iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Untethered Jailbreak voor iOS 5.0.1 (behalve iPad2, 4S) - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/107949-untethered-jailbreak-voor-ios-5-0-1-behalve-ipad2-4s-verzameltopic.html)

wessie17070 05-01-12 02:45

Super bedankt Wally en Kevin!

Het is gelukt.. hij is gejailbreaked:D:D:D:D:D

ABKtje 05-01-12 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dannyvdb1997 (Bericht 755020)
Oké ga hem morgen jailbreaken, maar nu zie ik op een ander forum op deze site dat je bij een jailbreak allemaal verschillende screens kan maken. Zoals een eigen gemaakte lockscreen. Hoe werkt dit?

Nu wil ik ook weleens weten of je de stap inderdaad genomen hebt....

iphone1997 05-01-12 11:14

Is er al een oplossing voor iBooks ?

Guest-20180925190238 05-01-12 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone1997 (Bericht 755698)
Is er al een oplossing voor iBooks ?

Er zijn "oplossingen" voor iBooks maar er zijn nog geen veilige oplossingen voor iBooks, helaas.

baasbovenbaas 05-01-12 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kevin (Bericht 755314)
1. Met Redsn0w je custom IPSW aanmaken onder 'extras'.
2. iPhone in DFU zetten.
3. iTunes openen en SHIFT+RESTORE klikken, je aangemaakte IPSW selecteren (NO_BB)
4. Laten herstellen (updaten in iTunes)
5. iPhone jailbreaken doormiddel van Redsn0w (jailbreak)


Zorg dat je stap 3 goed uitvoert, die bepaald of je iPhone straks te unlocken zal zijn ;)


bedankt, maar is die dan al meteen geunlockt of moet ik dat daarna nog eens doen? als ik het daarna moet doen, moet ik het dan ook via redsn0w doen?

quest1 05-01-12 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 755722)
Er zijn "oplossingen" voor iBooks maar er zijn nog geen veilige oplossingen voor iBooks, helaas.

Ik heb elke "fix" voor iBooks reeds geprobeerd. Maar er is geen enkele fix die werkt bij mij.

Guest-20180925190238 05-01-12 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quest1 (Bericht 755819)
Ik heb elke "fix" voor iBooks reeds geprobeerd. Maar er is geen enkele fix die werkt bij mij.

Goed zo :) Wacht maar tot de Dev Teams met een deugdelijke tweak komen.

Wally© 05-01-12 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 755823)
Goed zo :) Wacht maar tot de Dev Teams met een deugdelijke tweak komen.

En voorlopig de 'boom' variant gebruiken...;)

Strykerw 05-01-12 17:17

Heb vorige week mn iphone 4 gejailbreak. Ging overigens perfect. Ben wel afhankelijk van een unlock (zit op baseband 1.59.00.

Nu ontvang ik alleen bijna geen push berichten meer. M'n mail komt wel in mn lockscreen te staan, maar what's app, en VI enzo niet. Nu heb ik iets gelezen over SAM, maar daar moet je je iphone opnieuw activeren, wat bij mij dus niet gaat omdat ie is gehactiveerd.

Meer mensen hier last van? of een oplossing ervoor? :D

Kevin 05-01-12 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baasbovenbaas (Bericht 755733)
bedankt, maar is die dan al meteen geunlockt of moet ik dat daarna nog eens doen? als ik het daarna moet doen, moet ik het dan ook via redsn0w doen?

Dan moet je die achteraf nog unlocken, ik weet niet via welke methode je nu werkt? Maar het is dezelfde methode als dat je voor de update gebruikte.



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strykerw (Bericht 755868)
Heb vorige week mn iphone 4 gejailbreak. Ging overigens perfect. Ben wel afhankelijk van een unlock (zit op baseband 1.59.00.

Nu ontvang ik alleen bijna geen push berichten meer. M'n mail komt wel in mn lockscreen te staan, maar what's app, en VI enzo niet. Nu heb ik iets gelezen over SAM, maar daar moet je je iphone opnieuw activeren, wat bij mij dus niet gaat omdat ie is gehactiveerd.

