iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Untethered Jailbreak voor iOS 5.0.1 (behalve iPad2, 4S) - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/107949-untethered-jailbreak-voor-ios-5-0-1-behalve-ipad2-4s-verzameltopic.html)

Wally© 04-01-12 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ErsinB (Bericht 755483)
Ben ik de enige die ontzettend veel problemen heeft met deze jailbreak? Ik herstel mn telefoon nu al voor de derde keer. Al twee keer ging mijn batterij (op een natuurlijke manier) leeg en bleef het Apple logootje minuten lang staan. Ik kreeg het niet weg. Op geen enkel manier. En al twee keer ben ik dus verplicht om te gaan herstellen. Dit is mij nooit overkomen.

Doen jullie een clean herstel. En dan dus geen reservekopie meer terugzetten? Ik doe dat namelijk wel, aangezien geen zin heb om alles opnieuw in te voeren. Maar het lijkt net alsof ik bepaalde problemen meeneem in dat proces.

Het lijkt er idd. sterk op dat je reservecopie voor proberen zorgt...

Lijstje maken van de tweaks + repos die nu op je iPhone staan...

Clean restoren...Als nieuwe Iphone configureren...JB erover...

Terug je iPhone naar je eigen hand zetten...

chollie 04-01-12 20:01

Appeltje---eitje, ota update naar 5.01 en redsnow jalibreak... 10 minute job...

jant90 04-01-12 21:23

Ik krijg het niet voor mekaar mijn jailbreak untethered te maken op mijn iPhone 4

Ik zat op iOS5 met een tethered jailbreak en heb de update naar iOS5.0.1 uitgevoerd (over the air), daar traden wat problemen bij op maar ik kon nog wel tethered booten met de redsn0w "just boot" optie.

Vervolgens heb ik geprobeerd met redsn0w 0.9.10b3 de untether jailbreak te installeren, dit lijkt te lukken (redsn0w geeft de melding dat alles goed gegaan is en laat de pod2g donatie link zien) maar vervolgens boot m'n iPhone niet en moet ik hem via DFU en de just boot optie van redsn0w booten.

Daarop heb ik Corona untheter vanuit Cydia geïnstalleerd, in de hoop dat de untether jailbreak dan wel goed zou installeren maar ook dan boot mijn iPhone niet en moet ik de just boot optie van redsn0w gebruiken.

Resultaat: mijn iPhone 4 is nog steeds tethered gejailbreaked en ik krijg het niet voor mekaar de jailbreak untethered te maken.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

JornZ 04-01-12 21:33

@jant90

Ik zou het volgende doen (als je niet afhankelijk bent van een software unlock / oude baseband!):

- Koppel de iPhone aan de pc/mac en kies herstellen onder het iPhone tabje in iTunes en kies voor het maken van een backup
- Als alles geïnstalleerd is dan met redsn0w jailbreak kiezen (install cydia) en instructies volgen
- Na jailbreaken backup terugzetten (mag ook ervoor, wat je wilt)

ND90 04-01-12 21:46

Had 5.0.1 tethered-jailbreak, heb nu via Corona 5.0.1 Untether de jailbreak untethered gemaakt. Net gereboot en alles werkt perfect! How to Untethered Jailbreak iOS 5.0.1 with Corona Untether 5.0.1 | iPhoneHeat

Econz 04-01-12 23:10

Zojuist ook de Iphone 4 van mijn vrouw gejailbreakt op iOS 5.0.1.
Van te voren de SHSH-blobs veilig gesteld.

Idd een "minute-job", werkt prima.

jawilja 04-01-12 23:12

Update gedaan naar 5.0.1 met iTunes
Redsnow blijft hangen en doet niets meer
Krijg hem wel uit duf modus
Wie helpt mij?

luupski 04-01-12 23:12

Niet werken hoor
 
Nou bij mij werkt het niet.
Na de JB op 5.0.1 wordt mijn schermafbeelding van een app 4 keer zo klein ggrr

Krijg het niet meer weg en moet weer herstellen.

Kan mooi niet meer terug naar mijn 4.3.1 :(

Wally© 04-01-12 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luupski (Bericht 755570)
Nou bij mij werkt het niet.
Na de JB op 5.0.1 wordt mijn schermafbeelding van een app 4 keer zo klein ggrr

Krijg het niet meer weg en moet weer herstellen.

Kan mooi niet meer terug naar mijn 4.3.1 :(

Moet je gewoon ff een standaard app openen...

Dan terug sluiten en rebooten...

Heb je de nieuwste redsnow b3 d'r over heengegooid..?

luupski 04-01-12 23:22

Niet werken hoor
 
Alle apps die ik open zijn 4 keer zo klein, zelfs de standaard apps
Ik heb de foon al gereboot en heb de JB met de laatste redsnow b3 gedaan.

Wally© 04-01-12 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luupski (Bericht 755582)
Alle apps die ik open zijn 4 keer zo klein, zelfs de standaard apps
Ik heb de foon al gereboot en heb de JB met de laatste redsnow b3 gedaan.

Oops...mijn fout...

Het rebooten moet gebeuren na in safe mode te zijn gegaan via SBSetting...

SBSettings vind je wel in Cydia...

Gewoon installeren...SBSettings openen...In safe mode gaan...

Een app openen en dan weer sluiten...

Gewoon respringen ( sbsettings) of rebooten...

Je probleem is nu met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid (slik...) opgelost...;)

hanske636 04-01-12 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 755587)
...

