//

shsh op 5.x.x shsh betekenis en apticket?

shsh op 5.x.x shsh betekenis en apticket? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) ik ben redelijk bekend met het hele jailbreak gebeuren, alleen heb ik een aantal vraagjes waar ik zelf geen antwoordop kan vinden: 1. wat betekend ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-12-11, 12:45
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard shsh op 5.x.x shsh betekenis en apticket?

ik ben redelijk bekend met het hele jailbreak gebeuren, alleen heb ik een aantal vraagjes waar ik zelf geen antwoordop kan vinden:

1.
wat betekend SHSH? ik weet dat het een handtekening van Apple is om je formware te signeren, maar die letters moeten toch ergens voor staan?

2.
waarom word er van BLOBS en SHSH gesproken? zit er verschil in, zonee, waarom worden deze termen dan beidde gebruikt?

3.
sinds IOS 5.x.x word er door TinyUmbrella ook gesproken over een APticket, wat is dit? zoals ik het begrijp moet je je SHSH opslaan met en zonder, maar wat is nou de discussie hier omtrent?

4.
Hoe sla je de verschillende SHSH (met en zonder APticket) op?
ik heb de meest recente TU en een oudere gebruikt, en ze beidde opgeslagen, zit ik nou save?

ik heb de vragen genummerd om het overzichtelijk te houden.

alvast bedankt.
__________________
Bla bla bla...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-12-11, 12:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

De meeste van jouw vragen worden in onderstaande link beantwoord:

The iPhone Wiki
  #3  
Oud 16-12-11, 14:58
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

er zullen nog wel meer links online staan met antwoorden, maar ik vraag het hier, en niet iedereen kan deze Engelse teksten vertalen.
ik lees ook niks over vraag 3, en op t moment dat deze link niet meer werkt is dit topic ook nutteloos.
maar zowiezo wel leerzaam te lezen.
  #4  
Oud 16-12-11, 16:04
Timmy89 Timmy89 is offline
• iOS 6.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 143
Stuur een bericht via MSN naar Timmy89
Standaard

Vroeg mij dit ook al af
  #5  
Oud 16-12-11, 16:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmy89 Bekijk bericht
Vroeg mij dit ook al af
Ik kan alleen maar verwijzen naar Engelstalige Wiki's, maar dat wordt door de TS niet geapprecieerd, sorry. Ik heb echt geen zin om dat allemaal te gaan vertalen.

Laatst gewijzigd door XIII; 16-12-11 om 17:48. Reden: Opschonen
  #6  
Oud 16-12-11, 21:04
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

Dan doe je dat niet en reageer je ook niet, anders krijgen we alleen maar topicvervuiling.

Nu plaats je iets waar we niks aan hebben. Een forum is een plek om te discussieren en kennis te delen, niet om je er makkelijk af te maken door een link neer te gooien en te roepen zoek het zelf verder maar uit ik ben te lui om een fatsoenlijk antwoord te plaatsen.

Ik vraag toch niet om een complete vertaling van die wiki, alleen een antwoord om mijn vragen.
  #7  
Oud 16-12-11, 21:30
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ehm, je schrijft dat je geen antwoorden kunt vinden en dan wordt je een site aangeboden met gedetailleerde informatie.

Dat lijkt me geen forumvervuiling; iets meer dankbaarheid zou wel op zijn plaats zijn.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #8  
Oud 16-12-11, 21:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmy89 Bekijk bericht
Vroeg mij dit ook al af
Speciaal voor jou wat meer informatie over de Signature HaSH blobs Helaas ook in het Engels.

SHSH blob - Wikipedia, the free encyclopedia
  #9  
Oud 16-12-11, 21:42
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

vraag 1, zie ik niet besproken worden.
vraag 2, blobs zie ik nergens voorbij komen.
vraag 3, word ook nergens duidelijk uitgelegd.
vraag 4, vind ik ook niet terug.

Het enige wat ik lees is hetgene wat ik al wist, de basisbegrippen, voornamelijk van voor het tijdperk IOS 5 zeg maar, juist de het verhaal omtrent ios5, shsh en het opslaan van 2 verschillende soorten intereseert me, maar komt ook niet duidelijk aan bod. dus waar moet ik dankbaar voor zijn?

Als ik ongelijk heb, laat het me zien dan bied ik mn excuses aan, maar wat hier gepost wordt vind je ook in ronde vorm in het weiland.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 december 2011 om 20:48 ----------

kijk, daar staat de betekenis van SHSH, Timosha, bedankt. das vraag 1!
  #10  
Oud 16-12-11, 21:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij Bekijk bericht

Het enige wat ik lees is hetgene wat ik al wist, de basisbegrippen, voornamelijk van voor het tijdperk IOS 5 zeg maar, juist de het verhaal omtrent ios5, shsh en het opslaan van 2 verschillende soorten intereseert me, maar komt ook niet duidelijk aan bod. dus waar moet ik dankbaar voor zijn?
Uit de laatste link die ik gepost heb Gebruik Google Translate

Citaat:
Apple has randomized the SHSH for each restore to be different. this is referred to as a Ticket. This random number is saved on Apple's servers, so if iTunes checks if the blobs are okay with Apple, it will know that the blobs have been requested before, and the restore wouldn't work. As of October 27, 2011, The static SHSH blobs which are given are for 4.1 for iPhone 3G,iPhone 3GS,iPod touch 2G and iPod touch 3G and 4.2.1 for iPhone 3G and iPod touch 2G. The random SHSH blobs which are given currently are for 5.0 for iPhone 3GS, iPhone 4, iPhone 4S, iPad, iPad 2, iPod touch from 3rd generation and higher.
  #11  
Oud 16-12-11, 21:59
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