Meer mensen hier last van? of een oplossing ervoor? :D

Ik had hetzelfde verhaal, je installeert SAM de-activate je iPhone, dan iets met die lockdownd doen.
En daarna voer je de stappen van SAM uit.
Volg dit: http://jaxov.com/2011/04/download-sa...-how-to-guide/

Eénmaal je hem wildcardactivated hebt kun je SAM weer verwijderen.
Je iMessage en Facetime gaan dan ook werken, maar ik zou ze uitzetten. Ze vreten nogal aan je batterij en bij gebruik moet je telkens opnieuw activeren. (Ik heb zo'n 14 smssen naar die activatieserver gestuurd en je hebt geen recht op een terugbetaling)

Push hangt er vanaf, sommigen werken, anderen niet.

Strykerw 05-01-12 18:21

Ik neem aan dat je met wildcardactivated, zo'n universal simcard bedoeld?

Justfool 05-01-12 19:43

Ik gebruik Windows Xp, geupdated naar 5.0.1 en wil hem jailbreaken. Redsn0w b3 crasht bij de eerste gebruik, als ik hem opnieuw opstart krijg ik continu 'unexpected error'.
Ook op een andere PC (wel XP) geprobeerd helaas zonder succes :(
Andere USB-poort, Virusscanner + Windows Firewall in-actief, dit allemaal zonder succes :(

Weet geen raad meer, hopelijk iemand die deze probleem met succes heeft opgelost.

Wally© 05-01-12 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Justfool (Bericht 755932)
Ik gebruik Windows Xp, geupdated naar 5.0.1 en wil hem jailbreaken. Redsn0w b3 crasht bij de eerste gebruik, als ik hem opnieuw opstart krijg ik continu 'unexpected error'.
Ook op een andere PC (wel XP) geprobeerd helaas zonder succes :(
Andere USB-poort, Virusscanner + Windows Firewall in-actief, dit allemaal zonder succes :(

Weet geen raad meer, hopelijk iemand die deze probleem met succes heeft opgelost.

Dan probeer je toch b1 of b2 en installeer de nodige updates via Cydia...

Justfool 05-01-12 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 755934)
Dan probeer je toch b1 of b2 en installeer de nodige updates via Cydia...

Ook dat helpt niet, bij alle versies van Redsn0w krijg ik 'unexpected error'..

Guest-20180925190238 05-01-12 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Justfool (Bericht 755940)
Ook dat helpt niet, bij alle versies van Redsn0w krijg ik 'unexpected error'..

Wanneer exact crasht Redsn0w?

Justfool 05-01-12 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 755952)
Wanneer exact crasht Redsn0w?

Na de handelingen met power en homeknop, het veldje met progress wordt in zijn geheel groen en daarna crasht Redsn0w.

Kevin 05-01-12 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strykerw (Bericht 755900)
Ik neem aan dat je met wildcardactivated, zo'n universal simcard bedoeld?

Nee hoor, SAM is software en activeert je iPhone.
Je moet geen kaarten ofzo kopen.

Wally© 05-01-12 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Justfool (Bericht 755959)
Na de handelingen met power en homeknop, het veldje met progress wordt in zijn geheel groen en daarna crasht Redsn0w.

Mogelijke oplossingen...

1. Virusdetectie uitschakelen...

2. Als je met dual core processor zit, affiniteit van het proces via taakbeheer op 1 en niet op 2 zetten...

3. Zorgen dat iTunes...Tinyumbrella niet meedraaien tijdens het proces...

Guest-20180925190238 05-01-12 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 755963)
Mogelijke oplossingen...

1. Virusdetectie uitschakelen...

2. Als je met dual core processor zit, affiniteit van het proces via taakbeheer op 1 en niet op 2 zetten...

3. Zorgen dat iTunes...Tinyumbrella niet meedraaien tijdens het proces...

4. Het benodigde ipsw bestand manueel downloaden met Firefox, chrome of Safari...

5. De alternatieve versie van Redsn0w gebruiken zonder ipsw identificatie en het gedownloade ipsw bestand gebruiken...

Mojohead 05-01-12 22:54

Bij mij is het ook nog steeds niet gelukt!!!:(
Ik draai ook op XP en redsnow crash ook bij mij:( alleen crash de mijne op het eind van uploading first stage...

Is er iemand die het wel gelukt is om te jb-en op XP??

Ben nu al 2 dagen bezig:eek::eek:

Please somebody???


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:45.