Je probleem is nu met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid (slik...) opgelost...;)

...tot dat je terug reboot. :p

luupski 04-01-12 23:34

Ik gaat het morgen weer proberen.
De wekker gaat over 5 uur dus ff maffen

Klaat weten of het gelukt is :)

linliz 05-01-12 00:06

me broer heeft vandaag 2x ipod 1x ipad en 2x iphone gejailbraked.
Op 1 iphone na ging alles gesmeerd,de laatste iphone moet nog even worden upgedate naar 5.0.1 en reservekopie gemaakt
Die had dus hetzelfde euvel als ik zelf.
Alle apps weg,wel alle contacten en instellingen en foto's nog.Dus daar moet alles weer ff opnieuw op:)
Kind kan de was doen joh,echt een eitje:)

Wally© 05-01-12 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door linliz (Bericht 755602)
me broer heeft vandaag 2x ipod 1x ipad en 2x iphone gejailbraked.
Op 1 iphone na ging alles gesmeerd,de laatste iphone moet nog even worden upgedate naar 5.0.1 en reservekopie gemaakt
Die had dus hetzelfde euvel als ik zelf.
Alle apps weg,wel alle contacten en instellingen en foto's nog.Dus daar moet alles weer ff opnieuw op:)
Kind kan de was doen joh,echt een eitje:)

Zo horen we het graag...;)

wessie17070 05-01-12 01:32

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Dacht te kunnen jailbreaken nu uiteindelijk maar met een of andere wizard geeft ie aan dat het wel mogelijk is te jailbreaken maar niet mogelijk is de iphone sim-lock vrij te maken (wizard van jailbreaking.nl).

Ik heb het volgende:

iPhone 4
Versie 5.0.1
Baseband 04.11.08
Heb abbonement bij Hi maar toestel LOS gekocht, officieel simlock vrij (zou er dan trouwens bij baseband niet unlock moeten staan ipv bovenstaande baseband???).

Kan ik nu wel of niet jailbreaken met deze Redsnow?

Kevin 05-01-12 01:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wessie17070 (Bericht 755618)
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Dacht te kunnen jailbreaken nu uiteindelijk maar met een of andere wizard geeft ie aan dat het wel mogelijk is te jailbreaken maar niet mogelijk is de iphone sim-lock vrij te maken (wizard van jailbreaking.nl).

Ik heb het volgende:

iPhone 4
Versie 5.0.1
Baseband 04.11.08
Heb abbonement bij Hi maar toestel LOS gekocht, officieel simlock vrij (zou er dan trouwens bij baseband niet unlock moeten staan ipv bovenstaande baseband???).

Kan ik nu wel of niet jailbreaken met deze Redsnow?

Jailbreaken wel, unlocken niet.
Maar aangezien hij unlockvrij is moet hij gewoon werken. (Baseband speelt voor jou geen rol)
Activeer hem eens in iTunes en probeer eens te bellen, normaal moet het lukken hoor.

Tenzij je een gelockte iPhone gekocht hebt? (Maar als een winkel je je zo zou bedriegen zou ik dat al wel heel straf vinden)

Wally© 05-01-12 01:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wessie17070 (Bericht 755618)
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Dacht te kunnen jailbreaken nu uiteindelijk maar met een of andere wizard geeft ie aan dat het wel mogelijk is te jailbreaken maar niet mogelijk is de iphone sim-lock vrij te maken (wizard van jailbreaking.nl).

Ik heb het volgende:

iPhone 4
Versie 5.0.1
Baseband 04.11.08
Heb abbonement bij Hi maar toestel LOS gekocht, officieel simlock vrij (zou er dan trouwens bij baseband niet unlock moeten staan ipv bovenstaande baseband???).

Kan ik nu wel of niet jailbreaken met deze Redsnow?

De enige manier om echt te weten of jouw toestel simlock vrij is, is er een simkaart van een andere operator in te steken...

Als ie simlockvrij is, zal je kunnen bellen met die kaart...

Anders gewoon niet !!!

wessie17070 05-01-12 02:05

Nee ik heb hem destijds (vlak nadat de 4 uit was) officieel simlock vrij los gekocht via internet (internetsite ff kwijt). Simkaart wat ik toen gebruikte in andere toestel kleiner geknipt en in de iphone 4 gestopt en klaar was kees.

Maar nu lees ik bij mijn algemene instellingen - info, op de iphone dat ik baseband 04.11.08 heb..... zou er dan niet unlocked moeten staan?? Of kan er later alsnog een simlock op komen ofzo?

Wally© 05-01-12 02:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wessie17070 (Bericht 755624)
Nee ik heb hem destijds (vlak nadat de 4 uit was) officieel simlock vrij los gekocht via internet (internetsite ff kwijt). Simkaart wat ik toen gebruikte in andere toestel kleiner geknipt en in de iphone 4 gestopt en klaar was kees.

Maar nu lees ik bij mijn algemene instellingen - info, op de iphone dat ik baseband 04.11.08 heb..... zou er dan niet unlocked moeten staan?? Of kan er later alsnog een simlock op komen ofzo?

Die baseband heb ik ook...alle 4's...trouwens...

Wil daarom nog niet zeggen dat je toestel 100% zeker simlockvrij is...

Maar zoals jij het vertelt, vermoed ik wel dat je iPhone simlockvrij...

Maar zoals de Engelse plegen te zeggen...The proof of the pudding is in the eating...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:49.