendien veel signalen op twee contacten zet. En (daardoor) effectief maar 2 paar datalijntjes heeft...

Bovendien blijkt die remote daar ook bluetooth te hebben, en dat kun je ook gebruiken voor firmware updates (denk aan het bluetooth keyboard waarvoor die mogelijkheid al gebruikt is).

Maar zoals gezegd lijkt het mij niet zo heel waarschijnlijk dat Apple nu twee versies van die firmware in omloop gaat brengen, het is imho meer een hypothetische mogelijkheid

Laatst gewijzigd door Guest-20170917003111; 23-09-15 om 11:47.
  #11  
Oud 23-09-15, 11:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guest-20170917003111 Bekijk bericht
...met erg veel aansluitpuntjes om alleen maar een voedingsspanning + en - door te geven. Maar twee minder dan de connector zelf...
Om een Lithium-Polymer (of Lithium-Ferrum) cel op te laden is er meer nodig dan een + en -.

Dat gezegd zijnde. Ik ga het hier bij laten want dit wordt een pseudo-intellectueel gebazel over het geslacht van de engelen. Succes verder.
  #12  
Oud 20-10-15, 16:18
Ashcat Ashcat is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 375
Standaard Vervangen Atv

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Nee jôh, alle kabels blijven liggen; Atv3 eruit, Atv4 erin.
De Atv3 is een mooie onderzetter voor onder m'n Canary Camera...
Dat was mijn idee ook, alle kabels laten zitten want die zijn bij mij "verborgen" en dan de Atv 2 omruilen voor de Atv4. Hoop wel dat de B&O tv (BeoLab) het dan softwarematig allemaal trekt.
Iemand enig idee of dit ook zo werkt?
  #13  
Oud 20-10-15, 16:25
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Ik moet alleen een list verzinnen voor de optische connector die vervallen is. Zal nu alles via HDMI moeten laten lopen. Enige hoofdbrekens, maar daar kom ik wel uit.
  #14  
Oud 20-10-15, 20:34
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Denk dat ik m gewoon uit USA laat komen of m zelf meeneem uit USA.
Prijs voor een 32GB is $ 149, en daar hoef je ook geen invoerrechten over te betalen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stroomvretende app, wat is wijsheid? iPhoneAlot iPad algemeen 1 09-02-15 15:23
iPhone: Wat is nu wijsheid Baserati Jailbreak 1 05-01-11 22:19
Wat is nou wijsheid Bolink iPhone algemeen 27 31-03-10 14:07
iPhone: Wat is wijsheid August Jailbreak 9 23-04-09 15:11
Wat is wijsheid metalmini Unlock [archief] 6 16-04-08 15:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:43.