shsh op 5.x.x shsh betekenis en apticket? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) ik ben redelijk bekend met het hele jailbreak gebeuren, alleen heb ik een aantal vraagjes waar ik zelf geen antwoordop kan vinden: 1. wat betekend ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
shsh op 5.x.x shsh betekenis en apticket?
ik ben redelijk bekend met het hele jailbreak gebeuren, alleen heb ik een aantal vraagjes waar ik zelf geen antwoordop kan vinden:
1. wat betekend SHSH? ik weet dat het een handtekening van Apple is om je formware te signeren, maar die letters moeten toch ergens voor staan? 2. waarom word er van BLOBS en SHSH gesproken? zit er verschil in, zonee, waarom worden deze termen dan beidde gebruikt? 3. sinds IOS 5.x.x word er door TinyUmbrella ook gesproken over een APticket, wat is dit? zoals ik het begrijp moet je je SHSH opslaan met en zonder, maar wat is nou de discussie hier omtrent? 4. Hoe sla je de verschillende SHSH (met en zonder APticket) op? ik heb de meest recente TU en een oudere gebruikt, en ze beidde opgeslagen, zit ik nou save? ik heb de vragen genummerd om het overzichtelijk te houden. alvast bedankt.
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
er zullen nog wel meer links online staan met antwoorden, maar ik vraag het hier, en niet iedereen kan deze Engelse teksten vertalen.
ik lees ook niks over vraag 3, en op t moment dat deze link niet meer werkt is dit topic ook nutteloos. maar zowiezo wel leerzaam te lezen. |
|
|||
|
|||
Vroeg mij dit ook al af
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Dan doe je dat niet en reageer je ook niet, anders krijgen we alleen maar topicvervuiling.
Nu plaats je iets waar we niks aan hebben. Een forum is een plek om te discussieren en kennis te delen, niet om je er makkelijk af te maken door een link neer te gooien en te roepen zoek het zelf verder maar uit ik ben te lui om een fatsoenlijk antwoord te plaatsen. Ik vraag toch niet om een complete vertaling van die wiki, alleen een antwoord om mijn vragen. |
|
||||
|
||||
Ehm, je schrijft dat je geen antwoorden kunt vinden en dan wordt je een site aangeboden met gedetailleerde informatie.
Dat lijkt me geen forumvervuiling; iets meer dankbaarheid zou wel op zijn plaats zijn.
|
|||
|
|||
Speciaal voor jou wat meer informatie over de Signature HaSH blobs Helaas ook in het Engels.
SHSH blob - Wikipedia, the free encyclopedia |
|
||||
|
||||
vraag 1, zie ik niet besproken worden.
vraag 2, blobs zie ik nergens voorbij komen. vraag 3, word ook nergens duidelijk uitgelegd. vraag 4, vind ik ook niet terug. Het enige wat ik lees is hetgene wat ik al wist, de basisbegrippen, voornamelijk van voor het tijdperk IOS 5 zeg maar, juist de het verhaal omtrent ios5, shsh en het opslaan van 2 verschillende soorten intereseert me, maar komt ook niet duidelijk aan bod. dus waar moet ik dankbaar voor zijn? Als ik ongelijk heb, laat het me zien dan bied ik mn excuses aan, maar wat hier gepost wordt vind je ook in ronde vorm in het weiland. ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 december 2011 om 20:48 ---------- kijk, daar staat de betekenis van SHSH, Timosha, bedankt. das vraag 1! |
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
|
|
||||
|
||||
1e deel van de reply is gemaakt voor jouw post, het 2e deel erna.
|
|
|||
|
|||
Ja shsh snap ik allemaal maar die apticket wat dat precie was maar ga de link eens bekijken alvast merci
|
|
||||
|
||||
Kan informatie bevatten die niet klopt:
1: SHSH is een bestand waarin de unieke handtekening van een iPhone & de iOS versie daarop is opgenomen welke wordt gebruikt om de iPhone en de iOS versie te verifiëren met de Apple servers. 2: Een SHSH bestand is opgebouwd uit blobs. Elke blob is bedoeld voor een ander deel van de software. Blobs definitie: http://nl.wikipedia.org/wiki/BLOB_(informatica) Het opslaan van SHSH Blobs voor elke firmware bood de mogelijkheid om naar die specifieke firmware terug te kunnen downgraden of upgraden, ook na Apple die niet meer signeerde. Vanaf iOS 5 wordt echter de APTicket actief gebruikt, net als de BBTicket. Bij elke restore wordt een nieuwe APTicket aangemaakt, waardoor je oude tickets dus niet kunt hergebruiken (iets dat met de oude Apple-signeer methode wel mogelijk was en wat de truc was waar downgraders gebruik van maakten: oude SHSH blobs). 3: Een ticket is een bewijs. APTickets zijn deels gebaseerd op je ECID (elke iPhone heeft een unieke ECID waaraan het herkend wordt), firmware versie (4.3.3, 5.0.1) en een willekeurig getal, waardoor er bij elke restore een nieuwe wordt aangemaakt. APTickets zijn gebaseerd op firmware versie, BBTickets zijn gebaseerd op baseband versie. Baseband = apparaatje dat alle functies van de iPhone met een antenne regelt. 4: Met TU kun je altijd downgraden naar iOS 4 versies waar je de SHSH Blobs met het programma hebt opgeslagen. iFaith is het eerste programma (Windows-only) dat de nonce-methode (de methode met actieve APTicket dat Apple gebruikt sinds iOS 5) omzeilt (Redsn0w heeft/krijgt ook die functie) en jou — mits je de SHSH Blobs van de 5.x.x versie hebt opgeslagen —*de mogelijkheid geeft te downgraden naar 5.x.x. :| |
|
|||
|
|||
Ik draai nog op 4.21 met jealbreak. Kan ik met ifaith shsh van 5.01 opslaan om later te updaten mocht de jailbreak na uitkomst van 5.1 klaar zijn.
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
en back on topic weer.
|
|
|||
|
|||
Ik krijg een melding als ik via me SHSH wil downgraden APTICKET is missing. Dus wil nou wel weten wat een APticket precies is en hoe je die krijgt etc.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Vanaf IOS5.x heb je naast de SHSH-blobs ook een AP-ticket nodig om te downgraden die je op kunt slaan met Ifaith. Van welke naar welke IOS wil je gaan dan? |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
SHSH 4.1 .. | EmreSoy | Jailbreak apps en thema's | 4 | 31-01-11 17:47 |
iPhone: shsh | cassie | Jailbreak | 15 | 27-11-10 23:27 |
iPhone 4: Shsh | Thompe | Unlock | 5 | 28-10-10 20:45 |
iPhone: SHSH 4.0.1 | DrDanchaz | Jailbreak | 0 | 22-08-10 13:40 |
iPhone 3GS: Shsh 3.1.3 | thombecks | Unlock | 2 | 07-07-10 17:28 |
|
|