1e deel van de reply is gemaakt voor jouw post, het 2e deel erna.
  #12  
Oud 16-12-11, 22:19
Timmy89 Timmy89 is offline
• iOS 6.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 143
Stuur een bericht via MSN naar Timmy89
Standaard

Ja shsh snap ik allemaal maar die apticket wat dat precie was maar ga de link eens bekijken alvast merci
  #13  
Oud 17-12-11, 00:38
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Kan informatie bevatten die niet klopt:


1: SHSH is een bestand waarin de unieke handtekening van een iPhone & de iOS versie daarop is opgenomen welke wordt gebruikt om de iPhone en de iOS versie te verifiëren met de Apple servers.
2: Een SHSH bestand is opgebouwd uit blobs. Elke blob is bedoeld voor een ander deel van de software. Blobs definitie: http://nl.wikipedia.org/wiki/BLOB_(informatica)

Het opslaan van SHSH Blobs voor elke firmware bood de mogelijkheid om naar die specifieke firmware terug te kunnen downgraden of upgraden, ook na Apple die niet meer signeerde. Vanaf iOS 5 wordt echter de APTicket actief gebruikt, net als de BBTicket. Bij elke restore wordt een nieuwe APTicket aangemaakt, waardoor je oude tickets dus niet kunt hergebruiken (iets dat met de oude Apple-signeer methode wel mogelijk was en wat de truc was waar downgraders gebruik van maakten: oude SHSH blobs).

3: Een ticket is een bewijs. APTickets zijn deels gebaseerd op je ECID (elke iPhone heeft een unieke ECID waaraan het herkend wordt), firmware versie (4.3.3, 5.0.1) en een willekeurig getal, waardoor er bij elke restore een nieuwe wordt aangemaakt.

APTickets zijn gebaseerd op firmware versie, BBTickets zijn gebaseerd op baseband versie. Baseband = apparaatje dat alle functies van de iPhone met een antenne regelt.

4: Met TU kun je altijd downgraden naar iOS 4 versies waar je de SHSH Blobs met het programma hebt opgeslagen. iFaith is het eerste programma (Windows-only) dat de nonce-methode (de methode met actieve APTicket dat Apple gebruikt sinds iOS 5) omzeilt (Redsn0w heeft/krijgt ook die functie) en jou — mits je de SHSH Blobs van de 5.x.x versie hebt opgeslagen —*de mogelijkheid geeft te downgraden naar 5.x.x.


:|
  #14  
Oud 19-12-11, 21:34
mr-3gs mr-3gs is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 103
Standaard

Ik draai nog op 4.21 met jealbreak. Kan ik met ifaith shsh van 5.01 opslaan om later te updaten mocht de jailbreak na uitkomst van 5.1 klaar zijn.
  #15  
Oud 19-12-11, 21:57
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mr-3gs Bekijk bericht
Ik draai nog op 4.21 met jealbreak. Kan ik met ifaith shsh van 5.01 opslaan om later te updaten mocht de jailbreak na uitkomst van 5.1 klaar zijn.
iFaith slaat alleen op wat op je device staat.

Ik stel voor dat je gewoon TinyUmbrella gebruikt...
  #16  
Oud 19-12-11, 22:05
mr-3gs mr-3gs is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
iFaith slaat alleen op wat op je device staat.

Ik stel voor dat je gewoon TinyUmbrella gebruikt...
TinyUmbrella heb ik geprobeerd en kan alleen de shsh opslaan die via cydia zijn opgeslagen tot 4.35.
  #17  
Oud 19-12-11, 23:18
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mr-3gs Bekijk bericht
TinyUmbrella heb ik geprobeerd en kan alleen de shsh opslaan die via cydia zijn opgeslagen tot 4.35.
Dan doe je het fout...

Kijk eens bij de instellingen en zet daar de juiste optie uit (dus niet meer bij Cydia ophalen).
  #18  
Oud 19-12-11, 23:33
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

en back on topic weer.
  #19  
Oud 12-01-12, 15:23
jackieboy8 jackieboy8 is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 26
Standaard

Ik krijg een melding als ik via me SHSH wil downgraden APTICKET is missing. Dus wil nou wel weten wat een APticket precies is en hoe je die krijgt etc.
  #20  
Oud 12-01-12, 16:50
wotter wotter is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
4: Met TU kun je altijd downgraden naar iOS 4 versies waar je de SHSH Blobs met het programma hebt opgeslagen. iFaith is het eerste programma (Windows-only) dat de nonce-methode (de methode met actieve APTicket dat Apple gebruikt sinds iOS 5) omzeilt (Redsn0w heeft/krijgt ook die functie) en jou — mits je de SHSH Blobs van de 5.x.x versie hebt opgeslagen —*de mogelijkheid geeft te downgraden naar 5.x.x.
Dit is wat ik er ook van begrepen heb. Dus met IOS4.x kun je downgraden indien de SHSH-blobs hebt van de firmwareversie waar je naartoe wilt(of als Apple de IOS-versie nog ondertekend)

Vanaf IOS5.x heb je naast de SHSH-blobs ook een AP-ticket nodig om te downgraden die je op kunt slaan met Ifaith.
Van welke naar welke IOS wil je gaan dan?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
SHSH 4.1 .. EmreSoy Jailbreak apps en thema's 4 31-01-11 17:47
iPhone: shsh cassie Jailbreak 15 27-11-10 23:27
iPhone 4: Shsh Thompe Unlock 5 28-10-10 20:45
iPhone: SHSH 4.0.1 DrDanchaz Jailbreak 0 22-08-10 13:40
iPhone 3GS: Shsh 3.1.3 thombecks Unlock 2 07-07-10 17:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:24.