iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Untethered Jailbreak voor iOS 5.0.1 (behalve iPad2, 4S) - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/107949-untethered-jailbreak-voor-ios-5-0-1-behalve-ipad2-4s-verzameltopic.html)

dansaapje 03-01-12 21:23

Ik lees dat er nu geadviseerd wordt om naar 5.0.1 te gaan, maar ik heb een iPhone 4s op 5.0 en heb handmatig de 5.0.1 firmware gedownload en mijn 5.0.1 shsh blob opgeslagen via Tiny Umbrella.

Ik kan dus altijd nog naar 5.0.1 toch? Ook al brengt Apple nu een nieuwe update uit?

dannyvdb1997 03-01-12 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RobinM (Bericht 754981)
Je kunt altijd herstellen, foutmeldingen kun je altijd krijgen. En die backup/reservekopie staat op iCloud of in iTunes.

Maar moet je herstellen via die backup? Dus het kan altijd?

ddinkey 03-01-12 21:33

Hallo mensen even waarschijnlijk weer een bekende vraag maar zoek me de krampen naar een passend antw die niet echt te vinden is, maar de vraag is het volgende:
Ik heb een iphone 3gs 32 gig met 4.2.1 en baseband 05.15.04 en de tel. is simlock vrij, nou wil ik upgraden naar 5.01 en dan redsnow draaien zover geen probleem maar als ik 5.01 ga upgraden word waarschijnlijk m'n baseband aangepast is dit erg of kan ik beter m'n oude baseband houden want ik hoef nooit te unlocken daar het toestel simlock vrij is of is het soms nuttig voor andere zaken zo ja wat dan te doen met ipsw

RobinM 03-01-12 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dannyvdb1997 (Bericht 754989)
Maar moet je herstellen via die backup? Dus het kan altijd?

Met of zonder back-up maakt niet uit. Maar herstellen kan altijd, behalve als je een hardwarematige fout hebt (die met jailbreaken praktisch niet kan optreden).

Wally© 03-01-12 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ddinkey (Bericht 754994)
Hallo mensen even waarschijnlijk weer een bekende vraag maar zoek me de krampen naar een passend antw die niet echt te vinden is, maar de vraag is het volgende:
Ik heb een iphone 3gs 32 gig met 4.2.1 en baseband 05.15.04 en de tel. is simlock vrij, nou wil ik upgraden naar 5.01 en dan redsnow draaien zover geen probleem maar als ik 5.01 ga upgraden word waarschijnlijk m'n baseband aangepast is dit erg of kan ik beter m'n oude baseband houden want ik hoef nooit te unlocken daar het toestel simlock vrij is of is het soms nuttig voor andere zaken zo ja wat dan te doen met ipsw

Indien je toestel ORIGINEEL simlock vrij is dan heb TOTAAL niets te vrezen !!!

Guest-20180925190238 03-01-12 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dansaapje (Bericht 754982)
Ik kan dus altijd nog naar 5.0.1 toch? Ook al brengt Apple nu een nieuwe update uit?

Als Apple het venstertje sluit voor iOS 5.0.1 kan je niet meer naar iOS 5.0.1, ook al heb je de SHSH blobs opgeslagen. Er is nog geen manier gevonden om dat te doen.

Shyboy1234 03-01-12 21:41

pod2g adviseert ook gewoon om te updaten naar 5.0.1. (Iphone 4s & ipad 2)

dannyvdb1997 03-01-12 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RobinM (Bericht 754998)
Met of zonder back-up maakt niet uit. Maar herstellen kan altijd, behalve als je een hardwarematige fout hebt (die met jailbreaken praktisch niet kan optreden).

Oké ga hem morgen jailbreaken, maar nu zie ik op een ander forum op deze site dat je bij een jailbreak allemaal verschillende screens kan maken. Zoals een eigen gemaakte lockscreen. Hoe werkt dit?

Wally© 03-01-12 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dannyvdb1997 (Bericht 755020)
Oké ga hem morgen jailbreaken, maar nu zie ik op een ander forum op deze site dat je bij een jailbreak allemaal verschillende screens kan maken. Zoals een eigen gemaakte lockscreen. Hoe werkt dit?

Dannyke...

Eerst jailbreaken...de rest komt later wel...

ddinkey 03-01-12 22:23

Was een t-mobile toestel en is na een jaar door t-mobile ook weer simlock vrij gemaakt wat dus ook naar mijn idee origineel simlock vrij betekent......of niet..??

Wally© 03-01-12 22:29

Als je nooit hebt moeten 'unlocken' dan is je toestel idd. simlockvrij...

Mojohead 03-01-12 23:52

Had vanmiddag problemen om ios 5.0.1 erop te zetten (foutcode 21)..:mad:
Eindelijk gelukt om het erop te krijgen....:d
Crash redsnow nu tijdens jb!!!:eek:
Ik heb alle 3 de jb"s geprobeerd maar helaas!!!
Bij de vorige jb(4.3.3.) ging het in 1x, nu ben ik al de hele dag kwijt aan die (piep)jb!!!
Please somebody help me!!!

Wally© 03-01-12 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mojohead (Bericht 755119)
Had vanmiddag problemen om ios 5.0.1 erop te zetten (foutcode 21)..:mad:
Eindelijk gelukt om het erop te krijgen....:d
Crash redsnow nu tijdens jb!!!:eek:
Ik heb alle 3 de jb"s geprobeerd maar helaas!!!
Bij de vorige jb(4.3.3.) ging het in 1x, nu ben ik al de hele dag kwijt aan die (piep)jb!!!
Please somebody help me!!!

Redsnow altijd uitvoering als administrator...en mijn ervaring is dat ie 'onder Vista' zeer onbetrouwbaar is...

Mojohead 04-01-12 00:58

Ik heb XP en hij loopt vast bij -uploading first stage-..
Dan hoor ik het usb-los-koppel-geluidje en krijg de melding #Er is een fout opgetreden in redsnow.exe... bla bla bla Rapport verzenden?
Redsnow wordt automatisch afgesloten en de iphone moet d.m.v. aan/uit knop en de home knop weer aan worden gezet...:(
Ik hoop dat iemand hier iets mee kan...

P.s. Ik heb ook nog save shsh gedaan met Tiny Umbrella..

Econz 04-01-12 02:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mojohead (Bericht 755146)

P.s. Ik heb ook nog save shsh gedaan met Tiny Umbrella..

Zorg dat je TinyUmbrella opend,klik je idevice aan,waarvan je je SHSH-blobs hebt gebackupt.Ga naar tabblad advanced en zorg dat je alles UITvinkt.Kijk ook of de TUserver niet loopt.
Sluit TinyUmbrella af en open het daarna nog eens om te kijken of alles nog uitgevinkt staat.
Nu TU weer afsluiten.

Start je pc opnieuw op en probeer dan redsn0w (b3).

Ik had ook veel problemen met het installeren van de JB,maar na deze handelingen ging alles perfect..

Succes.

Mojohead 04-01-12 02:38

Heb het net geprobeerd... maar helaas..!!:(
Heb je zelf ook XP??
Misschien dat het daar aan ligt?? dat het juist met vista of w7 alleen maar kan...

StefV 04-01-12 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lolbroeck (Bericht 754855)
Je probeert je iDevice te synchroniseren met een nieuwe computer terwijl je eigenlijk de reservekopie op een andere pc hebt staan, althans dat denk ik zo als ik je verhaal lees.
Dus synchroniseren met je oude pc ;)

Nope was op de Mac waar ik het altijd al op doe..
Maar het is opgelost.. De activatie in of Pwnage of Redsnow heeft niet lekker gelopen dus iTunes activeerde mijn iphone niet goed en daarom gaf hij de optie niet..

Heb het opgelost door SAM te installeren..
Daar Hacktivate aan te klikken
En toen kreeg ik de optie om mijn reservekopie terug te zetten..

Dus nu werkt alles weer!!

wageningen1911 04-01-12 09:21

Ik heb sinds een paar dagen de iPad2 5.0 (9A334).
Ik ben aan het zoeken naar een manier om deze te jailbreaken.
Heb al wel veel gelezen.
Maar kan ik dze nu wel of niet Jailbreaken.
Zo ja waar vind ik de juiste ifo of adres die het voor mij kan doen

XIII 04-01-12 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wageningen1911 (Bericht 755171)
Ik heb sinds een paar dagen de iPad2 5.0 (9A334).
Ik ben aan het zoeken naar een manier om deze te jailbreaken.

Nee, dat kan nog niet...

Kom over 1 week nog eens terug:

Pod2g: ‘Jailbreak iPhone 4S en iPad 2 volgt over een week’ (jailbreak)

Terrentiao 04-01-12 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 755007)
Als Apple het venstertje sluit voor iOS 5.0.1 kan je niet meer naar iOS 5.0.1, ook al heb je de SHSH blobs opgeslagen. Er is nog geen manier gevonden om dat te doen.

Maar het zal altijd mogelijk zijn om terug te gaan naar versies pre-5.0 indien je de SHSH blobs opgeslagen hebt (lokaal/saurik's server)?

Heeft iets te maken dat ze nu alles appart signen, maar normaal gezien blijft de mogelijkheid toch bestaan om naar oudere firmwares terug te gaan indien er in je hosts bestand naar de juiste server wordt gelinkt.
Of zie ik dit verkeerd?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:00.